
Õppuse legendi järgi toimus Kehra raudteeülesõidu juures liiklusavarii, milles osalesid kaubarong ja kaks sõiduautot.
Teisipäeva, 11. detsembri päeval edastas häirekeskus Kehra päästekomandole, Karell Kiirabi Kehra brigaadile ja politseile väljakutse liiklusavariile Kehra tehase raudteeharu juures. Õppuse legendi järgi sõitis sõiduauto teeoludele mittevastava sõidukiiruse tõttu otsa raudteeülesõidu ees peatunud sõiduautole. Kokkupõrke tagajärjel lükkas raudteel manöövrit teinud kaubarong üht sõidukit umbes 70 meetrit enda ees ning vedas ka teist paarkümmend meetrit endaga kaasa. Kummaski sõidukis oli kolm erinevate vigastustega inimestest. Vedurijuht teavitas toimunust häirekeskust.
„Päästjatest sõitsid kohale Kehra kutseline komando ja Kuusalu vabatahtlikud. Sellisele sündmusele oleks pidanud reageerima ka Kose komando, kuid nemad oli legendi järgi samal ajal teise sündmusega hõivatud. Kuna Kuusalu vabatahtlikel päästjatel on autolõikamise võimekus, mida enamikel vabatahtlikest pole, tulid nemad,“ rääkis õppuste koordinaator Andrus Mäeots Karell Kiirabist.
Kiirabitöötajaid oli õppusest eelnevalt informeeritud, kuna selleks ajaks oli vaja tööle kutsuda lisabrigaad, et elanikkond ei jääks teenindamata. Päästjad said õppusest teada alles siis, kui häirekeskusest tuli väljakutse. Kehra komando mehed jõudsid sündmuskohale umbes viie minutiga, seejärel ka kiirabi ja politsei.
Andrus Mäeots selgitas, et õppuste põhirõhk oli kolme ametkonna koostööl: „Nimetame neid koostööõppuseks. Põhieesmärk on harjutada, et kõik sujuks õigesti, näiteks kuhu määratakse kannatanute kogumispunkt, kuidas tellitakse lisaressurssi. Kui liiklusavariis on kaks autot ja kuus kannatanut, ei piisa ühest kiirabibrigaadist ja päästemeeskonnast, üks meeskond suudab korraga tegeleda vaid ühe autoga. Seal tuli ühe kannatanu kättesaamiseks autol katus pealt lõigata. Kiirabi lisabrigaad tuli Koselt. Legendi järgi oli autost üks paanikas mees põgenenud, seetõttu toodi kohale ka politseikoer, kes leidis minutiga jälje ja mees saadi kätte.“
Õppusel suudeti kannatanuile abi anda ja sündmus lahendada umbes tunni ajaga. Koordinaatori hinnangul võib olla rahul, arvestades, kui kaugele teest oli rong auto lükanud, kui suurel alal õnnetus toimus ning kui palju oli kannatanuid.
„Legend nägi ette, et kui ei saa piisavalt kiiresti arstiabi, ei jää üks kannatanu elama, kuid saadi hakkama, kõik jäid ellu. Kuid igast õppusest saab teha järeldusi, mida on vaja parandada,“ lausus ta.
Kehra päästekomandost osalesid õppusel Hannes Kukke organisaatorina, meeskonnavanem Marko Merzin ja päästjad Raigo Vakra, Margus Huul ja Andres Sumin, hindajatena Erko Kruusamägi ja Indrek Agar. Kuusalu vabatahtlikest päästjatest sõitsid kohale Tanel Tõnsau, Veiko Kivistik, Keio Kivistik ja Reimo Lipp.
Kehra komando pealik Aivar Kari arvas, et õppuseid oleks vaja tihemini: „Leppisime Kuusalu vabatahtlikega kokku, kui saame autoromud, harjutame veel koos.“
Andrus Mäeots selgitas, et Karell Kiirabi, millel on 18 brigaadi Koselt Narvani, on püüdnud igale filiaalile õppuseid korraldada: „Töötan Kehras ja tehase raudteeharu tundus õppuseks sobiv. AS Horizon oli nõus, andis meile kasutada ühe veduri ja vaguni.“
Kehras toimunud „õnnetus“ palju uudistajaid kohale ei meelitanud, küll aga teadis koordinaator, et enne, kui päästjad-kiirabi kohale jõudsid, tegi üks möödasõitja rongi aknast pilti ja avaldas selle sotsiaalmeedias viitega, et Kehras toimus rongi ja kahe auto avarii.