Transpordiamet teatas detsembri alguses, et kärbib tuleval aastal kulusid 3,7 miljoni euro võrra. Maakondlikel ühis-transpordikeskustel tuleb vähendada aastas läbitavaid liinikilomeetreid 2 protsendi võrra.
Sõnumitooja toimetus küsis Põhja-Eesti Ühistranspordikeskuse tegevdirektorilt Andrus Niliskilt, kas on juba teada, kuidas sellest nõudest lähtuvalt muutuvad Harjumaa senised bussiliinid.
Andrus Nilisk ütles, et midagi otsustatud veel ei ole: „Ootame transpordiametilt kirjalikku suunist ja põhjendusi, siis otsustame, kas, mida ja kus kärbime. Keskuse eelarvet kokku pannes oleme arvestanud vähenemisega. Meie kogumahu juures moodustub 2 protsenti ligi 370 000 liinikilomeetrit aastas. See tähendaks näiteks, et kogu kvartali jooksul kokku ei sõidaks ühtegi bussi suunal Tallinn-Kuusalu-Loksa.“
Põhja-Eesti Ühistranspordikeskus korraldab bussiliine Harjumaal, Läänemaal, Raplamaal ja Lääne-Virumaal. Andrus Nilisk rääkis, et Läänemaal on ühistransport tasuta, kuid Harjumaal, Raplamaal ja Lääne-Virumaal saavad tasuta liinibussidega sõita lapsed ja pensionärid, teistel sõitjatel tuleb osta pilet. Eestis on bussipiletid kehtestatud veel Pärnumaal, kõikjal mujal on bussisõit tasuta.
Alates 1. jaanuarist 2022 lõpeb Põhja-Eesti Ühistranspordikeskuse korraldavatel avalikel kaugliinidel tasuta bussitransport. Sellised liinid moodustavad märkimisväärse osa Läänemaa ja Raplamaa liinivõrgust.