Väikebussiliinidel uued vedajad

1243

Harjumaa Ühistranspordikeskus väljastas uued marsruuttaksoteenuse liiniload, Galatoni teenindajate seas enam ei ole.

28. detsembril peatas Harju maavanem Ülle Rajasalu ASi Galaton reisijateveolepingud, kuna ettevõttel oli korduvaid rikkumisi, näiteks seisvate reisijate vedamine. MTÜ Harjumaa Ühistranspordikeskus (ÜTK) viis 17. jaanuarini läbi avalikud konkursid liinide 237, 237A, 242, 242A ja 262 teenindajate leidmiseks ja tegi 26. jaanuaril tulemused teatavaks. Alates 1. veebruarist korrigeeriti nende liinide sõiduplaane, mis on mõnedel kommertsliinidel muutunud hõredamaks, teistel tihedamaks.

„Rehkendada tuli sellega, et ühte ja samasse aega marsad sõitma ei saa jääda ega segada ka avalike liinide vedu. Vanasti võis juhtuda nii, et kaks eri bussifirmat sõitsid ühest kohast läbi samal minutil – see ei olnud normaalne,“ ütles Harjumaa ÜTK tegevdirektor Ago Kokser. „Nüüd arvestame iga piirkonna asustustiheduse ja elanike paiknemisega. Intervall võib olla näiteks 20-30 minutit, aga mõnes kohas ka kümme, mis on tihedam kui Tallinnas.
Loomulikult on keset päeva, kui nõudlust ei ole, mõnes kohas  pikemad  vahed.  Lisaks on piirav tegur postide arv, kust saab välja sõita – Tallinnas on ju ainult üks väljumiskoht.“

Leppetrahv distsiplineerib
Uustulnukatena sõeluti välja Rakvere firma M.K.Reis-X ning Tallinnast FIE Rain-Mati Pesor ja OÜ Taub Grupp. Läänesuunal tegi hea pakkumise AS Samat ja AS Galaton konkursil löögile ei pääsenud. Varem Ida-Harjumaal Tallinna poolt ka Maardust kaugemale vedusid korraldanud AS Temptrans pakkumistel ei osalenud.

Endisel liinil 243A Tallinn–Jüri–Aruküla, mis sel aastal muudeti graafiku muutumise tõttu liiniks 244, oli teenindaja olemas ja selleks jäi edasi OÜ Vilandert.

„Põhitingimuses arvestasime busside vanust. Uuemate bussidega sai rohkem punkte,“ sõnas Ago Kokser. „Teine kriteerium oli see, et igaüks pidi deklareerima oma teenistustaseme – kui palju firma ise lubab endale kvartali kohta ärajäänud otsasid ja kui suures summas on nõus lubatust üleläinud rikkumiste eest maksma leppetrahvi. Juhtuda võib elus kõike, aga teavitus peab nüüdsest toimima. Kui lepingus on deklareeritud neli ärajäänud liiniotsa, siis nende eest me neid ei karista; kui aga tuleb viies, on ette nähtud trahv, ja kui meie avastame rikkumise enne, kui vedaja on teatanud, on trahv kümnekordne.“

Piletihindade kohta selgitab Harjumaa ÜTK juht, et kommertsliinide hinnapoliitika kohta ei tohi nemad sõna võtta ja iga vedaja on vastavalt seadusele kehtestanud oma hinna.


Kommertsliinide teenindajad alates veebruarist
237 Tallinn–Tabasalu–Vääna-Jõesuu–Keila-Joa–Lohusalu – AS Samat
237A Tallinn–Tabasalu–Vääna-Jõesuu–Keila-Joa–Kloogaranna – AS Samat
242 Tallinn–Kiiu–Kuusalu – OÜ M.K.Reis-X
242A Tallinn–Kolga–Loksa–Vihasoo – OÜ Taub Grupp
244 Tallinn–Jüri–Aruküla – OÜ Vilandert
262 Tallinn–Lagedi–Aruküla–Raasiku – FIE Rain-Mati Pesor

Eelmine artikkelKohalikele omavalitsustele kultuuriministeeriumilt vähem raha
Järgmine artikkelMistra-Autex otsib koostööd Eesti disaineritega