
Aruküla põhikooli loodusteaduste õpetaja on nomineeritud aasta põhikooli aineõpetaja tiitlile.
Eelmisel nädalal kuulutas Harjumaa Omavalitsuste Liit välja Harjumaa tänavused nominendid Eesti aasta õpetaja tiitlile. Kümnesse kategooriasse esitati kokku 126 kandidaati, HOLi haridus- ja kultuurikomisjon valis igas kategoorias 1-2 nominenti, kes esitatakse Eesti aasta õpetaja tunnustusele.
Aasta põhikooli aineõpetaja üks kahest Harjumaalt esitatud nominendist on Aruküla põhikooli loodusteaduste õpetaja ja haridustehnoloog Cristina Kaska. Tema esitaja oli Aruküla põhikool, toetas Raasiku vallavalitsus.
„Ta on õpetaja, kes jõuab oma töös väsimatult nii anda teistele kui leida iseendale sädet, mis innustab koos tegutsedes edasi liikuma ja oma töö tulemustest uut inspiratsiooni ammutama,“ põhjendas kool, miks väärib mullune Raasiku valla aasta haridustegija Cristina Kaska Eesti aasta õpetaja tiitlit.
Kui vallavalitsus küsis kevadel lapsevanemate arvamusi-ettepanekuid distantsõppe kohta, sai küsitluslehel esitada kandidaate Eesti aasta õpetajaks. Ka mitu lapsevanemat kirjutasid sinna Cristina Kaska nime.
„Loomulikult on aasta õpetaja nominatsioon mulle väike egokõdi, kuid seda tööd ei saa teha üksi, mul on väga palju lahedaid kolleege, kellelt olen aastatega õppinud, nad on mind toetanud ja inspireerinud,“ märkis Cristina Kaska.
Tunnustusüritus „Eestimaa õpib ja tänab“, kus selguvad Eestimaa tänavused parimad haridustöötajad, toimub 2. oktoobril Viljandi Ugala teatris.
Keskkonnatehnoloogist õpetajaks
Läänemaalt pärit Cristina Kaska töötab Aruküla põhikoolis 2004. aastast. Ta õppis Tartu Ülikoolis keskkonnatehnoloogiat, kuid otsustas pärast lõpetamist minna tööle kooli.
„Olin ülikooli viimasel kursusel praktikal ühes Tartumaa vallavalitsuses. Alles siis sain aru, et ametnikuks ma üldse ei sobi. Ma polnud mõelnud õpetajaks saamisele, kuid läksin raamatukokku, tegin Õpetajate Lehe lahti, nägin kuulutust, et Aruküla põhikool otsib õpetajat ja nii ma siia jõudsin,“ räägib ta.
Esimene plaan oli viis aastat õpetajana töötada, siis otsida muu amet: „Kuid ei ole niisama lihtne, et tuleb üks keskkonnatehnoloog ja hakkab õpetajaks. Esimestel aastatel nägid direktor ja õppealajuhataja vaeva, et minust õpetajat teha. Siin on superkool, kus noor õpetaja saab areneda, ei mõisteta hukka, vaid toetatakse ja aidatakse.“
Viie aasta möödudes leidis Cristina Kaska, et kõige raskem on möödas ja hakkab juba ühtteist oskama, samas õppida on veel palju. Seetõttu otsustas õpetajatööle jääda veel viieks aastaks. Nüüdseks on ta Aruküla koolis töötanud 17 aastat ning kinnitab, et igav pole veel hakanud – töö on väga loominguline, kogu aeg on midagi õppida, kolleegid on toredad, juhtkond usaldab ja lubab katsetada erinevaid asju, noored on väga positiivsed, nendega ajaveetmine aitab ka enda mõttemaailma hoida noore.
Kolleegid märkisid teda aasta õpetajaks esitades, et Cristina Kaska ärgitab õpetades õpilaste loovust, õppimisel luuakse fotolavastusi, õppevideoid. Kümme aastat koolis filmiringi teinuna põhjendab, et püüab aeg-ajalt õpetada loodusaineid teiste meetoditega kui ainult õpiku ja töövihikuga. Õppevideote tegemisel õpivad lapsed tema sõnul lisaks ainealastele teadmistele koostööd, väljendusoskust, materjali organiseerimist. Keemiatundides on Aruküla kooli õpilased saanud katsetada kreemi, vannisoola või huulepalsami tegemist, bioloogias uurinud skalpelliga kanatiibu lõigates lihasehitust, luid ja kõõluseid. Aasta õpetaja nominent tõdeb siiski, et tahaks palju rohkem teha praktilisi töid, kus õpilased saavad ise midagi katsetada, kuid nende ettevalmistamine võtab väga palju aega ning aega kipub täiskohaga õpetajal nappima.
Värske haridustehnoloog
Kolleegid tõid teda aasta õpetajaks esitades esile, et lisaks tööle aineõpetaja ja ringijuhina on Cristina Kaska musternäidis õppivast õpetajast.
„Õpetaja töö on elukestev õppimine, õppida on vaja, et oma tööga hakkama saada ja areneda. Olen kogu aeg kusagil kursustel käinud, et midagi juurde õppida,“ sõnab ütleb Cristina Kaska.
Möödunud aastal lõpetas ta Tallinna Ülikoolis magistriõppe haridustehnoloogina ning tänavu märtsist on Aruküla koolis ka haridustehnoloog: „See tulenes vajadusest. Tundsin, et upun infotulva alla ja mul on vaja sellest paremini aru saada ja selles orienteeruda. Tegelen ka meediaõppega, olen digimaailmas nagunii otsapidi sees. Ja mulle väga meeldib haridustehnoloogina kolleege nõustada.“
Koroonakriisiga kaasnenud distantsõpe tegi Cristina Kaska sõnul koolide juhtkondadele hästi selgeks, et haridustehnolooge, keda on Eestis koolitatud vaid mõned aastad, on väga vaja: „Pole õige öelda õpetajaile, kes pole tehnikamaailmas üles kasvanud, et peate sellega ise hakkama saama. Õpetajad vajavad abi, isegi need, kes on digitaalselt pädevad, ei pea kõike ise välja mõtlema. Mulle väga meeldib haridustehnoloogina leida lahendusi, õpetajaid nõustada ja toetada, kui nad on raskustes. Õnneks pole nad seni väga keeruliste muredega pöördunud.“