Aruküla kooli 9. klassi õpilased INGELY PENU ja MARIJA KANGUR esitlesid Pihkvas oma loovtööd Venemaa multifilmidest.
Möödunud kevadel muutsid Aruküla põhikooli õpilased Marija Kangur ja Ingely Penu ning nende vene keele õpetaja Leena Möls koolimaja nädalaks venepäraseks – näitasid vene multifilme, tegid õpilastele mänge, korraldasid joonistusvõitluse. Mašaks riietunud huvijuht Mari Möls võttis hommikuti lapsi kooliuksel vastu ning pakkus kommi.
Vene kultuuri nädala korraldasid Ingely Penu ja Marija Kangur oma 8. klassi lõpu loovtööna, mis pälvis hindeks viie. Ülemöödunud nädalal sai loovtöö Venemaal Pihkvas rahvusvahelise tunnustuse – tüdrukud tutvustasid oma loovtööd ja kirjeldasid, mis kevadel Aruküla koolis toimus, kuidas nad nädalat korraldasid, millised rõõmud ja mured sellega kaasnesid. Žüriile tüdrukute esinemine meeldis ning nad võitsid 13 projekti ja 40 osaleja hulgas.
Aruküla tüdrukud olid Pihkvas kõige nooremad ning Eestist ainukesed, konkursil oli kaasas õpetaja ja juhendaja Leena Möls. Võistelda tuli noortega USAst, Soomest, Saksamaalt ning Venemaalt, kust osalesid ka kõrgkoolide tudengid. Noortel tuli teha ettekanne – näidata slaide piltide ja tekstiga, rääkida ning vastata küsimustele.
Leena Möls lausus, et võistlemine Venemaa tudengitega, kes rääkisid emakeeles, oli alguses hirmutav, kuid kõike ei saa panna ühte patta: „Võid olla vene keeles väga tugev, kuid kui ei oska oma projekti teistele edasi anda, jääb tulemus nõrgaks. Minu tüdrukud olid lahti kirjutanud tegevused päevade kaupa, analüüsisid ja kirjeldasid ning kuna tegid töö otsast lõpuni ise, vastasid hästi küsimustele.”
Ta lisas, et tüdrukuid kiideti põhjalikkuse, tööjaotuse ja huvitava lähenemisnurga eest – õpetada lastele vene keelt ja kultuuri multifilmide abil. Žürii imestas, et kogu kool on haaratud vene kultuurist ning lastel näod säravad.
Konkursile sattusid Aruküla õpilased tänu Leena Mölsile, kes kuulis võimalusest vene keele seltsi infopäevadel: „Tuli täita vene keeles pikk ankeet, vastata küsimustele. Lisasin ka kodulehe lingi piltidega. Tüdrukutele kohe ei rääkinud. Kui tuli positiivne vastus, andsin neile teada, nad olid kohe nõus.”
Esimest korda Pihkvas
Ingely Penu ja Marija Kangur rääkisid, et multifilmide nädala idee peale tulid nad ise. Nad valisid filmid, mis on Eestis tuntumad – „Maša ja karu”, „Oota sa!”, „Kolmekesi Prostokvašinost”, „Krokodill Gena”, mida näitasid Arukülas kogu koolile – noorematega rääkisid filmidest eesti, vanematega vene keeles. Filmide põhjal olid tehtud mängud, küsitluslehed, oli näitus ja joonistusvõistlus – tüdrukud kleepisid õpilaste tehtud pildid kolmele suurele plakatile ning võtsid Pihkvasse kaasa.
Kõige keerulisem oli nende arvates tõlkimine, enamik infot multifilmide kohta tuli tõlkida eesti keelde vene või inglise keelest.
Tüdrukud polnud Pihkvas varem käinud ning kiitsid, et linn on väga ilus. Nad saabusid koos õpetajaga Pihkvasse teistest osalejatest varem ning kohalikud tegid neile põhjaliku linnaekskursiooni.
Võidu eest sai igaüks 1000rublase kinkekaardi Pihkva raamatupoest. Õpetaja märkis, et summa on päris suur, sellega saab Venemaalt palju raamatuid: „Autasustamine lõppes hilja, poed olid juba kinni ja me ei saanud kinkekaarte kohe realiseerida. Tuleb välja mõelda, kuidas need kätte saame.”
Leena Möls lausus, et tal on tüdrukute heade ideede üle väga hea meel: „Olen püüdnud õpetada keelt kultuuri abil, näidata multifilme, küpsetada vene toite, õpetada laule-tantse, käia ekskursioonidel. Konkursilt sain hea näite – ameeriklased, sakslased, kes õpivad vene keelt. Võib küsida, milleks neile seda vaja, ometi nad õpivad ning rikastavad end keeleoskuse ja Venemaa rikkalikku kultuuri tundmisega.”