Sõnumitooja 23. novembril 1994, nr 5.
Raasiku meierei töötab jälle
Raasiku meierei töö seisis 11 kuud, sest kuulus Tallinna Piimakombinaadile, mis läks pankrotti. Juulis 1994 anti Raasiku meierei tasuta kasutada Raasiku Piimaühistule. Ühistu esimees Lembit Metsis on tänulik riigikogule ja põllumajandusministrile Aldo Tammele abi eest.
Juulis asuti Raasiku meiereis remonti tegema. Piima vastuvõtmist ja töötlemist alustati 17. oktoobril. Piim tuleb Perila farmist, Tasuja põllumajandusühistust, Kiilist ja eraisikutelt. Meier Urlich Kerbise hinnangul kulub sanitaar- ja kapitaalremondile esialgsete arvutuste järgi 230 000 krooni. Töötajaid on meiereis koos remondipersonaliga 16. Toodetakse kohupiima, hapukoort, kohupiimapastat ja -kreeme. Meierei juures on avatud kauplus, kui toodangut ostetakse kaasa võetud taarasse, on hind odavam. Esialgu toodetakse suhteliselt vähe, sest pärast asutuse seisakut on turg vallutamata. Kohupiimakreeme on plaanis hakata tootma 15-20 sorti. Ühistu on huvitatud oma toodangu müügist ka Tallinnas ja mujal Harjumaal. (Meierei läks pankrotti 2001. aastal – toim.)
Loksa rahva kaubareisid Vilniusse
Bussifirma omanik, bussijuht Ülo Kokamägi viib kord nädalas oma 45kohalise bussiga Loksa ja selle ümbruse inimesed Leetu Vilniuse turule, kus on kaubad kolmandiku võrra odavamad. Vahel minnakse ka kaks korda nädalas. Sõit kestab 11 tundi, välja sõidetakse õhtul kell 7, kohal ollakse hommikul kell 6. Vilniuse turul on ostjaid ka Lätist, Poolast, Valgevenest. Ostetakse riideid, jalanõusid, vaipu, televiisoreid. Vilniuse vanas liivakarjääris kauplevad kümned tuhanded inimesed, maksevahend on dollar.
Bussijuht kirjeldas, et Leedu piirile jõutakse öösel kella 2-3 paiku, seal võetakse kokku 80-100 bussi, iga inimene bussis peab piiri ületamise eest maksma dollari, bussid sõidavad karavanis, politsei saatel Vilniusse. Tagasiteel tuleb Leedu tollile ja piirivalvele maksta iga inimese eest 2 dollarit. Kui ei tasu, võetakse buss kõrvale, puistatakse põhjalikult. Alati on targem nõutud altkäemaks kohe ära tasuda, tõdes bussijuht.