Anija abivallavanem Riivo Noor arutas kohtumisel Harjumaa Ühistranspordikeskuse (ÜTK) juhtidega vallasiseste bussiliinide andmist ÜTK korraldada.
Anija vallas on 3 vallasisest bussiliini, mis sõidavad külade ja Kehra linna vahet, ning 2 liini, mis viivad Anija valla erivajadustega lapsi kooli Tallinnasse ja Roelasse. Siiani on vallavalitsus korraldanud vedajate leidmiseks riigihanked ning sõlminud nendega mitmeaastased lepingud. Praegu kehtivad kolmeaastased lepingud lõpevad tänavu 31. augustil.
Abivallavanem ütles, et vallavalitsus kaalub, kas anda seniste lepingute lõppemisel Anija valla sisese bussitranspordi korraldamine ÜTKle.
„Anija vald on ÜTK liige, kuid reisijatevedu ei ole neilt seni tellinud. Mõni aasta tagasi tegi ÜTK pakkumise hakata meie liine haldama, aga siis otsustas vald teisiti,“ rääkis ta.
Riivo Noor näeb ÜTKlt teenuse tellimisel perspektiivi: „Seal töötavad professionaalid ning kui sõlmime nendega lepingu, viiksid nad edaspidi läbi hanked ja korraldaksid vallasisest ühistransporti võimalikult optimaalselt – ühildaksid Anija valda läbiva maakondliku liini vallasiseste liinidega.“
Abivallavanem lisas, kõige olulisem on, et vallasisene transport oleks paindlik. Ta tõi näite – kui rongide kellaajad muutuvad, näiteks hakkab mõni rong Kehras peatuma 10 minutit hiljem, peab olema operatiivselt võimalik ka bussiaegu muuta, et inimestel oleks võimalik rongile või sealt tulles bussile jõuda. Teise olulise asjana nimetas ta, et ÜTK kaudu tuleb sisetransport vallale soodsam.
Kolmest Anija valla sisesest bussiliinist kahte teenindab OÜ Radix Transport, ühte OÜ Alukvik. Sõitjad on peamiselt koolilapsed. Oma valla koolide õpilastele on sõit vallaliinidel tasuta, teistele kehtib 77sendine pilet. Abivallavanem arvas – kui otsustatakse anda oma liinid ÜTK korraldada, võiks sõit olla kõigile tasuta: „Ka piletisüsteemi bussi paigaldamine ja süsteemi haldamine maksavad, nii et ilmselt pole mõtet neid piletitulust üleval pidada. Kui Alaverest sõidavad kolm inimest bussiga Kehrasse poodi, siis pole see ju suur tuluallikas. Seetõttu võiks vallasisene transport olla vallaelanikele tasuta – pole ju vahet, kas buss on täis või pooltühi, kulud on samad.“
Praegu on bussitranspordi andmine ÜTK korraldada vaid idee, kuid otsustamisega on Riivo Noore sõnul kiire, kuna praegused lepingud vedajatega kehtivad augustikuu lõpuni. Et vallasisene transport oleks kõige optimaalsem, soovib vallavalitsus lähiajal saada teada külade ja kogukondade arvamusi-ettepanekuid – kuidas ollakse praeguse sisetranspordiga rahul, mis on kitsaskohad, mis vajaks muutmist.
„Arutage külakoosolekutel ka seda, kas on vaja peatusi juurde või mõni ära jätta. Vallavalitsus igaühelt küsimas käia ei jõua, aga võtame külavanemad kokku ja arutame koos nendega kõik ettepanekud läbi,“ sõnas Riivo Noor.