„Otsin investorit Täitsa Paela tootearenduseks ja paremaks turundamiseks,“ ütleb Kuusalu valla ühe vanima talu, Tülivere juurtega LEO SIEMANN.
Kuusalu mailaadal sai osta sinimustvalgeid rahvusvärvides kingapaelu Täitsa Pael, müüsid Agnes ja Raul Valgiste. Kingapaelte autor, Leo Siemann oli samal päeval ümber Viljandi järve suurjooksul ning tõdeb, et Kuusalus läks müük palju paremini kui Viljandis.
„Raske on ette ennustada, kuidas toodet ühes või teises kohas vastu võetakse, katsetan ja õpin, mis töötab. Laadapäevaga võib ära müüa paarkümmend paelakomplekti, samas üks tuttav küsis korraga 50 komplekti, et läheb välismaale messile ja on hea kingitus klientidele,“ jutustas uudsete kingapaelte autor.
Leo Siemann on leiutaja ja teiste leiutajate abiline, elanud aastaid vaheldumisi Inglismaal ja Eestis. Ta peab eestikeelset kodulehte Eesti Leiutaja ning on Eesti Leiutajate Liidu liige. Leiutamisega on tegelenud 2005. aastast.
Eelmisel sügisel viis juhus selleni, et nüüd on tal esmakordselt oma toode, mis on kaitstud tööstusdisainilahenduse tunnistusega ning valmistatakse tema firma OÜ Täitsa Pael jaoks. Esimene partii valmis detsembris 2018 ehk paar kuud pärast idee sündi. OÜ Täitsa Pael on registreeritud Kuusalu valda.
Idee tänu punastele paeltele
Leo Siemann kirjeldab: „Septembri lõpus oli Tallinnas leiundusnäitus, panin end riidesse rahvusvärvides – valge särk, mustad püksid, sinine kikilips ja vest nagu ühele leiutajale kohane. Mu Itaalia kingadel olid aga peal punased paelad, mis ei läinud riietusega kokku. Minu Inglise sõber Jason, kes viibis parasjagu külas, soovitas kasutada kingipaela, mis lebas rullis laual ja oli sinimustvalge. Minu kingi märgati, sain näituse ajal ja ka pärast seda paelte kohta komplimente. Eriti naised panid tähele ja kiitsid. Kandsin kingadel neid paelu veel umbes nädala, aga vihmadega hakkasid väsima. Mõtlesin, et mul võiks olla samasugused ehtsad kingapaelad. Otsustasin hakata toodet arendama. Joonistasin idee paberile, käisin patendiametis disainieksperdi jutul. Sain teada, et rahvuslipu värvides toodetele tuleb saada kooskõlastus riigikantseleist.“
Kuna vastus jäi venima, jõudis Leo Siemann uue ideeni – ta disainis kingapaelad diagonaalsete värvijoontega, ringjalt, nagu on Eesti piiripostid. Selle ideega läks Tartu paelavabrikusse, kus lepiti kokku, et tootmisesse lähevad lipuvärvides kaks varianti, tumedam traditsiooniline ning heledam ja täpiline.
„Tallinnas lauluväljakul oli käsitöölaat, teise korruse müügileti kohamaks oli 45 eurot, võtsin selle. Paelakomplekti eest küsisin 5 eurot, esimese päeval sain 20 euroga kasumisse. Korraldaja uuris, kas järgmisel päeval tulen veel, kuid kahtlesin. Siis pakkus ta, kuna mul on eriline toode, võin olla tasuta. Teise päeva kasum oli 30 eurot. Ent sain laadalt uue idee. Paar inimest uurisid, kas paelad on ka helkuriga. Nõnda liikus mu mõte uue sammu võrra edasi, tegin helkurpaelad. See hakkas müüma. Olin hakkama saanud nõndaöelda kübaratrikiga, mis skoorib: rahvusvärvid, helkur ja brändinimi Täitsa Pael,“ jutustab ta.
Müügil ka lennujaamas ja Tallinna Kaubamajas
Leo Siemann on tootearendusega jõudnud niikaugele, et leiutas paelte paremaks eksponeerimiseks spetsiaalse aluse – jalatalla, millel augud paelte jaoks ja tugev alus. See aitab müügile kaasa, paelad on hästi nähtavad. Alus valmis koostöös Kuusalu valla firmaga Erismet.
Täitsa Pael kingapaelad on müügil Tallinna Kaubamajas ja lennujaamas, Apollo raamatupoes, Viru tänava poes Hää Eesti Asi, Solarise keskuses Eesti Disaini Poes. Turustada aitab ka Lipuvabrik. Paelad on jõudnud juba Londonisse ja New Yorki ning müüakse ka Kolga galeriis ja Kuusalus Kännu Lillepoes. Inimesed on rahvusvärvides kingapaelad autori sõnul väga hästi vastu võtnud, sobivad kinkimiseks ja firmad on tellinud üritustele.
Leo Siemann: „Kingapaelad on minu esimene päris toode, mille olen välja mõelnud ja saan käes hoida. On olnud põnev aeg. Pidin juba sügisel minema Inglismaale, kuid pole aega. Arendan toodet edasi, valmimas on ka käe- ja kaelapaelad.“
Samas tõdeb ta, et on ettevõtjana kogenematu, seetõttu otsib investorit. Vaja oleks finantsinimest, kellele annaks 30-40 protsenti osalust. Tootearendusse on kulutanud viis kuud, kuid leiutajal pole selliseid summasid, mida suunata suuremate koguste tootmiseks.
Leidur lisab, et investorit oleks tarvis ka tema loodud veebilehe 100 Eesti Brändi/100 Estonian Brands edasi-arendamiseks. Veebileht on tema hinnangul hästi käima läinud, eesmärk on tutvustada Eesti päritolu brände interneti vahendusel maailmale, et aidata kaasa Eesti ekspordile.
Inglismaa kohta sõnab Leo Siemann, et talle meeldib seal elada. On leiutajate jaoks üks paremaid paiku maailmas, kuna inglased on ekstsentrilised ja julgevad uusi asju proovida.