Kehra raudteepeatuse projekt algas kõnnitee ehitamisega

3312
KV Infra projektijuht VEIKKO VIKS: „Tekitame inimestele küll natuke ebamugavusi, aga need tuleb ära kannatada, sest lõpuks on siin korralikud teed ja parklad.“

Aprilli lõpus algasid Kehras raudteejaama ümbruses kogu suve kestvad tee-ehitustööd.

Anija vallavalitsus sai KIKi kaudu Euroopa Ühtekuuluvusfondist ligi 785 000 eurot, koos omaosalusega on vallaeelarves Kehra jaamaümbruse teede ja parklate ehitamiseks 860 254 eurot. Ehituse peatöövõtja on Tartu ettevõte OÜ TAVT, kellele teeb 100 protsenti allhanget Tallinna OÜ KV Infra. Projektijuht Veikko Viks selgitas, et KV Infra tegutseb kolmandat aastat ning neil ei ole endal nii suurtel hangetel osalemiseks nõutavat referentsi.
Ehitustööd algasid Kehras aprilli viimasel nädalal Põhja tänava piirkonnas. Kose maantee ja Põhja tänava ristumiskohast ehitatakse Põhja tänavaga paralleelselt kuni Luha tänavani kõnnitee. Millal see valmib, ei julgenud projektijuht lubada.
„On juba takistusi – maa alt on tulnud ettenägematuid asju, reaalsus pole kõikjal see, mis paberil. Kõik sellised asjad lahendame jooksvalt, kuid selle tõttu võivad meie esialgsed optimistlikud tähtajad nihkuda. Kui kõik läheb hästi,  on  plaan  kõnnitee  enne  jaanipäeva  asfalteerida,“  lausus ta.
Järgmisena alustatakse ligi 1 kilomeetri pikkuse Põhja tänava sõidutee rekonstrueerimist: „Tee saab tugevdatud konstruktsiooni ja uue asfaldikihi. Vana asfalt võetakse üles, profileeritakse ära, pannakse uus killustikukiht ja uus asfalt. Teeme tee ka veidi laiemaks, tee äärde tuleb tänavavalgustus.“
Seejärel rekonstrueeritakse Kose maantee äärest Grossi poe servast raudtee ülesõiduni viiv kõnnitee. Siis hakatakse rajama parklaid – jaamaesisele alale tuleb tänavakividest plats bussipeatuse ja jalgrattahoidla jaoks. Teisele poole Kose maanteed, endise Linda poe alale tehakse 45kohaline autoparkla. Auto ja jalgrattaparkla rajatakse ka teisele poole raudteed Anija maantee äärde. Seda praegu projekteeritakse ning ehitamist alustatakse tõenäoliselt juulikuus.
Veikko Viks selgitas, et mõnes kohas algab töö varem, teises hiljem, kuid peagi käivad need mitmel pool paralleelselt: „Kuigi kogu linna me korraga üles kaevata ei taha, soovime, et inimestel oleks siin ikka veel võimalus ka liikuda.“
Kõigi tööde tähtaeg on 30. november. Ehitajad plaanivad lõpetada varem, kuid mingit kuupäeva ei tahtnud projektijuht välja öelda, kuna alati võib tulla ootamatuid takistusi, mida ei osata ette näha, asfalteerimist võib segada ilm – kui tuleb pikem vihmaperiood.
„Lähtume lepingulisest tähtajast. Hiljem valmis saada ei tohi, kuid varem võib alati,“ ütles projektijuht, kuid vihjas, et kui kõik läheb hästi, on neil plaan tööd lõpetada augustis-septembris.

Teesulgemisest teatatakse ette
Kas seoses Põhja tänava kapitaalremondiga pannakse tee mõneks ajaks liiklusele kinni, ei osanud Veikko Viks veel öelda.
„Kui sõidutee läheb remonti, on kaks varianti: kas laseme siit autod läbi pikema ooteajaga või suuname liikluse ümber ja paneme tee kinni. Võib-olla tuleks isegi sulgeda, sest siis saab tagada parema kvaliteedi ega pea inimesi laskma ehitusobjektile, kus võib midagi juhtuda. Aga otsustame seda jooksvalt koos vallavalitsusega,“ rääkis ta.
Veikko Viks lisas, et Põrgupõhja linna­osas elavad inimesed peavad liikuda saama, kuid ümbersõiduteid on seal piisavalt ning need ei pikenda teekonda rohkem  kui 500-700 meetrit. Kui otsustatakse tee vahepeal sulgeda, ei juhtu see varem, kui mai lõpus või juuni alguses ning sellest antakse teada vähemalt 10 päeva ette.
Projektijuht märkis, et kuna tegu on ehitusega, tekib lühemaajalisi seisakuid liikluses ikka. Ka eelmisel nädalal olid paaril päeval Põhja tänaval liiklus pisut häiritud, kuna rajatava kõnnitee juurde veeti liiva.
„Nüüd me seal mõnda aega kedagi ei häiri,“ lubas ta.
Veikko Viks oletas, et raudteejaama juures ei tohiks ehitus liiklust eriti segada, võib-olla tuleb seal sel ajal lihtsalt mõned parkimiskohad vahepeal sulgeda.
Vallavalitsus on välja kuulutanud riigihanke ka Kose maantee vallale kuuluva osa rekonstrueerimiseks. Teelõik alates Keskuse tänava ristmikust kuni raudtee ülekäiguni oli kirjas ka esialgses raudteepeatuse ühendusteede projektis, kuid võeti välja, kuna projekti arvatav kogumaksumus läinuks liiga suureks. Pärast riigihanget selgus, et raha jääb üle ka selle jaoks. Veikko Viks märkis, et ehitushinnad on kevadel alati odavamad kui suvel ning kinnitas, et nemad osalevad kindlasti ka Kose maantee tee-ehituse hankes. Ka need tööd peaksid esialgse kavakohaselt lõppema 30. novembriks.