
Lahemaa Turismiühing, mis koondab rahvuspargi ja selle mõjupiirkonna turismiettevõtjaid, ostis projekti „Lahemaa tervikliku turismikorralduse lahenduse loomine“ raames 25 jalgratast. Rattad on plaanis viia Leesi poe juurde ja Loksale, kus turistid saavad neid rentida. Jalgratastele pannakse Visit Lahemaa logo, mis on turismiühingu kaubamärk.
Turismiühingu asutaja ja juhatuse liige Kaisa Linno ütles, et oodatakse veel ettepanekuid, kuhu võiks jalgrattaid väljarentimiseks paigutada: „Ostsime jalgrattad firma City Bike vahendusel, et oleksid vastupidavad. Ciy Bike on aastaid tegelenud rattarendiga.“
Projekt „Lahemaa tervikliku turismikorralduse lahenduse loomine“ sai EASilt turismi ärimudelite arendamisele suunatud programmi eelmise aasta kevadvoorust toetust 200 000 eurot. Lahemaa piirkonna kohalikud omavalitsused toetavad projekti kokku 45 000 euroga: Kuusalu vald 20 000, Haljala vald 12 000, Tapa vald 5000 ja Loksa linn 8000 euroga.
MTÜ Lahemaa Turismiühing asutati kaks aastat tagasi, 12. märtsil. Nüüdseks on liikmeid 55. Kaisa Linno sõnas, et liikmeid on järjest juurde tulnud, mis näitab, et turismiettevõtjad soovivad teha koostööd.
Märtsi alguses tähistas ühing Viinistu kunstisadamas teist sünnipäeva. Räägiti seni tehtust, edasistest plaanidest ning tutvustati konkursiga turundus- ja kommunikatsioonijuhi ametisse valitud Kadri Otsiveri.
Tööle on hakanud ja järjest täieneb veebileht Visit Lahemaa, kus leiab infot Lahemaa ning selle mõjupiirkonna toitlustus- ja majutusettevõtete ning transpordivõimaluste kohta. Veebilehte koostab Ingeldrin Aug Pärispealt.
Maikuust hakkab Visit Lahemaa kodulehel tööle ürituste kalender, kuhu pannakse info Kuusalu, Haljala, Kadrina ja Tapa vallas ning Loksal toimuvate ürituste kohta.
Euroopa tudengid pakuvad ideid
Kaisa Linno sõnul jätkatakse koostööd Eesti Maaülikooliga. Mai teisel nädalal võõrustatakse taas Euroopa kõrgkoolide tudengeid ja nende õppejõude, kes majutatakse Loksa külje all asuvasse Kuivoja puhkekeskusesse. Üliõpilased hakkavad pakkuma ideid piirkonna turismiettevõtluse arendamiseks. Paarkümmend tudengit jagatakse kolme rühma, üks grupp tutvub Pärispea poolsaare, teine Juminda poolsaare ja kolmas Kolga piirkonnaga. Tudengid sõidavad ringi rendijalgratastega.
Oma ideid ja võimalikke ärilahendusi tutvustavad nad reedel, 13. mail Kuivoja puhkekeskuses, kus siis toimub Lahemaa turismifoorum.
Kaisa Linno: „Ootame turismifoorumile Lahemaa Turismiühingu liikmeid, aga ka kõiki teisi turismist huvitatuid. Räägime suveplaanidest ja tutvume üliõpilaste pakutavate lahendustega.“
Lahemaa giidikursus
Teist korda on Lahemaa Turismiühingu eestvedamisel käimas Lahemaa giidikursus. Osalejaid on 30. Nende atesteerimine tuleb 27. mail. Koolitusel on kohalikke elanikke, huvilisi mujalt Harjumaalt ja Lääne-Virumaalt, ka saksa keelt oskavad giidid Tallinnast.
„Tundub, et eelmisel aastal tehtud koolituse järel pole meil ikka piisavalt giide, sest nõudlus on suur. Meie edasijõudnud ja inglisekeelsed giidid saavad nüüd kevadel osaleda rahvusvahelisel giidikursusel,“ lausus Kaisa Linno.
Turundus sotsiaalmeedias
Veebruaris tööle asunud turundus- ja kommunikatsioonijuht Kadri Otsiver on Kuusalu keskkooli vilistlane. Ta lapsepõlvekodu on Kiius, koroona ajal kolis vanaemale kuulunud Tursapõllu tallu Liiapeksi külas ning on hakanud tegelema majutusega.

Kadri Otsiver on õppinud fotograaf, eelmisel aastal alustas õpinguid Tallinna Majanduskõrgkoolis digiturundust spetsialiseerumisega sotsiaalmeediale.
Ta on asunud Lahemaa Turismiühingu liikmeid turundama Visit Lahemaa Facebookis ja Instagramis. Käib kohapeal, pildistab, koostab tekstid. Ka on hakanud ta Lahemaa tutvustamiseks postitama fotoseeriat „Lahemaa inimesed“.
Kadri Otsiver: „Minu üles-anne on aidata Visit Lahemaa kaubamärgi alla koondunud Lahemaa ettevõtjail end paremini turundada. Mõte on luua ka Lahemaa pildipank ning oleme alustanud Lahemaa vanade fotode tutvustamisega.“