Kõr­ve­maa Rat­ta­rin­gi uus hooaeg on ala­nud

267
Rattaringi laenutus Kuusalu tehase ees.

Kaks su­ve ta­ga­si Ani­ja, Raa­si­ku, Kuu­sa­lu, Ko­se ja Jõe­läht­me val­las alus­ta­nud Kõr­ve­maa Rat­ta­rin­gi kol­mas hooaeg on ava­tud ning kõi­gist ühek­sast lae­nu­tus­jaa­mast on taas või­ma­lik rat­taid ren­ti­da. Lae­nu­tus­jaa­mad asu­vad Keh­ra raud­tee­jaa­ma, Ani­ja mõi­sa, Aeg­vii­du Ter­vi­se­de­poo, Ala­ve­re rah­va­ma­ja, Raa­si­ku raud­tee­jaa­ma, Kuu­sa­lu te­ha­se vas­tas asu­va park­la, Ko­se uju­la ja Kos­ti­ve­re li­pu­väl­ja­ku park­la juu­res. Keh­ra jaa­mas on lae­nu­ta­mi­seks 12, teis­tes jaa­ma­des 7 ren­di­ra­tast, li­saks on kõi­gis 3 va­ba dok­ki, ku­hu rat­tad ta­gas­ta­da.

„Tul­ge avas­ta­ge Ees­ti­maa suu­re­pä­rast loo­dust!“ kut­sub sih­ta­su­tu­se Ani­ja Val­la Spor­di­maailm spor­di­te­ge­vu­se kor­ral­da­ja OS­KAR TAM­ME­JÕE.

Mul­lu au­gus­tist sih­ta­su­tu­se Ani­ja Val­la Spor­di­maailm spor­di­te­ge­vu­se kor­ral­da­ja­na töö­tav Os­kar Tam­me­jõe sõ­nas, et sü­gi­sel viis vii­ma­sed rat­tad lae­nu­tus­jaa­ma­dest ära 21. ok­toob­ril.

„Pä­rast se­da te­gin kõi­gi­le ra­tas­te­le hool­du­se ning hooa­ja al­gu­ses vaa­ta­sin rat­tad uues­ti üle. Pu­has­ta­sin, õli­ta­sin ket­te, mõ­nel olid dü­na­mo ja esi­lam­bi va­he­li­sed juht­med ok­sü­dee­ru­nud ning tu­li väl­ja va­he­ta­da. Kui esi­me­si rat­taid su­ve­hoo­jaks ren­di­jaa­ma­des­se vii­sin, olid väl­jas veel kül­mak­raa­did. Ala­tes ap­ril­li kesk­pai­gast olid kõi­gis ren­di­jaa­ma­des rat­tad ole­mas,“ rää­kis ta.

Os­kar Tam­me­jõe kin­ni­tas, et kaks su­ve­hooae­ga ka­su­tu­ses ol­nud ren­di­rat­tad on vä­ga häs­ti vas­tu pi­da­nud: „Ar­va­si­me, et hooa­ja jook­sul tu­leb üks ra­tas ka väl­ja va­he­ta­da, kuid olen pi­da­nud va­he­ta­ma kel­la­sid ja tu­le­sid, ühe kor­ra ka kat­ki­se reh­vi, kõik muu on pü­si­nud ter­ve.“

Hooa­ja­ga 700 ren­ti­mist
Esi­me­sel hooa­jal ren­di­ti Kõr­ve­maa Rat­ta­rin­gi rat­taid 674 kor­da, möö­du­nud hooa­jal oli lae­nu­ta­mi­si li­gi 700. Kõi­ge po­pu­laar­sem lae­nu­tus­koht oli en­di­selt Keh­ra, sealt võe­ti mul­lu su­ve­pe­rioo­dil ren­di­rat­taid 185 kor­da, järg­ne­sid Aeg­vii­du 85 ja Kuu­sa­lu 71 kor­ra­ga. Kos­ti­ve­rest alus­ta­ti ren­di­rat­ta­ga sõit­mist 64, Ko­selt 55, Raa­si­kult 48, Ani­jalt 43, Aru­kü­last, kus ren­di­jaam oli ava­tud teis­test koh­ta­dest um­bes kuu võr­ra vä­hem, 39 ning Ala­ve­rest 33 kor­da.

Kesk­mi­ne ren­di­pik­kus oli vei­di üle 2 tun­ni: „Kuid üs­na pal­ju on neid, kes lae­nu­ta­vad rat­ta vä­hem kui tun­niks. Kesk­mi­ne lae­nu­tu­saeg näi­tab, et on ka neid, kes käi­sid rat­ta­ga mat­ka­mas, pea­mi­selt ren­di­ti mat­ka­mi­seks Aeg­vii­dust.“

Os­kar Tam­me­jõe ole­tas, et kõi­ge po­pu­laar­sem mars­ruut oli sõi­ta ren­di­rat­ta­ga Keh­rast Ani­ja­le – et ja­guks va­bu dok­ke, tu­li um­bes kord kuus viia paar ra­tast Ani­jalt ta­ga­si Keh­ras­se.
Tä­na­vu ap­ril­lis, kui rat­taid veel ko­gu kuu lae­nu­ta­da ei saa­nud, ren­di­ti Rat­ta­rin­gi rat­taid kok­ku 39 kor­da. Lae­nu­ta­mi­se pik­kus oli kesk­mi­selt 176 mi­nu­tit ehk li­gi 3 tun­di.

Se­ni on lõ­vio­sa ka­su­ta­jaist ol­nud ko­ha­li­kud ela­ni­kud. Tänavuse hooa­ja ees­märk on Os­kar Tam­me­jõe sõ­nul tõs­ta väl­jast­poolt piir­kon­da tul­nud rat­ta­ren­ti­ja­te osa­kaa­lu vä­he­malt 20 prot­sen­ti. Sel­leks on ka­vas re­gu­laar­selt pos­ti­ta­da Kõr­ve­maa Rat­ta­rin­gi sot­siaal­mee­dia­ka­na­li­tes­se fo­to­sid ja vi­deo­sid ning klien­ti­de ta­ga­si­si­det, ja­ga­da nä­pu­näi­teid spor­ti­mis- ja va­ba aja veet­mi­se või­ma­lus­te koh­ta: „Tee­me ka trü­ki­sed ja flaie­rid ning plaa­nin luua Kõr­ve­maa Rat­ta­rin­gi ko­du­le­he, et Goog­le kau­du oleks meie in­fo ker­ges­ti lei­tav. Li­saks soo­vi­me rek­laa­mi­da Na­vi­cu­pi te­le­fo­ni­ra­ken­dust, kus on nii Kõr­ve­maa Rat­ta­rin­gi kaart kui eri­ne­vad mars­ruu­did.“

Kõi­ge roh­kem mars­ruu­te Raa­si­ku val­las
Kui Kõr­ve­maa Rat­ta­ring töö­le hak­kas, le­pi­ti kok­ku, et iga oma­va­lit­sus or­ga­ni­see­rib Na­vi­cupi ra­ken­dus­se oma piir­kon­na mat­ka­ra­da­de ja mars­ruu­ti­de sal­ves­ta­mi­se.

„Osad on se­da tei­nud, näi­teks Raa­si­ku val­last on nä­ha küm­me eri pik­ku­se­ga rin­gi, igaüks saab va­li­da en­da­le so­bi­va. Ku­na oma­va­lit­sus­tes on töö­ta­jaid va­he­tu­nud, on mars­ruu­ti­de koos­ta­mi­ne jää­nud soi­ku. Hak­kan ise sel­le­ga te­ge­le­ma ning su­ve jook­sul li­san mars­ruu­te igast piir­kon­nast,“ lau­sus Os­kar Tam­me­jõe.

Mars­ruu­ti­de Na­vi­cu­pi sal­ves­ta­mi­seks tu­leb need rat­ta või ATV­ga lä­bi sõi­ta: „Kui va­ja, ot­sin ap­pi kel­le­gi, kes piir­kon­da pa­re­mi­ni teab. Koos­tan sel­li­sed tee­kon­nad, kus mat­ka­ja ei peaks sõit­ma suu­re liik­lus­koor­mu­se­ga teel, vaid saab kul­ge­da ra­hu­li­kult il­ma au­to­de­ta.“

Va­ja­lik nu­ti­te­le­fon ja pan­ga­kaart
Me­hi­ta­ma­ta lae­nu­tus­jaa­ma­dest rat­ta ren­ti­mi­seks on va­ja­lik nu­ti­te­le­fon, mil­les­se on lae­tud Bi­kee­pi ra­ken­dus. Lae­nu­ta­mi­seks tu­leb rat­ta juht­raualt skän­nee­ri­da QR-kood. Va­ja­lik on ka pan­ga­kaart, see tu­leb Bi­kee­pi ra­ken­du­ses re­gist­ree­ri­da, pä­rast rat­ta ta­gas­ta­mist võe­tak­se ren­di­ta­su lae­nu­ta­ja pan­ga­kon­tolt au­to­maat­selt ma­ha. Rat­ta ren­ti­mi­ne mak­sab 1 eu­ro tund, mii­ni­mum­ta­su on 2 eu­rot. Ren­diae­ga ar­ves­ta­tak­se rat­ta võt­mi­se het­kest ku­ni ta­gas­ta­mi­se­ni, kui ra­tas lu­kus­ta­tak­se dok­ki.

Rat­taid võib lae­nu­ta­da ja ta­gas­ta­da öö­päe­va­ring­selt. Kui rat­taid soo­vib suu­rem selts­kond, tu­leb need eel­ne­valt bro­nee­ri­da, siis on kin­del, et lae­nu­tus­ko­has on va­ja­lik ko­gus rat­taid ole­mas. Mak­si­maal­selt saab ühest ko­hast kor­ra­ga lae­nu­ta­da 10 ra­tast.

Kõr­ve­maa Rat­ta­rin­gi­ga lii­tu­mi­sest on hu­vi­ta­tud ka Lää­ne-Har­ju 5 oma­va­lit­sust. Kui nen­de esi­ta­tud pro­jekt leiab Rii­gi Tu­gi­tee­nus­te Kes­ku­se toe­tu­se, saa­vad ka Ida-Har­ju val­lad ren­di­jaa­mu juur­de – üks on ka­van­da­tud Kuu­sa­lu val­da Sal­mis­tu sa­da­mas­se, kaks Jõe­läht­me ja kaks Ko­se val­da.

Eelmine artikkelPolitseiuudised
Järgmine artikkelLahe­maa Tu­ris­miü­hing avab pik­ni­ku­päe­val 6 bus­si­rin­gi Lee­silt ku­ni Ver­gi­ni