ATKO Liinid OÜ annab ida suuna sinised pilvebussid SEBE ASile üle neljapäeva, 21. jaanuari öösel.
Tuleval neljapäeval, 21. jaanuaril lõpeb Põhja-Eesti Ühis-transpordikeskuse ja ATKO Liinid OÜ vahel sõlmitud leping ida suuna bussiliinide avaliku teenindamise kohta. Ajutiselt hakkab ida suuna sõitjaid vedama AS SEBE, ettevõttega on sõlmitud otseleping, mis kehtib kuni 2 aastat.
AS SEBE võtab koos bussidega üle kõik senised liinid 151, 151A, 152, 152A, 153, 154, 155, 156, 157, 158, J1, J2. Sõiduplaanides olulisi muutusi ei tule, tehakse väiksemaid muudatusi. Kell 6 hommikul Loksalt väljunud liinibuss alustab edaspidi 5 minutit varem, kell 5.55. Ka liinil J1 nihkub väljumine Jõelähtmelt kell 16.10 asemel varasemaks – buss väljub edaspidi kell 16. Veel on otsustatud, et edaspidi ei sõida enam liini 151 bussid Kuusalus rahvamaja peatusesse.
Põhja-Eesti Ühistranspordikeskuse tegevdirektori kohusetäitja Kadri Krooni kommenteerib, ajutine vedaja leiti hankega seetõttu, et möödunud aastal korraldatud põhihange uue vedaja leidmiseks vaidlustati, vaidlustajaid oli mitu, läbi on käidud kõik kohtuastmed: „Nüüd oleme jõudnud põhihankega nii kaugele, et laekunud pakkumistele on hinnangud tehtud ning käesoleval nädalal langetame otsuse, kes võiks olla võitja. Kuid avalikustada saame edasise põhivedaja kahe nädala pärast, kui on möödas seadusega lubatud aeg vaidlustamiseks. Kui vaidlusi ei tule, võiks põhivedaja tööle hakata juunist. Seadus nõuab, et lepingu sõlmimise ja veoteenusega alustamise vahele peab jääma vähemalt kolm kuud.“
Ta lisab, et selle aasta alguses lõpevad riigilt vedajatele üle antud pilvebusside, Hispaanias toodetud Iveco Crossway Irisbus kasutamise lepingud. Bussid kuuluvad riigile, need antakse tagasi endisele maanteeametile, nüüdsele transpordiametile. Vastavalt hankele tuleb uus põhivedaja liinidele oma bussidega.
Kokku anti 2003. aastal Harju maakonna bussiliine teenindama 58 uhiuut pilvebussi, millest 14 olid ida suuna maakonnaliinide teenindamiseks.
Kadri Krooni: „ATKO Liinidel tuleb 14 pilvebussi tagastada esmalt transpordiametile. Tehakse ülevaatus, kas bussid vastavad tehnilistele tingimustele. Tehniliselt korras bussid annab transpordiamet SEBE-le. Kui kõik bussid pole korras, siis võib juhtuda, et SEBE peab leidma võimaluse tuua liinidele täiendavad bussid.“
ASi SEBE juhatuse liige Üllar Kaljuste ütleb, et ettevõttel on olemas valmisolek lisabusse liinidele suunata ja kõik sõltub, mis koguses riigibusse on võimalik vastu võtta: „Hanke järgi peavad meil endal varuks olema kaks bussi. Seega kindlasti ükski liin busside puuduse tõttu teenindamata ei jää.“
Ta märgib, ettevõte on teinud pakkumise ATKOs ida suunda sõitvatele bussijuhtidele ning on valmis sooviavalduse alusel juhid tööle võtma: „Kindlasti on kasulik nii bussisõitjale kui ettevõttele, kui liinidel jätkavad Loksa kogenud bussijuhid, kes tunnevad liinide eripärasid ja olemasolevaid busse. Tallinnast algavatele liinidele saame kaasata ka enda struktuurist bussijuhte, seega bussijuhtidega komplekteeritus on tagatud ka juhul, kui kõiki bussijuhte ATKO Liinidest meile tööle ei tule. SEBE AS teenindab hangete tulemusena juba Harju maakonna osasid bussiliine – Maardu, Viimsi ja Rohuneeme suunal, ka Paldiski, Keila ja Lehetu suunal. Kuna omame Harjumaal toimivat meeskonda ja tehnilist baasi, oli julgus võtta ajutiselt üle ka ida suund,“ lausub Üllar Kaljuste.
Sõnumitoojale on kurdetud, et bussid on varahommikuti Loksalt väljudes sageli külmad, bussijuhid tulevad bussi soojendama vahetult enne väljumist.
Kadri Krooni sõnul on ATKO Liinidega sõlmitud lepingus kirjas liinide avaliku teenindamise nõuded, buss peab olema algpeatusest väljudes soe. Ta toonitab, kui esineb lepingu rikkumisi, tuleb sellest teatada ühistranspordikeskusele, kuid ainult helistamisest ei piisa. Et saaks algatada järelevalvet, palutakse saata kirjalik pretensioon koos teataja nime ja kontaktandmetega.