Pärast poolteist aastat kestnud vaidlusi jõudis Anija vallavalitsus kaks aastat tagasi Kihmla
külateed pinnanud Lemminkäinen Eesti ASiga kompromissini ning osa teest pinnati uuesti üle.
Kui 2015. aasta sügisel selgus, et Kehra kergliiklustee ehitus lükkub edasi ja Anija vallaeelarves jääb teede investeeringuteks mõeldud raha üle, otsustati selle eest pinnata 4 kruusakattega külateelõiku, kokku 2,5 kilomeetrit. Pinnati ka 1,5 kilomeetrit Parila-Salumäe teest. Külaelanike rõõm oli aga üürike, kui juba järgmisel kevadel tekkisid pinnatud teele suured augud. Kuna teetöödele kehtis kaheaastane garantii, pöördus vallavalitsus pindamistöid teinud ASi Lemminkäinen Eesti poole.
„Ettevõte punnis vastu, ütles, et pole nende süü, kuna tee aluspõhi oli vilets. Kuid visuaalselt oli näha, et kulunud oli tee pealmine kiht, mitte alus,“ rääkis vallavalitsuse majandusspetsialisti Margus Molok.
Et teel saaks sõita, käisid Lemminkäinen Eesti töömehed eelmisel aastal siiski ühe korra Kihmla külateel auke lappimas, kahel korral tellis vallavalitsus seda tööd OÜlt Üle. Samal ajal kestsid vaidlused edasi, nii vallavalitsus kui ettevõte tellisid töödele ekspertiisi, millest Margus Moloki sõnul ei selgunud midagi – kumbki pool jäi enda arvamusele kindlaks.
Kuna tänavu sügisel lõpeb kahe aasta eest tehtud tööde garantiiaeg, otsustas vallavalitsus vaidlused lõpetada ja minna Lemminkäinen Eestiga kompromissile: „Saime nende töödejuhatajaga kokkuleppele, et poole selle teest pindavad nad oma kulul. Käisime koos vaatamas, märkisime kõige viletsamad kohad ära ning juba samal päeval tehti töö ära. Kõige hullemas seisus lõigud pinnati uuesti üle, kokku umbes 800 meetrit.“
Margus Molok ütles – kui teistkordsest pindamisest on abi ning kevadel ei tule sinna uusi auke, tehakse ülejäänud osa kaks aastat tagasi pinnatud auklikust teest korda valla kulul.
Kohalik elanik Omari Sinijärv kommenteeris – on selge, et kaks aastat tagasi tehtud pindamistööd tehti praagilt ning praegune ülepindamine oli vaid hädaabinõu: „Midagi nüüd kiiresti tehti, kuigi õigem oleks olnud kogu tee uuesti pinnata. Kompromissiga saime vähemalt pool, kes teab millega oleks asi lõppenud, kui vallavalitsus oleks pöördunud kohtusse. Aeg näitab, kuidas nüüd pinnatud tee vastu peab.“
Sel suvel pinnati ülejäänud osa Parila-Salumäe teest, kokku 1,9 kilomeetrit, Salumäe külast Raasikuni. Tööd tegi AS Eesti Teed.
Omari Sinijärv kiitis, et selle kvaliteet on tunduvalt parem: „On näha, et töö on tehtud korralikult. Nüüd pinnati keset suve, kaks aastat tagasi pinnati sügisel, kui oli juba külm. Spetsialistid ütlesid, et sellepärast teele pandud puiste ei nakkunud ja sõideti teelt ära.“





