
Kõigepealt valmib sel kevadel laste soovil zombie-klipp, siis lühimängufilm.
Režissööri ja stsenaristi Rasmus Merivoo asutatud Kuusalu Filmiklubi eestvedamisel toimuvad nädalavahetustel keskkooli ruumes filmiringi kokkusaamised. Käesoleval õppeaastal on põhirõhk koostööl 4. klassi õpilastega. Lapsed avaldasid sügisel soovi, et tahavad õppida filmitegemist. Rasmus Merivoo kutsus juhendama tema ema, Kuusalu keskkooli huvijuht ja näiteringide lavastaja Saima Kallionsivu.
Filmimees jutustab, et esimeste kokkusaamistega selgus, koolitund 45 minutiga jäi liiga lühikeseks, ka segas, et sobivat kellaaega oli koolipäevadel raske leida – aktiivsed lapsed on hõivatud sporditreeningute, muusikakooli õpingute ja muude huviringidega.
„Nädalavahetuste eelis on, et saame teemasse süveneda. Osalemine on vabatahtlik, tulevad need, kes saavad ja tunnevad huvi. Oleme arendanud ideid, teeme seda, mida lapsed tahavad teha. Kuusalu koolis on koridoridel tänavanimedega sildid, noorte soovil tegime Mannequin Challenge, teisisõnu tardumise kunsti, kus mõneks ajaks jäädakse täiesti liikumatuks. Tuulasime näiteringi kostüümilaos, lavastasime situatsioonid, filmisime. Paneme need Kuusalu Filmiklubi Facebooki-lehele,“ kirjeldab ta.
Veel käesoleval kevadel on kavas lühimängufilm. Idee on välja mõeldud, koostöös arendatakse stseene ja karaktereid. Rasmus Merivoo lubab, et kõik lapsed, kes kaasa löövad, saavad filmis kindlasti rolli. Filmima hakatakse koolitee tunnelis, kooli õuealal ja ka mujal Kuusalu alevikus.
„Alguses olid mul ühed plaanid, aga näen, et sellises vanuses lapsed ei ole huvitatud oma aja kulutamisest filmi lavastamise või monteerimise peale. Neile meeldib filmis mängida. Nad on julged ja andekad, kaamera ees hirmu ei tunne. Youtube maailm on kujundanud suhtumise, et ruttu tahaks üles võtta mingi lühikese klipi ja panna sotsiaalmeediasse teistele näha. Tulemust soovitakse kiiresti.“
Enne lühimängufilmi võtteid hakatakse laste soovil filmima lühemat zombie-filmi. Koolivaheajaks said nad koduse ülesande valmistada endale zombie-kostüümid.
„Tegime kaameraproove ehk castingut, vaatasime koos, kes millisesse rolli neist zombi-filmis sobiks. Filmitegemine õpetab lapsi üksteist ja olukordi rohkem jälgima. Ning ka paigal istuma ja ootama, see on püsivuse trenn. Rahulik ootamine on tänapäeva noortele päris keeruline. Ka õpivad nad realistlikult mõtlema – üks on fantaasia, teine aga, kuidas filmi jaoks ideid teostada. Võimaluste piires mõtlemine, seegi on oskus.“
Filmimees lisab, et hea meelega juhendaks 4. klassi lastega filmiklippe tehes ka selliseid noori, kes huvituvad filmimisest sisulisemalt – kuidas lugu jutustada, milliste vahenditega, kuidas kokku panna. Et noored teeksid ise tõelise mängufilmi otsast lõpuni, tema juhendaks.
„Telefonidega on kõik tänapäeval harjunud üles võtma ja see tundub lihtne, kuid filmimaailm on palju keerukam,“ märgib Rasmus Merivoo.





