
Hara Seilamise Seltsi purjekool kolis möödunud nädalavahetusel Hara sadamas seni kasutuses olnud konteineritest ümber vastvalminud teenindushoonesse. Konteinerite kõrvale mullu juunis ehitama hakatud sadamamaja on valmis. Ehitusfirma Smirline töömehed tegid reedel-laupäeval veel viimaseid katusetöid, sest osa materjalist jõudis tarneraskuste tõttu hiljem kohale.
Multifunktsionaalses teenindushoones on ehitusalust pinda ligi 500 ruutmeetrit. Purjetamiskoolil on seal purjekuur ning koos sadama külaliste ja jahtklubi liikmetega saab kasutada ka töökoda, klubiruum-õppeklassi, riietus- ja duširuume, saunu naistele ja meestele.
Toimetamine käib ka uue maja teises otsas, kuhu tuleb restoran. Kohale on toodud köögi sisustust, tegeletakse mööbli ja muu vajaliku soetamise ning personali komplekteerimisega. Restorani käivitab Rauno Arulo Vihasoo külast. Ta on töötanud Palmse ja Viinistu restoranis ning pakkunud viimastel aastatel oma firmaga Best Party Solutions pidude korraldamise teenust.
OÜ Hara Sadam juhatuse liige Tarvi Velström lubab, et restoran avatakse kahe nädala pärast, 30. aprillil, üle-eestilisel avatud kalasadamate päeval. Harjumaalt osalevad tänavusel avatud kalasadamate päeval Hara sadam, Tilgu sadam ja Tallinna kalasadam.
Sel päeval avatakse piduliku lipuheiskamisega Hara Seilajate Seltsi purjekooli suvehooaeg. Kohalikel kaluritel on plaan viia lähiajal mõrd merre ning kalasadamate päeval müüa sadamas värsket kala.
Navigatsiooniaja algusest annab tunnistust seegi, et talvekorterisse seatud jahid tõsteti laupäeval Hara sadama staapelplatsilt kraana abil vette.

Üks oluline uuendus on veel – möödunud neljapäeva õhtul hakkas tööle Hara sadama vana militaarkai otsa paigaldatud majakas.
Tarvi Velströmi sõnul asub see samas kohas, kus oli nõukogude-aegse laevade demagnetiseerimissadama ajal. Majakas lõpetas töötamise 1994. aastal, kui nõukogude sõjavägi Eestist lahkus. Nüüd on majakas renoveeritud, töötab päikesepatareil ja ajareleega.
Tänavusel hooajal korraldatakse Hara sadamas ja lahel kaks regatti. Sadama ametlik avamine koos merepeoga tuleb pärast jaanipäeva nädalavahetusel, kui toimub Optimisti purjekate regatt. Purjetamistreener Ingrid Randlaht pakkus nimeks Tormilinnu regatt – viitega Eesti kunagisele neljamastilisele purjekale Tormilind, mis ehitati 100 aastat tagasi Hara külas.
Juuli lõpus toimub traditsiooniline Hara regatt, mis on ühtlasi Eesti meistrivõistlused suurematele purjekatele, ka olümpiaklassi alustele.
Sisse seatakseHara klubi kaart
MTÜ Hara Seilamise Selts juhatuse liige Marti Hääl rääkis, et praegu otsitakse lahendust, kuidas seoses restorani töölehakkamisega korraldada sadama territooriumi külastamine. Parkla juures asunud sissepääs, kus külastajatel tuleb osta pilet, seatakse teise kohta.
„See on meile väljakutse, et kuidas kultuuri- ja militaarpärandit, külalissadamat ning restorani koos pidada. Katsetame, otsime parimat lahendust. Kindlasti tuleb leida võimalus, et soovi korral saaks tulla vaid restorani sööma ning püsiekspositsiooni vaatama ei minda. Võib-olla tehakse siis sööjatele pileti osas allahindlus.“
Marti Hääl märkis, et sissepääsupileti kehtestamisse suhtuti ligi viis aastat tagasi vastuoluliselt: „Tegu on nüüd erasadamaga, mida üle paarikümne aasta oli kasutatud ühiskondliku sadamana. Pääsla loomine oli ainus viis, kuidas sel territooriumil tagada distsipliin ja kord. Praeguseks on registreerunud üle kahesaja harrastuskaluri Loksalt, Tallinnast ja mujalt Eestist, nad käivad siin õngega kala püüdmas. Sadama tegemistesse on kaasatud üle neljasaja inimese.“
Algaval hooajal kehtestatakse Hara klubi tasuline kaart, mis tagab sagedastele külalistele vaba sissepääsu ja mitmeid muid soodustusi.
Tarvi Velström lausus, et kohalikele ehk Juminda poolsaare külade inimestele on kaart tasuta. Perekaart on mõeldud kahele täiskasvanule ja kuni kolmele lapsele. Kohalikel on võimalik tasuta virtuaalse klubikaardi saamiseks end registreerida Hara sadama kodulehel kuni mai lõpuni.
Kohalike inimeste sissepääsu teemal on palju küsitud. Viis aastat tagasi teatasime esmalt, et kohalikud pääsevad tasuta. Kuid mõne aja pärast pidime sellest loobuma, sest kohalikeks hakkasid ennast nimetama ka kaugemalt tulnud inimesed, võimatu oli kõike seda kontrollida,“ selgitas ta.
Küsimusele, kuidas tagatakse restorani ja kogu sadamakompleksi veevarustus, kui TU Virve Vesi on teatanud, et lõpetab aasta pärast aprillis Hara küla Virve poolse trassiosa veega varustamise (pikem lugu sellest ilmus eelmises Sõnumitoojas – toim.), vastas Tarvi Velström, et sadama kinnistu on veesüsteemiga liitunud: „Kui trassi rajasime ja torustik tuli läbi sadama kinnistu maa, oli kinnistuomaniku soov, et sinna tehtaks kaks väljavõtet ja tagataks liitumine, nii ka tehti. Kui hakkasime sadamat välja ehitama, tellisime veevarustuse projekti ja mahtude analüüsi, torustik on registreeritud ehitusregistris. Analüüsi kohaselt on Virve puurkaevul sadama veega varustamiseks võimsus olemas.“
EAS toetas Hara sadama väljaehitamist 199 990 euroga. Maja tegelik maksumus kujuneb sadama arendamise eestvedajate sõnul tunduvalt suuremaks. Ehitas firma EstHus.