Alates 1. novembrist ei tegutse Loksa perearst doktor Mall Idavain enam ettevõtjana, vaid jätkab oma patsientide nimistu ja seniste töötajatega OÜ Terviseagentuur koosseisus.
Loksa perearst Tatjana Proskurina koos pereõega liitus OÜga Terviseagentuur juba alates 1. augustist.
OÜ Terviseagentuur teenindab nüüd Loksal kolme nimistut, ka pensionile jäänud endise perearsti Tatjana Nugise nimistut, mis mõni aeg tagasi anti Loksa linnavalitsuse taotlusel ja kohtuotsuse alusel üle doktor Mall Idavainule.
Terviseagentuuri visioon on luua Loksale ühtne ja kaasaegne tervisekeskus, teatas ettevõtte tegevjuht Heidi Ait. Terviseagentuur OÜ ostis tervisekeskuse jaoks Loksa linnavalitsuse korraldatud oksjonilt Pärna tänav 1 hoone ehk endise kultuurikeskuse ning teenindusmaja, hilisemalt õmblusfirma Ahel-LJ ruumid. Renoveerimisega on kavas alustada uuel aastal. Pärna tänav 1 maja asub Loksa linnavalitsuse hoone taga.
Terviseagentuuri turundusjuht Kati Veskimägi selgitas Sõnumitoojale, et perearstid Mall Idavain ja Tatjana Proskurina ning pereõed jätkavad patsientide teenindamist senises koosseisus, meeskonnaga on liitumas uus pereõde. Samas otsib Terviseagentuur Loksale uut perearsti peagi pensionile suunduva doktor Proskurina asemele. Uues loodavas tervisekeskuses soovitakse pakkuda ka füsioterapeudi ja vaimse tervise õe teenuseid.
Patsientide jaoks on peamine muudatus, et perearstikeskusesse pöördumiseks ja vastuvõtule registreerimiseks tuleb esmalt helistada Terviseagentuuri keskusesse registratuuri telefonil 766 6661. Sellel telefoninumbril vastavad igal tööpäeval kell 8-17 Terviseagentuuri koolitatud kliinilised assistendid, kes panevad vajalikke küsimusi esitades kirja patsiendi tervisemure ning suunavad selle perearstile ja pereõdedele. Seejärel võtavad Loksa perearstikeskuse töötajad patsiendiga ise ühendust ning kutsuvad perearsti või pereõe vastuvõtule. Tervisetõendeid saab tellida ja retsepte uuendada kliiniliste assistentide abil. Kui retsept on uuendatud, saadetakse patsiendi mobiiltelefonile sõnum, et võib minna apteeki.
Oluline on ka see muutus, et kui Loksa perearstikeskusest helistatakse patsiendile, siis näeb patsient sama telefoninumbrit 766 6661 ning olenevalt telefonist ka Terviseagentuuri nime.
Uue lisavõimalusena käivitus ka Loksal Terviseagentuuri eelvisiidi digitaalne teenus, mis tähendab, et oma muredest saab teada anda kirjalikult ettevõtte ööpäevaringses iseteeninduses. Täpsema info leiab aadressil www.terviseagentuur.ee/eelvisiit.
OÜ Terviseagentuur ametlik aadress on Saaremaal, staažikas perearst ja terviseteenuste arendaja doktor Madis Tiik asutas seal ettevõtte 2006. aastal. Ettevõtte kontor asub Tallinnas. Meeskonnas töötavad üle Eesti kokku ligi 80 spetsialisti. Koos Loksaga teenindab Terviseagentuur praegu kokku 17 nimistut, enamik ettevõttele kuuluvatest perearstikeskustest asuvad Lõuna-Eestis – Võrus, Valgas, Värskas, Tõrvas, Viljandis, Koerus, ka Lasval ja Vormsil.
Turundusjuhi Kati Veskimägi sõnul on ka Põhja-Eestis mitmel pool hakatud uurima võimalusest koonduda esmatasandi terviseteenuste osutamisel ühtse katuse alla, sest mujalgi hakkavad perearstid pensionile jääma ning uusi on keeruline leida.
„Meie ettevõtte eesmärk on pakkuda lahendusi ja arendada teenust, et kodulähedane arstiabi jääks kestma,“ lausus ta.
Doktor Mall Idavainu patsientide seas on palju Kuusalu valla elanikke Loksa ümbruse küladest ja ka Kolgast. Doktor Tatjana Nugise endised patsiendid on peamiselt Loksa linnast.
Perearstisüsteem käivitus Loksal 1997. aastal, kohalikud arstid Mall Idavain, Tatjana Proskurina ja Tatjana Nugis avasid siis ettevõtjatena erapraksise.
Doktor Mall Idavain kommenteeris Sõnumitoojale, et lõpetas tegevuse FIEna, kuid jääb endiselt oma patsientide perearstiks, vahe on selles, et ta ei pea enam tegelema majandamisega. Ka tema rõhutas, et edaspidi ei saa helistada Loksa perearstikeskuse senistel telefoninumbritel ning perearstikeskusest tuleb kõne Terviseagentuuri numbri ja ka nimega.