7.-11. klassid on esimesel poolaastal iga viie koolinädala järel nädal aega e-õppel.
Tavapäraselt algab uus kooliaasta Kuusalu keskkoolis ka tänavu 1. septembril aktustega. Alates 2. septembrist rakendatakse koolis osalist e-õpet. Direktor Kristi Tariku kinnitusel on koolil praegu nii suur ruumipuudus, et kõik õpilased koolimajja ja kolm aastat tagasi renditud nelja moodul-klassi korraga õppima ei mahu.
„Selle tõttu on meil kuni juurdeehituse valmimiseni pidevalt osa klasse e-õppel,“ ütles ta.
E-õpet ehk õpet, kus õpilased õpivad kodus nagu distantsõppe ajal, rakendatakse 7.-11. klassidele. Direktor põhjendas, et haridus- ja teadusministeerium ei soovita distantsõpet esimeses ja teises kooliastmes, samuti ei rakendata seda abiturientidele, kel on ees lõpueksamid ning kes on niigi pidanud suure osa gümnaasiumiajast olema distantsõppel.
Korraga on klassid e-õppel ühe nädala iga viie nädala järel. Esimesel nädalal on e-õppel 7. klassi õpilased, teisel 8., kolmandal 9., neljandal 10. ja viiendal 11. klassi õpilased, nii kuni kooli juurdeehituse valmimiseni: „See aitab veidi kaasa ka õpilaste hajutatusele ning osaliselt e-õpet kasutades mahume koolimajja ära, kuigi ruumipuudus on ikka. Lugemissaal on klassiruumiks tehtud, arvutiklass kaheks jagatud, kui algklassiõpilased on kehalises kasvatuses, kasutavad vanemad klassid ka nende ruume.“
Kristi Tarik selgitas, et e-õppe ajal võivad tunnid toimuda veebikeskkonna vahendusel, kuid see pole peamine: „Kuna ajutiselt koolis arvuti-klasse ei ole, kasutame e-õppe ajal kindlasti ka digivahendeid, et arendada õpilaste digipädevust. Kuid õppeainete spetsiifika on erinev, oleme igale õpetajale andnud vabaduse otsustada, kuidas ta soovib e-õpet läbi viia. Õpetajad teavad nende nädalate toimumisaegu ette ja saavad selleks ajaks planeerida õpilastele kodutööks mõne suurema projekti.“
Direktor tõdes, et osaline e-õpe seab kogu koolipere surve alla, kuid hea eesmärgi nimel ollakse valmis pingutama ning tunduvalt keerulisem oleks hakata koolile väljastpoolt oma maja lisaruume otsima. Sellega kaasneks tema sõnul vajadus hakata nii õpetajaid kui õpilasi ühest kohast teise transportima, lahendada tuleks mujal ruumides toitlustamisega seonduv. Ka praegu, mil koolimajas hakkavad vaheldumisi õppima erinevad klassid, on vaja igal nädalal teha uus plaan ruumide jaotamise kohta. Siiski oleks mitme maja vaheline logistika Kristi Tariku hinnangul märkimisväärselt keerulisem ja õppekvaliteet kannataks rohkem.
„Lausdistantsõpet meil ei tule ning usun, et osaline e-õpe tuleb pigem kasuks kui kahjuks, õpetab lastele vastutust, ajaplaneerimist, enesega toimetulemist,“ lausus ta.
Erivajadusega ja erituge vajavaid lapsi kutsutakse vajadusel kooli olenemata sellest, kas nende klassid on distantsõppel.
Kristi Tarik nentis, et juurdeehitus on koolielu sassi löönud ja selle tõttu on tulnud logistiliste probleemidega tegelda rohkem kui hariduse sisulise edendamisega. Seetõttu ootab kool pikisilmi juurdeehituse valmimist. Uueks õppeaastaks renoveeriti söögisaali vana osa ning kooliõe kabinet, söögisaali laiendus valmib koos algklasside maja ja garderoobi laiendusega. Tööde lõpptähtaeg on järgmise aasta jaanuari keskel.
„Oleme lootusrikkad, ehitajad pingutavad, asi võtab ilmet. Aga on tõsi, et materjalide tarneajad on pikenenud. Loomulikult tahame kõik saada pärast jõuluvaheaega kooli, kuid oleme valmis, et nii ei pruugi minna. Kui ehituse lõpp natuke lükkub, jätkame osalise e-õppega. See võib mõnele klassile tähendada veel ühte-kahte distantsõppenädalat, loodetavasti mitte rohkem. Väärtus, mida kooli juurdeehitus meile loob, on nii pikaajaline, et kui selle valmimine lükkub mõne nädala võrra edasi, saame hakkama,“ rääkis koolijuht.