
Eelmisel nädalal reedest pühapäevani toimunud turismimessil olid Harjumaa boksis Ida-Harjust esindatud Anija mõis, Sportland Kõrvemaa Matka- ja Suusakeskus, Villa Pillapalu ning Paasiku koertemõis, lisaks olid omaette boksidega messil Valgejõe Veinivilla, LaheKala, Põhja-Eesti kohalik toit.
Messi avapäeval jagati ettevõtetele EHE märgiseid. Need on ökoturismi kvaliteedimärgised Ehtne ja Huvitav Eesti ehk EHE, mida antakse maapiirkondades tegutsevate kohalikku loodust ja kultuuripärandit väärtustavatele teenustele.
Anija mõisa teenustest sai märgise mõisapargi õppe- ja matkarada. OÜ Reimann Retked uuendas kahte varem saadud EHE märgist ning sai märgise ka räätsamatkadele Koitjärve rabas. Ubari Loodustarkuse Keskus sai märgise Rummu raba räätsaretkele koos loodusgiidiga. Kokku anti turismimessil märgise tunnistusi välja 34.
Anija valla 4 turismiettevõtte ühine voldik
Anija vallast turismimessil osalenud Anija mõis, Villa Pillapalu, Paasiku koertemõis ning Sportland Kõrvemaa Matka- ja Suusakeskus panid messil jagamiseks kokku ühise voldiku, kus on nelja koha fotod ja külastajaile vajalik info. Anija vald oli koostöös Kehra tehasega messi jaoks lasknud teha ka mõisa pildiga paberkotid.
Anija mõisa arendusjuht Janne Kallakmaa ütles, et nemad valmistusid messiks põhjalikult ning võtsid maksimumi, olid kohal kõigil kolmel päeval, nii Harjumaa kui Põhja-Eesti toidu boksis, mõisas tegutsev kohvik oli messi toidu-alal: „Läksime messile end reklaamima. Rääkisime, et avame suvel peahoone, tutvustasime ekspositsiooni, mis sinna tuleb, ja teenuseid, mida on meilt võimalik saada. Rõhusime, et meil on teistsugune, lihtne mõis, mis pole klantsitud ja asume Tallinnale nii lähedal.“
Janne Kallakmaa sõnul oli üllatav, kui paljud lähiümbruse inimesed ütlesid, et pole Anija mõisas kunagi käinud: „Loodan, et nüüd nad tulevad. Jäime paljudele silma, sest olime mõisaprouade kostüümides, saime palju kontakte.“
Anija mõis osales messil ka oksjonil, kus 15-20 minuti jooksul, mil mõisa giidituuri oksjon kestis, näidati taustaks tutvustavat videot. 15 inimesele mõeldud giidituur oli oksjonil alghinnaga 1 euro, selle ostis üks pealinna mees 40 euro eest.
Lahekala oli messil esimest korda
Aasta tagasi loodud MTÜ Lahemaa Kalaturism kutsus messil kalastusseiklusele ehk koos giidiga kalaretkedele, brändi nimi on LaheKala. Lahemaa Kalaturism loodi aasta tagasi, juhatusse kuuluvad kalagiid ja firma Estfish juht Timo Tintse Jürist, tippkokk Rain Käärst Kuusalust ning Kärka Puhkemaja perenaine Signe Blum Suurpealt.
MTÜ ettevõtmisi toetab rahvusvaheline kolmeaastane projekt „Ranniku kalastusturismi arendamine, edendamine ja kestlik majandamine Läänemere piirkonnas“, mille inglisekeelne lühend on RETROUT. Projekt kestab 2020 septembrini, selle eestvedaja on Balti Keskkonnafoorum, rahastab Euroopa Regionaalarengu Fond.
Turismimessil tutvustasid kalaturismi võimalusi MTÜ Lahemaa Kalaturism juhatuse liikmed ja ka Balti Keskkonnafoorumi esindajad. Jagati projekti toel välja antud eesti- ja inglisekeelset voldikut, mis tutvustab, kuidas kogenud kalagiidid näitavad parimaid püügikohti, hubased majad pakuvad öömaja ning püütud saagi saab kokkade abiga teha maitsvaks söögiks. Voldikus on ka originaalne retsept koos fotoga – lahekala kapsalehes.
Timo Tintse kommenteeris et kalaturismi kui puhkuse ja vabaaja veetmise võimaluse üle oli suur huvi ning eriti popp oli nende täringu veeretamise mäng. Messikohtumised, pakutud ideed ja ettepanekud annavad lootust, et kalaturismis on tulekul tegus aasta.





