Kuusalu valla kodulehelt leiab üldinfo teemavalikust rahulolu-uuringud, kuhu on lisatud tänavused tulemused. Rahulolu-uuring korraldati käesoleval aastal Kuusalu vallas 10. korda ning seoses riigikogu valimistega. Ankeedile sai vastata 27. veebruarist kuni 12. märtsini.
Kokku laekus täidetult 658 ankeeti, millest 372 olid veebis ja 286 paberil. Vastamine oli anonüümne, vastajatel paluti märkida oma elukoht Kuusalu vallas. Vastajaid oli valla 47 külast või alevikust ja mõned ka mujalt.
Kokkuvõtte seekordsetes diagrammides on tulemusi kõrvutatud 2017. ja 2019. aastal antud hinnangutega. Vastata paluti teenuste ja valdkondade kohta kas „väga rahul“ – andis 4 hindepunkti, „pigem rahul“ – 3, „pigem rahulolematu“ – 2 ja „täiesti rahulolematu“ – 1 hindepunkt. Valdkonnad on koolid, lasteaiad, raamatukogud, sportimisvõimalused, rahvamajad/külad/seltsimajad, ürituste valik ja korraldus, heakord ja haljastus, keskkonnahoid, prügimajandus, vaba aja veetmise võimalused, tänavavalgustus, noorsootöö, oma küla/aleviku areng, sotsiaalteenused, sotsiaaltoetused, vallaametnike kättesaadavus ja abivalmidus, teede olukord. Ka paluti hinnata rahulolu eluga oma kodukülas/alevikus, elu Kuusalu vallas võrreldes eelmise aastaga ja peamisi infoallikaid.
Kõige enam oldi rahul raamatukogudega – keskmine hinne on 3,52 ning lasteaedadega – keskmine hinne 3,43, ka rahva-, küla- ja seltsimajade tegevusega – 3,13, sportimisvõimalustega – 3,12, koolidega – 3,11, oma küla/aleviku elu arenguga – 3,11, ürituste valikute ja korraldusega – 3.
Kõige madalama keskmise hinde said teede olukord – 2,47 ning vallaametnike kättesaadavus ja abivalmidus – 2,64, sotsiaalteenused – 2,69, vaba aja veetmise võimalused – 2,72.
Kuusalu valla kommunikatsioonispetsialisti Ere Uibo sõnul paluti igale valdkonnale antud hinnangut selgitada näidetega, neid tuli üllatavalt palju – kokku 1700: „Sõnaline tagasiside annab hindepunktidest olulisemat ja tööks vajalikumat infot. Need koondati ja on teemade kaupa saadetud vastava valdkonna töötajatele, et analüüsiksid oma tööd ning saaksid infot probleemidest ja ettepanekuid teenuste parandamiseks.”
Teede osas põhjustasid rahulolematust talvine teehooldus, vähene või hooletu hööveldamine, teede äärte kehv niitmine, kergliiklusteede vähesus – neid sooviti mitmele poole. Samas ka tunnustati, et vald on suur, külasid ja teid palju ning võrreldes teiste omavalitsustega on teed pigem heas korras. Teede olukorraga olid rahulolematud 12,6 protsenti vastajatest, pigem rahulolematud 32,2 protsenti, pigem rahul 45,3 ja väga rahul 6,1 protsenti vastanutest.
Vallaametnike abivalmiduse ja kättesaadavusega olid väga rahul 6,5, pigem rahul 31, pigem rahulolematud 16,9, täiesti rahulolematud 5,8, ei puutu kokku 39,5 protsenti.
Kuusalu valla koolidega olid väga rahul 13,2, pigem rahul 44,8, pigem rahulolematud 7,6 ja täiesti rahulolematud 2,7 protsenti vastanutest ning 31,2 protsenti märkisid, et ei puutu koolidega kokku. Valla lasteaedadega olid väga rahul 20,5, pigem rahul 24,2, pigem rahulolematud 1,5 ja täiesti rahulolematud 1,5 protsenti vastanutest ning 52,9 protsendil puudub lasteaedadega kokkupuude.
Infoallikaid sai valida mitu. Sotsiaalmeediat märkis infoallikana 64, kohalikku ajalehte 49,5, teisi isikuid 40,1, valla kodulehte 29,2, infopäevi/avalikku arutelu 6,4, muid infoallikaid 1,2 protsenti vastanutest.
Kuusalu vallavanem Terje Kraanvelt: „Keskmiselt saime rahulolu-uuringuga nelja palli süsteemis hindeks „kolme“, millega võib olla rahul, kuigi on, mille üle mõelda ja mida parandada.“