Telesaates „Ajujaht“ hakkab 10 firma seas võistlema KAROL KARU ja DAGMAR KORGI ettevõte Nupu Learning.
Kuusalu keskkooli vilistlane Karol Karu (endine Rahuoja) Kiiust ja ta sõbranna Dagmar Kork Saaremaalt asutasid möödunud aastal maikuus firma Nupu Learning, mis toodab väikelastele õppevahendeid – Nupu magnettahvleid ning nendega sobituvaid postreid ja värvilisi magneteid.
Sügisel esitasid nad Nupu õppekomplektide äriidee Ajujahi konkursile, kuhu käesoleval, 14. hooajal pakuti kokku 316 ideed. TV3 „Ajujahi“ saates lähevad võistlustulle 10 edukamat, kelle sekka jõudis žürii otsusel ka firma Nupu Learning. Esimene saade on eetris 8. aprillil.
Karol Karu kirjeldab, et Nupu õppekomplektide idee tekkis kahe lapse emal Dagmar Korgil, kui hakkas oma kaheaastasele tütrele õpetama värve, aga ei leidnud sobivaid tooteid: „Esialgu kasutas Dagmar värvilisi pabereid, siis tuli mõte, et neid võiks kinnitada alusele. Kuna mul on kogemus trükiste tootmises, jõudsime arutelude käigus mitmefunktsiooniliste magnettahvlite ja magnetite ideeni. Aprillis aasta tagasi hakkasime ideed arendama, septembris saime äriplaani koostamiseks stardikapitali Riigi Tugiteenuste Keskuselt. Tegime oma veebilehe ja novembris avasime e-poe.“
Mõlemad naised on õppinud ärivaldkonda. Karol Karu on aastaid töötanud firmas K-Print. Ta läks pärast Kuusalu kooli lõpetamist 2010. aastal edasi õppima Tallinna Tehnikaülikooli keemiat ning magistrikraadi sai EBSis rahvusvahelise ärijuhtimise erialal. Dagmar Kork õppis Tartu Ülikoolis majandust ja töötab Mayeri firmas turundusjuhina.
Tuttavaks said nad seoses raamatute müümisega Põhja-Ameerikas, Karol Karu käis aastatel 2014-2017 kolmel suvel USAs ja ühel suvel Kanadas raamatuid müümas.
Karol Karu: „Olen alati mõelnud, et minust võiks saada ettevõtja, aga kindlat plaani ei olnud, et kuidas või mida toota. Ka Dagmar on tahtnud tegeleda ettevõtlusega. Kui Nupu toodete idee tekkis, hakkasime kohe tegutsema.“
Praeguseks on tooteid edasi arendatud, peale värvide saavad lapsed suurte magnetite abil õppida tähti, numbreid, loomi. Majakujulise puidust magnettahvli kõrvale on plaanis tootma hakata seinale kinnitatavat magnetkangast.
Mõne kuuga on kliente üle paarisaja, ostjate seas on lisaks lapsevanematele ka lasteaiad. Eesmärk on jõuda oma Nupu brändi toodetega Eesti mänguasjapoodidesse ning Amazoni rahvusvahelisse internetipoodi. Samuti on kavas hakata Nupu komplekte eksportima.
Ajujahi konkursi kohta ütleb Karol Karu, et on tänu sellele juba palju juurde õppinud: „Kui meid valiti konkursil 30 firma sekka, saime endale mentorid. Me ei teadnud, kui hea kiirendi see konkurss on. Oleme osalenud koolitustel, meid on aidatud ja oleme arenenud.“
„Ajujahi“ saate kümne edasijõudnu sekka kandideerimiseks tuli osalejatel esitada video. Kuna Dagmar Kork oli haigestunud koroonasse, jäi video tegemine lapseootel Karol Karu ülesandeks. Video valmis ligi kolm nädalat tagasi sõna otseses mõttes viimasel hetkel, sest tütar otsustas hakata sündima, salvestamine sai lõpuni viidud vaheldumisi valudega. Kui nädal hiljem tehti žürii ees esitlus, oli Karol Karul laps kaasas ja Dagmar Kork haigusest tervenenud.