Kuusalu valla eelarves on teede- ja majandusspetsialisti Madis Praksi sõnul tänavusuviseks teehoolduseks ja remontideks 70 000 eurot, mis peamiselt kulub olemasolevate musta kattega teede ülepindamiseks: „Sellised teed, millele on tehtud 2,5kordne pindamine, vajavad 6-7 aasta järel ülepindamist. Kuusalu vallas on teid, mis saanud musta katte 15-8 aastat tagasi ja seni pole kordagi üle pinnatud. Need teed vajavad korrastamist. Jooksvalt teeme remonti ka kruusateedel, probleemsemad lõigud said kevadel korda tehtud, vajadusel tellime veel töid.“
Üks suurem töö on plaanitud Saunja musta kattega teel, mis lagunes üle-möödunud kevadel lumesulamise aegu ja on seni korda tegemata. Seal tuleb täita augud ja tee üle pinnata.
Varem telliti Kuusalu vallas teetöid volikogu otsusega kinnitatud teehoiu- ja investeeringukava alusel. Eelmisel aastal jäi vallateede arengukava vastu võtmata ning seda pole veel ka käesoleval aastal.
Mullu kevadel algatas vallavolikogu teede arengukava 2015-2024 muutmise. Vallavalitsus palus rahvalt põhjendatud ettepanekuid vallateede ehitamiseks ja remondiks ning ka uute sildade, truupide ja tänavavalgustuse rajamiseks. Kokku esitati küladest 103 ettepanekut, soovitud tööde kogumaksumus ületas 5 miljonit eurot.
Kuusalu vallavanem Urmas Kirtsi ütles Sõnumitoojale, et tema juhitud koalitsioon oli eelmisel kevadel ettepanekute arutamisega graafikus, plaan oli vallateede arengukava suve alguseks kokku panna, kuid toimus võimupööre. Eelmise aasta teises pooles võimul olud koalitsioon koostas teetööde pingeritta seadmiseks valemi, arengukava on seni koostamata.
Kuusalu vallavolikogu esimees Margus Soom, kes juhib tänavu kevadel moodustatud teede töörühma, rääkis, et rühma 6. juuni koosolekul arutatakse ka teede arengukava küsimust: „Selles töörühmas on mitu teedeehituse inseneri ja ehitusspetsialisti. Nende erialane kogemus ja oskusteave peavad saama Kuusalu valla teede arengkava koostamisel määravaks. Oleme seisukohal, et eelmise koalitsiooni koostatud valem on puudulik. Kõigepealt tuleb kokku leppida, milliste näitajate põhjal hinnata teede seisundit, ettepanekute tabelis on teede olukorra kohta kirjas esitajate hinnangud, kuid need on subjektiivsed.“