Loksa linnavolikogu liige Ilmi Ternovskaja kogus Swedbanki juhatusele saadetud kirjale suvel kokku 400 allkirja Loksa linna ja ümberkaudsete külade elanikelt, kes on Swedbanki kliendid. Kirjas paluti Loksale paariks päevaks nädalas tagasi Swedbanki pangakontorit. Loksal töötas kuni 1. maini bussijaama majas pangapunkt, kus pangatöötaja nõustas ja aitas klientidel teha interneti vahendusel pangatoiminguid. Maikuust alates on pangapunkt suletud.
Pangale saadetud kirja autor Ilmi Ternovskaja selgitas Sõnumitoojale, et Loksal on nüüd mõnel eakamal elanikul jäänud sellest ajast arved elektri, telefoni ja kommunaalteenuste eest tasumata, sest neil pole internetiühendust, nad ei ole saanud raha üle kanda ja lisanduvad viivised.
Swedbanki kontorivõrgu juht Brita Kuldkepp vastas 400 allkirjaga taotlusele hiljuti, et mõistab olukorda, mitte kõik vanemaealised ei tunne end internetipanga ja mobiilipanga kasutamisel mugavalt: „Sooviksime, et meie vanemaealised kliendid saaksid kasutada me teenuseid kodust lahkumata. Teatud juhtudel võib pangaesinduse külastamine vanemale inimesele muutuda raskendatuks või isegi võimatuks. Seetõttu on oluline leida jätkusuutlikum lahendus.“
Ta soovitab teha e-arve püsimaksekorraldus. Ka selgitab kontorivõrgu juht vastuskirjas, et pank on suuteline tuvastama kliendi telefoni teel ning lahendama tema küsimusi ja muresid. Veel märgib ta, et Loksale paigaldati sularaha sisse- ja väljamakseautomaat.
Sõnumitooja palus kontorivõrgu juhilt täpsemat selgitust, kuidas saab klient abi, kui helistab panga nõustamiskeskuse numbrile 6 310 310. Saime vastuse, et telefoni vahendusel on võimalik teha makseid, küsida infot oma kontojäägi kohta, saada ülevaade tehingutest, nõuandeid internetipanga või mobiiliäpi kasutamisel. Et neid tehinguid saaks telefonis teha, peab kliendil olema sõlmitud teleteenuse leping. Tehingute tegemiseks telefoni teel on vaja kliendil oma isik tõendada Smart-ID, PIN-kalkulaatori või mobiili-IDga.
Ta lisas veel, et üks lahendus klientidele, kellel endal ei ole arvutit ega saa kasutada internetti, on võimalus kasutada Loksa raamatukogus olevat arvutit.
Loksa raamatukogu juhataja Õnne Teern kinnitas toimetusele, et sealses avatud internetipunktis saab teha pangaülekandeid. Kui vanem inimene ise ei oska, siis juhataja aitab. Kui on tekkinud küsimusi, on saadud abi nõuandetelefonile helistades, ütles raamatukogu juhataja.
Swedbanki Loksa kontor on suletud 2011. aastast. Pangapunkt hakkas samas kohas tööle 2015. aastal. Panga kontorivõrgu juhi sõnul kahanes seda teenust kasutatavate klientide hulk niivõrd, et panga kohalolek Loksal ei olnud enam otstarbekas.