MTÜ Põhja-Eesti Ühistranspordikeskuse (ÜTK) uus tegevjuht asub ametisse 3. augustil.
Anija valla Voose külavanem Andrus Nilisk, kes töötab praegu Kose abivallavanemana, valiti Põhja-Eesti Ühistranspordikeskuse tegevjuhiks rohkem kui 50 kandideerinu seast.
„Kutsusime vestlusele kümme kandidaati, lõpuks jäid sõelale kaks. Andrus Nilisk jättis väga asjaliku ja entusiastliku mulje, usume, et ta võib ühistranspordikeskust edasi viia,“ ütles Põhja-Eesti ÜTK juhatuse esimees, Jõelähtme vallavanem Andrus Umboja.
Ta lisas: „Otsustavaks sai, et Andrus Nilisk on töötanud logistika alal ja tal on Kose abivallavanemana ka kohaliku omavalitsuse töö kogemus, see pole küll pikk, kuid ta teab, kuidas omavalitsus toimib. Tähtis on ka, et pole huvide konflikti – ta pole varem töötanud üheski bussiettevõttes, mis pakub meile teenust.“
Andrus Nilisk on 49aastane, ta on lõpetanud Tallinna Tehnikakõrgkooli logistikainsenerina ning töötanud aastaid logistika valdkonnas, kõige kauem, umbes kümmekond aastat ASis Tallegg ja juustutootmisega tegelevas OÜs Estover. Enne Kose abivallavanema ametikohale asumist möödunud aasta 1. septembril töötas ASis Eesti Keskkonnateenused. Kose abivallavanemana jätkab ta juuli lõpuni, seal on tema kureerida majandusvaldkond.
„Ma ei arvanud, et osutun ühistranspordikeskuse juhi kohale valituks, aga otsustasin kandideerida, kuna olen peaaegu kogu elu töötanud logistika valdkonnas ning elan maal, kus ühistransport ei ole iseenesestmõistetav liikuma saamise vahend. Ehk õnnestub selles vallas midagi paremaks teha,“ lausus ÜTK uus tegevjuht.
Ta lisas, et pole jõudnud end veel uue tööga kurssi viia, seetõttu ei oska öelda, kas ja mida soovib Põhja-Eesti ühistranspordis muuta: „Üks mõte, mida ka Kose vallas on kaalutud, on osaline nõudluspõhine transport. Kohalik transport peaks põhinema rohkem nõudlusel, mitte olema nagu Kopli tramm, mis sõidab ka siis, kui on tühi. Nõudluspõhise transpordi puhul saab metsatalu elanik, kel on homme vaja näiteks Tallinnasse sõita, tellida endale kindlaks kellaajaks auto, mis viib ta lähima keskuseni, kust saab bussiga edasi linna sõita. Järgmisel päeval saab sama auto vedada samamoodi mõne teise koha inimesi. Sisuliselt on tegu taksoteenusega, mis on vähemalt hajaasustuses teatud kohtades kindlasti mõistlikum ja soodsam lahendus, kui igapäevane buss kindlal kellaajal. Kuid selleks on vaja kohalikku transpordivõrku, teenusel pole mõtet, kui auto tellida linnast.“
Andrus Nilisk arvas, et kindlasti tasuks vaadata ka, kuidas on tehtud mujal maailmas.
„Me ei saa Eestit muu Euroopaga ses osas väga võrrelda, sest meil pole metroosid, mis maal kiiresti liiguvad, aga mine tea, võib-olla saame olla innovaatilised. Riigi eesmärk võiks olla saada rohkem inimesi kasutama autode asemel ühistransporti, selleks peaks ühistransport olema kindlasti sama kiire või kuni kümme protsenti aeglasem kui isiklik auto, kuid kokkuvõttes soodsam,“ rääkis ta.
Andrus Nilisk kuulub Eesti Keskerakonda ning olnud Anija vallavolikogu mitme eelmise koosseisu liige. Lisaks on ta aktiivne külaelu eestvedaja, on aastaid olnud oma koduküla Voose külavanem. Hobi korras tegeleb mahepõllumajandusega, tal on 27 hektarit maad.






