
Ehitaja lubab lähiajal paigaldada paviljoni ka Loksa poole suunduvate busside peatusesse.
Verston Ehitus OÜ andis möödunud reedel, 19. oktoobril Kuusalu vallale üle Kotka sõida-pargi parkla ja kergliiklustee koos kolme bussipeatusega, millest üks on täiesti uus.
Arenguvaldkonna abivallavanemana viimast päeva tööl olnud Tõnu Ammussaar ütles, et esialgu on veel Loksa poole suunduvas bussipeatuses puudu ootepaviljon, kuid ehitaja lubas, et paigaldab selle. Paviljon tuleb samasugune, nagu on parklast teisele poole teele rajatud uues bussipeatuses.
Kolmas bussipeatus, mis jääb Loksa-Võsu teeristi Loksa-poolse sõidurea äärde, on ka edaspidi bussipaviljonita, sinna on pandud pink.
Projekti raames on loodud kolme bussipeatust ühendav kõnniteevõrgustik, ülekäiguraja juures on liikluskiirus piiratud 70 kilomeetrini tunnis. Bussipeatused, parkla ja kõnnitee on varustatud tänavavalgustusega, Eesti Energia on lubanud teha elektrivõrguga liitumise lähiajal.
OÜ Verston Ehitus valiti Kotka sõida ja pargi parkla ehitajaks riigihanke tulemusena. Põhiprojekti koostas Kuusalu vallavalitsuse tellimusel Aarens Projekt OÜ.
Kogu ehitus ja projekteerimine läks maksma 140 000 eurot. Kuusalu vallavalitsus sai EASilt piirkondade konkurentsivõime tugevdamise meetmest Kotka parkla rajamiseks toetust 113 333 eurot, Kuusalu valla omaosalus on 15 protsenti.
Esialgu oli plaan rajada autodele parkla Kotka-Risti bensiinijaamaga samale poole teed, Loksa poole, kuid keskkonnaamet ei olnud sellega nõus – otse bensiinijaama juurest läheb siht, sellest Loksa poole jääb sihtkaitsevöönd, kuhu ehitada ei ole lubatud. Uus asukoht leiti teisele poole Loksa teed, Kotka Forelli poole suunduva tee kõrvale.
Kotka teeristi oli vaja parklat seetõttu, et ümbruskonna küladest tullakse sinna autodega ja sõidetakse bussidega edasi pealinna tööle. Maantee äärde pargiti iga päev kümmekond masinat, vahel rohkemgi. Uues parklas on ruumi 25 autole.