Raasiku vallavalitsuse küsitlusele distantsõppe kohta saatsid arvamusi ja ettepanekuid valla koolides-lasteaedades käivate laste 59 vanemat.
Haridus- ja sotsiaalosakonna juhataja Juta Asuja ütles, et vastused edastati koolidele-lasteaedadele ning on nende juhtidega ning koolide juhtkondades läbi arutatud.
„Lapsevanemad kiitsid väga paljusid õpetajaid. Aitäh, et märkasite, kiidusõnad on edastatud. Mitmed vanemate ettepanekud viiakse kindlasti lähiajal ellu,“ lubas ta.
Juta Asuja märkis, et küsitluste vastused olid enamasti pigem positiivsed. Vanemaid rõõmustas, et lapsed on distantsõppe ajal saanud rohkem puhata, koolitööd saavad kiiremini tehtud ning on rohkem vaba aega. Märgiti ka, et tänu distantsõppele on lapsed muutunud iseseisvamaks. Kiideti, et õpetajad on toetavad ja vastutulelikud, võrreldes eelmise kevadega on toimunud rohkem veebitunde, paljud õpetajate antud ülesanded on põnevad ja suunavad lapsi perega kvali-teetaega veetma. Toodi välja, et ka huvikoolis on saanud edukalt õppida veebi vahendusel. Lasteaedade puhul nimetati, et rühmades on jagatud nädalateemasid ning et lasteaias on vähe lapsi.
Distantsõppe negatiivse poolena tõdeti, et veel on mõned õpetajaid, kes ei tee veebitunde, teevad vähe või ebaregulaarselt ning selle tõttu on laste iseseisva töö maht liiga suur. Kohati on segadust erinevate veebikeskkondade kasutamisega, veebitundide toimumis-aegade ja tunniplaaniga, mõnikord on lastel selles kõiges iseseisvalt keeruline orienteeruda. Vanemad märkisid, et praegune õppe sisu ja kvaliteet sõltuvad õpetaja digipädevusest, kuid see on väga erinev. Tõdeti, et ka muidu väga tublide laste hulgas on õpimotivatsioon kohati langenud ja õpirõõm vähenenud ning sageli läheb õpetaja põhirõhk aeglasemate järele aitamiseks, kiiremate toetamiseks-motiveerimiseks ei jätku enam aega ega jaksu. Murekohana nimetati veel, et paljud lapsed vajavad pidevat kõrvalist abi, et suuta õppetööle keskenduda, kuid vanematel on seda oma töö kõrvalt keeruline teha. Lasteaialaste vanemaid häiris, et soovitati lapsi lasteaeda vältimatu vajaduseta mitte viia või viia ainult hädavajadusel. Samas tekitas vanemates pahameelt, kui piirangute ajal viidi lasteaeda lapsi, kelle vanem oli kodune.
Kooliõpilaste vanemad tegid ettepaneku, et veebitunnid toimuksid kõigis klassides ja vähemalt põhiainetes, ühtse loogika alusel, mitte sõltuvalt õpetaja soovist. Leiti, et iga päev peaks olema vähemalt üks veebitund, et laps saaks õpetajale muresid kurta ja klassikaaslasi näha. Kui veebitunde ei toimu, tuleks see vanemate meelest asendada mõne muu sarnase süsteemse juhendamisega distantsilt. Vanemad soovitasid veel, et õpetajad kasutaksid tundide läbiviimiseks ja vastamiste korraldamiseks samu keskkondi ning oleksid veendunud, et lapsed oskavad neid kasutada. Sooviti ka individuaalseid või tempotunde ning klassijuhatajatunde, kus lapsed saaksid rääkida oma rõõmudest-muredest. Kuna eelmisel kevadel jäid koolides arenguvestlused ära, peaksid need lapsevanemate meelest tänavu kindlasti toimuma, samuti kooli üldkoosolekud. Lasteaialaste vanemad tegid ettepaneku, et iga nädala lõpus võiks rühmad saata üldise nädalaplaani. Samuti oodatakse, et lasteaiad oleksid piirangute ajal paindlikumad laste vastuvõtmisel üksikutel päevadel.