Põhja-Eesti Ühistranspordikeskus käivitab 1. aprillist koostöös Elroni ja Tallinna transpordiametiga ühise sõidupileti. Seda saavad kasutada sõitjad, kes igapäevaselt liiguvad Harjumaa liinibusside või Elroni liinirongidega Tallinna ja seal ka linna ühissõidukitega. Uus ühispilet kehtib samuti Raplamaa kolme maakondliku bussiliini kasutajatele.
Põhja-Eesti Ühistranspordikeskuse tegevjuht Andrus Nilisk selgitab, et Põhja-Eesti ühispilet hakkab kehtima Elroni ja Tallinna seni kasutusel olnud 30 päeva ühispileti asemel. Ühispiletid on tsoonipõhised – 1. tsoon on Tallinn, 2.-4. tsoon Harju maakonnas ja 5. tsoon on seal, kus Harjumaa liinid sõidavad üle maakonnapiiri, näiteks Võsu, Kaiu ja Nõva.

Uue ühispileti saab osta ja laetakse rohelisele sõidukaardile veebikeskkondades tallinn.pilet.ee või pilet.ee ja ka müügipunktides. Esimese tsooni 30 päeva ühispilet maksab 42,72 eurot, sooduspilet 26,30 eurot. Esimese ja teise tsooni ühispileti hind on 56,58 eurot sooduspiletil 36,20 eurot. Esimesest kuni kolmanda tsoonini sõitjatel tuleb tasuda 68,46 eurot, sooduspiletiga sõitjal 42,14 eurot. Esimesest kuni neljanda tsoonini sõitjate 30 päeva ühispileti hind on 82,32 eurot, sooduspileti puhul 54,02 eurot. Kui sõidetakse ka viiendas tsoonis, on hind vastavalt 106,08 eurot või 69,86 eurot.
Sõnumitooja küsimusele, kuidas mootorikütuse oluliselt kasvanud hinnad mõjutavad avalike bussiliinide toimimist, vastas Andrus Nilisk, et avalike liinide vedajad on esitanud ühistaotluse kütuse erakorralise hinnatõusu kompenseerimiseks.
„Mootorikütuse hind on kasvanud alates jaanuarist 37 protsenti. Sellise järsu hinnatõusuga ei osanud vedajatega lepinguid tehes arvestada, kuigi on fikseeritud hinnatõusu indeks.
Raske on öelda, mis edasi saab. Võimalikke lahendusvariante on neli: riik annab lisaraha ja kõik jätkub endist viisi, tõstame piletihinda, kehtestame piletihinna kõikidele sõitjagruppidele väljaarvatud seadusega ettenähtud vabastused või sulgeme osad väiksema täituvusega liinid, mida on 60 ringis. Viimane lahendus oleks kõige halvem, sest vähendaks ühistranspordi usaldust sõitjate silmis oluliselt.“