Pakase tõttu on ATKO Grupp pidanud sageli remontima liinibusside eelsoojendusi, selleks on tööle võetud veel üks elektrik.
Sõnumitooja toimetusega võttis ühendust Loksa elanik Eve Saidla, kes sõidab liinibussiga Loksalt Tallinnasse tööle ja tagasi. Ta kurtis, et seoses külmade ilmadega on bussisõit olnud väga ebamugav.
Varahommikul kell 6 Loksalt pealinna poole startinud liinibuss on olnud hommikuti väga külm, sooja õhku on hakanud bussi puhuma linna piiril. Buss on sõitjaid täis, kõik külmetavad. Ta sõidab linna tööle ja tagasi neljandat aastat, seni pole bussides hommikuti nii külm olnud.
„Tulid meelde endised ajad, kui neid siniseid pilvebusse veel ei olnud, sõitsime vanade liinibussidega, mis olid ja jäidki külmaks. Kallid ühistranspordis töötavad inimesed, saage aru, oleme sunnitud tööle sõites end paksult riidesse toppima mitte sellepärast, et õues on külm, vaid et bussis ei kannata istuda. Rohkem sokke lihtsalt ei mahu saabastesse, aga ikka on külm,“ kõneles ta.
Buss sõidab Loksalt Tallinnasse ligi 1,5 tundi. Kuupilet maksab 66 eurot. Eve Saidla märkis, et sellise raha eest tahaks normaalseid sõidutingimusi. Ta pöördus ühistranspordikeskusesse, sealt lubati, et info edastatakse ATKO Grupile ning maanteeameti järelevalveosakonnale. Kuid bussid jäid hommikuti endiselt külmaks.
„Üks bussjuht põhjendas meile, et Hispaanias tehtud bussid, neid ei saagi sellise külmaga soojaks,“ lisas ta.
Harjumaa Ühistranspordikeskus kannab nüüd nime Põhja-Eesti Ühistranspordikeskus. Selle büroojuht Sirly Miltop ütles Sõnumitoojale, et külmade busside teemal on ühendust võetud vedajaga ning järelevalvega: „Järelevalvet teostab maanteeamet, olemas on vastavad mõõteriistad. Liinibussis peab sõitu alustades olema sooja vähemalt 10 kraadi, kas tegelikult on või ei ole, ei saa tunnetuse järgi kindlaks teha, sest inimeste soojatundlikkus on erinev. Vedaja on meile vastanud, et küttesüsteemidega on väga külmade ilmade korral probleeme.“
Ta lisas, et talvisel ajal on vastavalt vedajaga sõlmitud lepingule bussi ettevalmistusaeg enne liinile minekut 20 minutit. See ei pruugi olla piisav, kui eelsoojendus ei tööta korralikult.
„Soovitan igal juhul esitada kaebused liinibusside kohta nii meile ühistranspordikeskusesse kui ka ATKOsse. Kui oleme kaebusega kursis, saame niiöelda kätt pulsil hoida ja jälgida, kas ja kuidas sellele vastatakse ja kuidas olukorda parandatakse. Sinised liinibussid on ostetud kuus aastat tagasi saastekvootide summade eest ning antud vedajale kasutada. Busside kasutusiga on pikk, bussid vastavad nõuetele, tehnilisi rikkeid juhtub, aga valdavalt on bussid korras,“ rääkis Sirly Miltop.
ATKO Grupi Harjumaa osakonna idapoole logistik Pille Valle-Varsselenko tõdes, et nii pikk külmaperiood on viinud mitmel bussil eelsoojenduse rivist välja: „Buss jõuab õhtul Loksale, soojendus töötab, aga hommikul eelsoojendus ei tööta. Tuleb viia remonti. Igal päeval on olnud mõne liinibussi eelsoojendus remondis. Oleme tööle võtnud täiendavalt elektriku, kes selle probleemiga tegeleb.“