Avoterm tõstab Loksal soojahinda ligi 22 protsenti

970

Uus hind hakkab 1. detsembrist koos käibemaksuga olema 77,27 eurot MWh.

Loksa kortermajade elanike peamine kõneaine eelmisel nädalal oli kaugkütte hinna tõstmine. Soojatootja OÜ Avoterm saatis klientidele teate, et senise 52,85 euro asemel megavatt-tunnist on uus hind detsembrist 64,39 eurot megavatt-tunni eest. Koos käibemaksuga oli senine hind 63,42 eurot MWh, tõuseb 77,27 eurole MWh.

Soojahinna tõus Loksal on 21,82 protsenti. Seda on elanike arvates liiga palju, eriti, kui pidada silmas, et linnas on palju töötuid ja pensionäre. Ka pahandati, et Tallinnas on mitmel pool linnaosades soojahind väiksem kui Loksal.

Ettevõtte tootmisjuht Mati Sarap ütles Sõnumitoojale, et Loksa linna praegune kaugküttehind ei vastanud juba ammu tegelikele kulutustele: „Alustasime hinnatõusu taotlemist aasta tagasi, kuid konkurentsiametiga kõikide detailide kooskõlastamine võtab aega. Ka aasta tagasi ei olnud praegune hind enam vastavuses tehtavate kulutustega. Eestimaal on kütus läinud varasemast palju kallimaks. See hinnatõus ei ole tegelikult üle mõistuse suur, Eestis ulatub mitmel pool soojahind ilma käibemaksuta 80 euroni megavatt-tunni eest.“

Ta tõdes, et tarbijale on hinnatõus raske, aga sellest ei pääse: „Liiga ei ole kellelegi tehtud, kulutused on põhjendatud. Loksal põletame katlamajas kütust selleks, et saada soojusenergiat. Tallinnas on soojusenergia sageli kõrvalprodukt, põhitegevus on elektrienergia tootmine. Toasooja saadakse elektrienergiat tootvate seadmete jahutusveest. Sellest tulebki hinnavahe.“

Loksa elanikud on pikka aega pahandanud, et Avotermi katlamaja korstnast tuleb aegajalt tumedat hingematvat suitsu. Sellest on teatatud keskkonna­inspektsiooni, ka saadeti kiri konkurentsiametile.
 
Mati Sarap tunnistas, et tumedat suitsu kerkis korstnast ka sel sügisel: „Loksal oli suur trassileke, tuli sellega tegeleda, katlaid ei jõutud puhastada. Julgen lubada, et see probleem jääb minevikku.“
 
Avoterm ehitas sel suvel Loksa katlamaja korstna 6 meetrit pikemaks, et suits tõuseks kõrgemale. Veel investeeritakse vedelkütuse hoidlasse, see tehakse katlamajale lähemale.

Avoterm on lubanud investeerida Loksale kokku 10 miljonit krooni, seda pole seni tehtud. Mati Sarap rääkis, et kõige hullemas seisus on soojatorustikud, nende vahetamiseks kuluks umbes 25 miljonit krooni. Plaan oli taotleda selleks KIKist toetusraha, kuid pole meedet, millest saaks küsida.

Tema andmetel näeb ettevõtte investeeringute kava ette vahetada viie aasta jooksul kolmveerand Loksa soojatrassidest. Kui seda teha firma enda kulul, ilma toetusrahadeta, tõstaks see soojahinda Loksal veelgi.