
Ladoga Trophy Velo 2016 distants on ligi 500 kilomeetrit, see tuleb läbida 8 päevaga.
Kuusalu elanik Andres Tuisk on oma maasturiga kahel korral osalenud ümber Laadoga järve võidusõidul, mis toimub Venemaal mai lõpus-juuni alguses.
Tänavu tuleb Laadoga järve off-road 20. korda. Juubeli puhul on eraldi võistlusklass ka maastikujalgratturitele. Andres Tuisk leidis, et autoga on seal juba sõidetud, nüüd võiks minna jalgratastega ning kutsus endaga kaasa hobijalgrattasportlase Vahastu külast, oma off-roadi võistluste tiimikaaslase Andres Ainlo. Mullu sügisel panid nad Kuusalu Rattaklubi Facebooki lehele teate, et tulekul on selline huvitav üritus ja neil on kindel otsus osaleda. Nendega võttis ühendust Kuusalust Mait Meigas, kes samuti kuulub Kuusalu Rattaklubisse, ja avaldas soovi liituda.
Kokku on Kuusalu valla meeste tiim viieliikmeline, lisaks jalgratturitele kaks abilist ehk off-roadi seltskonna kõnepruugis Pilled, kuigi tegu reeglina meestega. Nemad vastutavad laagri paigalduse ja toitlustuse eest, kõik 8 päeva elatakse telkides. Kuusalu tiimi abijõud on Tanel Kink ja Kristo Puustusmaa. Andres Tuisk tutvustab neid, kui off-roadi taustaga ja Venemaa avarustes matkates-võisteldes karastunud mehi.
Ladoga Trophy Velo 2016 start antakse 28. mail Peterburi kesklinnas Iisaka katedraali juures. Sõit kestab 6. juunini. Kuusalu tiim läheb Venemaale 25. mail.
Meeskonna vaimne liider ja vanim liige on Andres Tuisk, kel turjal 48 aastat. Teised mehed on nooremad, Andres Ainlo 27aastane ja Mait Meigas temast kümme aastat vanem. Nad kirjeldavad, et hakkasid sõidu jaoks trenni tegema sügisel, talvel käisid hoolega jõusaalis ja ujusid, jaanuarist alustasid väljas jalgratastega trenni.
Andres Tuisk: „Oleme off-roadi palju teinud ehk maasturitega võistelnud, 2011. aastal tulime koos Andres Ainloga Eesti karikavõitjaks TR-3 klassis. Maastik, kus nüüd sõitma peame, on mitmekesine ja raske, Venemaa poolele jäävad soised alad ja liivadüünid, Karjala poolel on graniit, kaljud, kärestikulised jõed, mida tuleb koolmekohtades ületada. Soetasime spetsiaalsed jalgrattad, paksukesed FATid, laiemate rehvidega.“
Ta rääkis, et maasturitel on Laadoga sõidus osalenud päris palju eestlasi ja edukalt, jalgrattatiimidest on Kuusalu mehed Eestist ainsad: „Rattureid on Lätist, Leedust ja loomulikult Venemaalt. On paras pingutus, et teha see tripp jalgratastel ära.“
Andres Ainlo: „Tuttavad nimetavad meid hullumeelseteks, et Laadoga retke ette võtame.“
Mait Meigas lausus, et oli kahe Andrese off-roadidest kuulnud, ka Laadoga järve sõidul käimisest: „Tegelen jalgrattasõiduga, kõige pikemad sõitmised on olnud kahepäevased rattamatkad ümber Kuusalu valla. Kuna Laadoga sõidul tuleb nüüd velotuur, siis miks mitte kaasa minna, huvitav idee.“
Kuusalu Rattaklubilt saavad mehed väikebussi taha haagitava järelkäru. Sponsorid ja abistajad on ka Monier, Veloplus, Würth, Bygg&Maskin Ehitusmasinad, restoran Fork, Polügoonimatkad ning SIS, kes annab kaasa spordigeele. Riided õmbles MooMoo. Mehed märkisid, et neil oleks hea meel, kui leidub veel firmasid või isikuid, kes sooviksid ettevõtmist toetada.
Igapäevaelus on Andres Tuisk firma Würth Põhja-Eesti piirkonna müügijuht. Andres Ainlo on OÜ Polügoonimatkad projektijuht, Mait Meigas töötab Monieris ostujuhina.