Aru­kü­la ÜVK ehi­tus al­gab ok­toob­ris

1330
Aru­kü­la ÜVK ra­ja­mi­se tööd on ja­ga­tud nel­ja etap­pi.

OÜ Ra­ven sai KI­Kilt Aru­kü­la vee­vär­gi jaoks li­sa­ra­ha ning sõl­mis YIT Inf­ra Ees­ti ASi­ga ehi­tus­töö­de le­pin­gu.

Ku­na Aru­kü­la ühis­vee­vär­gi ja -ka­na­li­sat­sioo­ni ra­ja­mi­ne lä­heb pla­nee­ri­tust üle 740 000 eu­ro kal­li­maks, taot­les OÜ Ra­ven Kesk­kon­nain­ves­tee­rin­gu­te Kes­ku­selt li­sa­toe­tust.

OÜ Ra­ven juht And­ro En­nok sel­gi­tas, et Aru­kü­la ÜVK ra­ja­mi­se mak­su­mu­seks oli ar­ves­ta­tud 2,96 mil­jo­nit eu­rot, mil­lest 2,33 mil­jo­nit eral­das KIK. Kuid han­ge­te­ga sel­gus, et pro­jek­ti ko­gu­mak­su­mus on 3,7 mil­jo­nit eu­rot. Sel­lest 3 657 053 eu­rot ku­lub ÜVK ehi­tus­töö­de­le, han­ke või­tis YIT Inf­ra Ees­ti AS. Pro­jek­ti­juh­ti­mi­ne ja oma­ni­ku­jä­re­le­val­ve lä­he­vad maks­ma 39 138 eu­rot, neid teeb Tal­lin­na Lin­nae­hi­tu­se AS. Li­san­du­vad han­ge­te kor­ral­da­mi­se ku­lud.

„Puu­du­jää­vat 741 989 eu­rot ei ol­nud meil või­ma­lik kat­ta oma­va­hen­di­test, see­tõt­tu koos­ta­si­me uue ma­jan­dus- ja fi­nant­sa­na­lüü­si ning esi­ta­si­me KI­Ki­le ra­has­tu­sot­su­se muut­mi­se taot­lu­se,“ sõ­nas And­ro En­nok.

30. juu­lil te­gi KIK ot­su­se taot­lus ra­hul­da­da ning suu­ren­da­da Ra­ve­ni­le an­ta­vat toe­tu­se sum­mat ja mää­ra – Aru­kü­la ühis­vee­vär­gi ja -ka­na­li­sat­sioo­ni väl­jae­hi­ta­mi­seks eral­da­tak­se 3 035 173,16 eu­rot mis on üle 82 prot­sen­di pro­jek­ti mak­su­mu­sest: „Oma­fi­nant­see­ring on 665 018 eu­rot – 250 000 eu­rot ka­ta­me lae­nu­ga, 350 000 eu­rot saa­me Raa­si­ku val­lalt, üle­jää­nu on Ra­ve­ni oma­va­hen­di­test.“

Päev hil­jem, 31. juu­lil sõl­mis Ra­ve­ni juht YIT Inf­ra Ees­ti ASi­ga ehi­tus­töö­de le­pin­gu, mil­le lõpp­täh­taeg on au­gust 2019.

„Ehi­ta­ja peab täh­tae­ga vä­ga pin­ge­li­seks, kuid usub, et kui kõik su­jub plaa­ni­pä­ra­selt, jõu­tak­se val­mis,“ üt­les ta.

Pro­jek­ti käi­gus ra­ja­tak­se ja re­konst­ruee­ri­tak­se Aru­kü­las 16 717 meet­rit vee- ja 18 474 meet­rit ka­na­li­sat­sioo­ni­to­rus­tik­ku, 11 ka­na­li­sat­sioo­ni­pump­lat ning pai­gal­da­tak­se 33 hüd­ran­ti. Ühis­vee­vär­gi­ga lii­tu­mis­või­ma­lus luuak­se 122 ja ka­na­li­sat­sioo­ni­ga 412 kin­nis­tu­le, re­konst­ruee­ri­tak­se 313 vee­va­rus­tu­se ning 20 ka­na­li­sat­sioo­ni lii­tu­mis­punk­ti. 412 pro­jek­ti­ga hõl­ma­tud kin­nis­tust on 404 era­ma­ja­pi­da­mi­sed.

Tööd nel­jas eta­pis
Vee­vär­ki-ka­na­li­sat­sioo­ni ha­ka­tak­se nel­jas piir­kon­nas ra­ja­ma eta­pi­ti. Ka­va­ko­ha­selt alus­ta­tak­se pä­rast eel- ja põ­hip­ro­jek­ti­de koos­ta­mist ÜVK väl­jae­hi­ta­mist Lin­nu tee, Jaa­ma, Su­vi­la, Aia, Män­ni­ku ja Lil­le tä­na­va ning Har­ju tee piir­kon­nas, kus ehi­tus al­gab orien­tee­ru­valt 2. ok­toob­ril. Osa nen­de tä­na­va­te ma­ja­de juur­de ra­ja­tak­se lii­tu­mis­punk­tid tei­ses eta­pis, mis al­gab 5. no­vemb­ri pai­ku. Tei­ses eta­pis ra­ja­tak­se ÜVK ka suu­re­le osa­le Põh­ja tä­na­vast, Kaa­si­ku, Nur­me, Maa­si­ka, Öö­bi­ku ja Raud­tee tä­na­va­le ning Jär­si tee­le. Kol­man­da eta­pi­ni ehk Män­ni­ku tee, Pir­ni, Kün­ka ja Põh­ja tä­na­va­ni jõu­tak­se tõe­näo­li­selt 4. det­semb­ril ning vii­ma­se eta­pi­na alus­ta­tak­se 31. jaa­nua­ril ehi­ta­mist Tal­lin­na maan­tee, Tii­gi, Tam­me ja Soo tä­na­va piir­kon­nas.

Ra­ve­ni ju­hi sõ­nul võ­tab pro­jek­tee­ri­ja kin­nis­tu­te oma­ni­ke­ga va­ja­du­sel veel kord ühen­dust ning täp­sus­ta­tak­se üle lii­tu­mis­punk­ti­de nei­le so­bi­vad asu­ko­had: „Tu­le­ne­valt KI­Ki ja kesk­kon­na­mi­nis­tee­riu­mi sea­tud tin­gi­mu­sest teeb pro­jek­tee­ri­ja ela­ni­ke seas täien­da­va kü­sit­lu­se. 2014. aas­tal kü­sit­lu­ses osa­le­nu­telt kü­si­tak­se üle pla­nee­ri­tav ÜVK­ga lii­tu­mi­se aeg. On olu­li­ne, et see toi­muks viie aas­ta jook­sul pä­rast pro­jek­ti val­mi­mist, vas­ta­sel ju­hul võib KIK pä­rast kü­sit­lu­se tu­le­mus­te sel­gu­mist ra­has­ta­mis­ot­su­se ta­ga­si võt­ta ja Aru­kü­la ÜVK jääb lõ­pu­ni ehi­ta­ma­ta.“

And­ro En­nok kin­ni­tas, et kü­sit­lu­se­le vas­ta­mi­se­ga ei võ­ta ela­ni­kud le­pin­gu­li­si ko­hus­tu­si. Siis­ki soo­vi­tab ta lii­tu­mist kind­las­ti kaa­lu­da, ku­na sel ju­hul luuak­se nei­le al­ga­va pro­jek­ti raa­mes lii­tu­mis­punk­tid ta­su­ta ning pä­rast Aru­kü­la ÜVK val­mi­mist on või­ma­lik taot­le­da KI­Kist toe­tust kin­nis­tu­si­se­se to­rus­ti­ku väl­jae­hi­ta­mi­seks.

„ÜVK on pur­gi­mi­sest oda­vam ja mu­ga­vam, ta­gab tä­na­päe­va­nor­mi­de­le vas­ta­vad tee­nu­sed ja elu­tin­gi­mu­sed. Tee­nust mõõ­de­tak­se täp­se, ise­toi­mi­va kaug­loe­ta­va veear­ves­ti­ga ja e-ar­ve pü­si­mak­se pu­hul on ar­vel­dus au­to­maat­ne. ÜVK­ga lii­tu­nud kin­nis­tud ei pea tu­le­vi­kus väl­ja va­he­ta­ma reo­vee lek­ki­vat ko­gu­mis­ma­hu­tit, mil­le asen­da­mi­ne muu­tub lä­hi­ajal ko­hus­tus­li­kuks,“ rää­kis Ra­ve­ni juht.
Ta mär­kis, et ühis­vee­vär­gi ja -ka­na­li­sat­sioo­ni­ga lii­tu­mi­se­ga ai­ta­vad Aru­kü­la ela­ni­kud vä­he­ne­da lek­ki­va­test ko­gu­mis­ma­hu­ti­test tin­gi­tud põh­ja­vee­reos­tust ning sel­le­ga kas­vab ka nen­de va­ra väär­tus.

Eelmine artikkelKuu­sa­lu pas­to­raa­di fas­saa­di vär­vi­mi­ne
Järgmine artikkelLau­rent­siu­se Selts kor­ras­tas EDUARD AH­REN­SI hauap­lat­si