Riigieksamite tulemustelt on Loksa ja Kuusalu koolid edetabelis langenud

1453

Kõige edukamalt on Kehra, Kuusalu ja Loksa kooli 12. klassi õpilased sooritanud eesti keele riigieksami.

Üld- ja kutsehariduse kompetentsikeskus Innove avalikustas reedel, 11. septembril kevadiste riigieksamite tulemused.
Postimees reastas koolid keskmiste tulemuste põhjal.
Loksa gümnaasium on üldtabelis 47. kohal (mullu oli 31. koht), Kuusalu keskkool on 99. kohal (mullu 64. koht) ja Kehra gümnaasium 119. kohal (mullu 142. koht).
Kokku oli 2015. aastal kevadel 12. klassi lõpetajaid 189 keskkoolis-gümnaasiumis.
Loksa gümnaasiumi lõpetas eesti klassis 20 ja vene klassis 9 noort, Kehra gümnaasiumis eesti klassis 20 ja keelekümbluse klassis 8 ning Kuusalu keskkoolis 21.
Kohustuslikud riigieksamid on eesti keeles, matemaatikas (lai ja kitsas) ning võõrkeeles.

Eesti keele riigieksam
Loksa gümnaasiumi lõpetanute eesti keele riigieksami keskmine tulemus on 76,03 punkti (eesti õpilastel 75,20 ja eesti keel võõrkeelena 77,90 punkti), Kehra gümnaasiumi keskmine on 67,84 punkti (eesti õpilastel 62,50 punkti ja eesti keel võõrkeelena 81,20 punkti). Kuusalu keskkooli lõpetajate keskmine tulemus on  67 punkti.

Laia matemaatika riigieksam
Laia matemaatika riigieksami tegid Kehra gümnaasiumis 21, Loksa gümnaasiumis 20, Kuusalu keskkoolis 11 õpilast.
Loksa gümnaasiumi noorte keskmine tulemus on 57,3 punkti, Kuusalu õpilastel 40 punkti ning Kehra gümnaasiumi lõpetanutel 31,3 punkti.

Kitsa matemaatika riigieksam
Kitsa matemaatika riigieksami sooritanuid oli vähem: Kuusalu keskkoolis 10, Loksa gümnaasiumis 9 ja Kehra gümnaasiumis 7 õpilast.
Loksa gümnaasiumi keskmine punktisumma on 45,2, Kuusalu keskkoolil 36,1 ja Kehra gümnaasiumil 23,4.

Inglise keele riigieksam
Inglise keele riigieksamite tulemused on SA Innove statistikas esitatud tasemete kaupa ja protsentides – kui palju õpilasi läbis nõutava taseme.
Postimees rakendas valemit, kus protsent on teisendatud eksami sooritanute arvuks. Postimehe arvutuste järgi on Kehra gümnaasiumi tulemus 2,95, Kuusalu keskkoolil 2,74, Loksa gümnaasiumil 2,59.
Delfi on kasutanud teistsugust valemit ja toonud välja keskmised punktisummad: Kuusalu keskkoolil keskmine on 51,97 punkti, Kehra  gümnaasiumil 48,21 punkti ning Loksa gümnaasiumil 40,52 punkti.

Koolijuhid kommenteerivad
Loksa gümnaasiumi direktor Õnnela Tedrekin rääkis, et Postimees oli teinud vea ja nende kool sattunud üldjärjestuses päris taha: „Hakkasin viga otsima, leidsin, eksitud oli eesti keele eksami keskmisega, andsin sellest Postimehele teada ning viga on parandatud. Eesti keeles tegid me noored supertulemuse, oleme sellega üleriigiliselt 9. kohal. Eesti keelega oleme väga rahul, inglise keele eksami keskmise tulemuse tõmbasid mõned õpilased alla. Vene klasside õpilased on alustanud inglise keele õppega eesti klassidest hiljem. Käesoleval õppeaastal otsustasime, et alustame inglise keele õpetamisega nii eesti kui vene lastel üheaegselt 3. klassis. Õpetaja on mõlemal klassil sama, õpetamine käib eesti keele baasil. Aastad näitavad, kas vene õpilaste kehvem tulemus inglise keeles on olnud hilise alguse, motivatsiooni või senise metoodika küsimus.“
Õnnela Tedrekin lisas, et ta analüüsis eraldi Harju10 gümnaasiumi tulemusi, Loksa kool on maakonnas riigieksamitega ühe tabeli järgi neljandal ja teise põhjal seitsmendal kohal.
Kuusalu keskkooli direktor Vello Sats kommenteeris esmalt inglise keele riigieksami tulemuste edetabeleid, mis on Postimehes ja Delfis erinevad, kuna on kasutatud eri metoodikaid, kumbki ei näita õiget tulemust: „Iga kool ainult ise teab oma õpilaste inglise keele riigieksami keskmist tulemust, meil oli see 65 punkti. Päris võrreldavad ei ole koolide tulemused ka eesti keele riigieksami osas, kui ühises arvestuses on nii eesti keel emakeelena kui teise keelena. Matemaatika tulemused on võrreldavamad, ehkki ka matemaatika osas tuleb tõdeda, et osades koolides ei tehtudki laia matemaatika riigieksamit, see tõstis kitsa matemaatika keskmist tulemust.“
Kuusalu kooli nõrkade matemaatikatulemuste kohta sõnas Vello Sats, et mitu tänavust lõpetajat olid kõrge enesehinnanguga, ei tahetud koduseid töid ega lisatööd teha ja küllap see maksiski eksamil kätte.
Kehra gümnaasiumi direktor Kaido Kreintaal nentis, et matemaatika on olnud kooli kirstunael: „Matemaatika riigieksami kehva tulemust on analüüsitud juba kevadel ning järeldused tehtud. Kui on suunaks võetud, et Kehras peab gümnaasium säilima, siis tuleb matemaatika oskuse taset tõsta. Seda tulemust tehakse alates esimesest klassist, seega on, mille üle mõelda. Meil on koolis  väga head  matemaatikaõpetajad, vaja on leida lahendus, kuidas teha õpilastele õppimine tähtsamaks.“

Eelmine artikkelMIHKEL TIKERPALU kogus Maarja Külale 500 eurot
Järgmine artikkelRaasiku OTT valmistas roogasid kohalikust toorainest