Anija vallavalitsus valis Härmakosu bussiliinile uue vedaja

1044

12. oktoobrist teenindab Anija valla avalikku liini Härmakosu suunal OÜ Valgejõe Veod.

Septembris pöördus Sõnumitooja poole Anija piirkonnas valla  liini teenindav Aivar Hein, kes küsis – kui kaua sõidavad valla avalikku liini piraadid. Ta kinnitas, et Härmakosu suunal sõitev FIE Ain Ojala bussil puudub nõutav sõidukikaart. Neid väljastab Harjumaa Ühis­­transpordi­-kes­kus ning kaart antakse liini teenindamiseks ühe kindla bussiga. Veel rääkis Aivar Hein, et Härmakosu liinil sõitja teeb seda lubatust väiksema bussiga ega pea kinni sõiduaegadest. Seetõttu pole kõik soovijad bussi  mahtunud ning kuna buss on hommikuti väljunud graafikust varem, on koolilapsed jäänud maha.

Anija ja Alavere piirkonnas kehtivad avaliku teeninda­mise lepin­gud. Härmakosu ja Pillapalu piirkonnas siiani avalikke liine ei olnud, sõitis õpilas­­liin Härmakosu-Pillapa­lu-Kuusalu. 1. sep­temb­rist otsustas valla­va­litsus muu­­ta liinid avali­keks ja lisada üks kord nädalas sõitva liini Härmako­su-Pillapalu-Kehra. Paar nädalat varem olid valla kodulehel üleval konkursikuulutused. Aivar Hein oli nördinud, et avalike liinide teenindajaid otsiti vaid kodulehe kaudu ning kuulutus oli üleval liiga lühikest aega.

Vallavalitsuse majanduse vanemspetsialist Viljo Leis selgitas – kuna tegemist oli lihtmenetlusega riigihankega, ilmus konkursikuulutus tõepoolest ainult valla kodulehel.

Kohe alguses hakkas vallavalitsusse jõudma Härmakosu küla elanike nurinaid, et bussijuht ei pea sõidugraafikust kinni – sõitis sageli välja 15 minutit ettenähtust varem ning kuna nõutud 25-kohalise bussi asemel teenindas liini 16-kohalise bussiga, ei mahtunud kõik soovijad peale.

Ain Ojala kutsuti vallavalitsusse vestlusele ning tehti  järelepärimine selgituste saamiseks.

„Ta vastas, et on sunnitud  Härmakosust varem väljuma, muidu ei jõuaks  marsruuti ettenähtud ajaga läbi sõita. Kummaline, et ta ei olnud sellest  meile teada andnud, vaid otsustas ise sõidugraafikut muuta,“ jutustas Viljo Leis.

Lubatust väiksema bussiga sõitmist põhjendas juht sooviga hoida kulusid kokku. Pärast vallavalitsuse märgukirja sõitis ta ühe päeva 25-kohalise bussiga, kuid seejärel kasutas edasi taas väiksemat bussi.

„Me ei saanud seda lubada, sest ainuüksi bussi teeninduspiirkonna küladest käib Kuusalu kooli ja lasteaeda 16 last, kuid avalikku liini soovivad kasutada ka teised inimesed,“ märkis Viljo Leis ning lisas – nagu selgus, puudus senisel vedajal vahepeal tõesti.

Ain Ojala ütles Sõnumi­toojale, et Anija vallas sooviti temast lahti saadaning anda busiring nn omade kätte. Sõi­du­graafiku muutmist põhjen­das ta sellega, et inimesed olid vana plaaniga harjunud ning kuna uus graafik oli liiga pin­geline, ei tekkinud selle endi­seks muutmisega probleeme. Väiksemat bussi oli ta sunni­tud kasutama seetõttu, et suu­rem oli vahepeal remondis.

„Bussi lõhkus Härmakosu kehv tee. Kuid maha ei jäänud küll keegi, bussis oli alati ruumi,“ kinnitas ta.
Ain Ojala ei eitanud, et vahepeal puudus ühel bussil sõidukikaart – siis, kui ta polnud seda uuele bussile jõudnud veel muretseda.  

Vallavalitsus otsustas Ain Ojalaga lepingu lõpetada ning 12. oktoobrist teenindab Härmakosu, Kuusalu ja Soodla ning teisipäeviti ka Härmakosu, Pillapalu ja Kehra vahet sõitvat liini OÜ Valgejõe Veod. Ka Valgejõe Veod osales valla avaliku liini teenindaja leidmiseks korraldatud konkursil, kuid jäi seal pakutud hinna poolest teisele kohale. Nüüd oli firma nõus seda alandama ning sõitma vallaliini hinnaga 9.50 krooni/kilomeeter. See on odavam, kui oli senise vedaja 10 krooni/kilomeeter. Leping OÜga Valgejõe Veod kestab kooliaasta lõpuni ehk 4. juunini 2010.

Bussi marsruut jäi vedaja vahetumisega samaks, kuid teisipäevane liin Kehrasse sõidab nüüd hommikul – varasema 12.30 asemel väljub Härmakosust kell 8.30. Viljo Leis põhjendas, et muudatus tehti elanike soovil, nüüd on neil Kehras vajalikeks asjatoimetusteks rohkem aega.