Aruküla noored tahavad marsruuttakso õhtuseid lisaväljumisi

1008

Hilisemat marsruuttaksoaega soovitakse eelkõige nädalavahetusel, mil viimane väikebuss liinil 244 väljub linnast kell 21.55.

Aruküla aleviku noortel on tekkinud probleem õhtuste linnaskäikudega: teatrietendused, kontserdid ning kinoseansid lõpevad hiljem, pärast kella kümmet õhtul. Omavahelistes arut­eludes on võrdluseks toodud Saku ning Laagri viimased marsruuttaksod, mis väljuvad Tallinnast vastavalt kell 23 ning südaööl. Arukülla aga tuleb tund või isegi kaks varem.

Küsimusega pöörduti kirjalikult Raasiku vallavanema Aare Etsi poole. Ta korraldas eelmisel neljapäeval kohtumise MTÜ Harjumaa Ühistranspordikeskuse juhtide ning vallavalitsusega. Reedel esitas vallavanem taotluse Vilandert OÜ-le. Harjumaa Ühistranspordikeskus lubas esitada omapoolse toetuskirja, millele peaks vastus tulema käes­ole­va nädala jooksul. Selle ajaga lubas Vilandert kaaluda, kas hilisem väljumine on otstarbekas ja mis kell.

„Kuna riik ei maksa Vilandert OÜ-le reisijateveo eest dotatsiooni, siis on see otsus ettevõtte teha,“ sõnas vallavanem.

Vallavalitsus soovib avalduses, et lisada võiks uusi väljumis­aegu eelkõige reedele ning laupäevale. Kuna see valmistab Vilandertile kindlasti lisaväljaminekuid, on ettepanek teha väljumine katseajaga, et näha, kas toimib. Samas avalduses soovitakse pikendada liini Raasikule, kuna seal ei käi praegu ühtegi bussiliini. Selle nädala esmaspäeval arutas Raasiku vallavanema esitatud avaldust Vilanderti juhatus, kuid arutluse üksik­asju ega võimalikke otsuseid veel ei avaldata.

Tegevdirektor Igor Mozessov selgitas: „Praegu vaatame üle oma sõidugraafikuid ja teeme nende põhjal otsuse. Anname sellest teada kindlasti ka Raasiku vallavanemale, siis avaldame kogu info.“

Kuna nii Arukülla kui ka Raasikule saab Tallinnast sõita elektrirongiga, tutvustas Sõnumitooja hilisema väljumise küsimust ka Edelaraudtee kommunikatsioonijuhile Norbert Kaarestele. Tema sõnul väljub praeguses uues põhiplaanis viimane rong Tallinnast kell 22, mis on viis minutit hiljem, kui marsruut­takso.

„Pole otstarbekas avada veel hilisemat liini. Hilisemaid väljumisi ei toeta reisijate arv, mis ei ole piisav 274-kohalise rongi käikupanemiseks. Kas uute, suvel sõitma hakkavate rongidega kaasnevad hilisemad väljumis­ajad, ei ole veel teada. See selgub märtsis, kui avaldatakse rongide sõiduplaanid,“ vastas ta.