Volikogu kinnitas sotsiaaltransporditeenuste osutamise korra Anija vallas.
Abivallavanem Marge Raja selgitas, et sotsiaaltransporditeenuse osutamise kord on vajalik, kuna Anija vald on otsustanud osaleda Lääne-Viru ja Harjumaa omavalitsuste ühises sotsiaaltranspordi korraldamises – selle rahastamiseks järgmise kahe aasta jooksul esitatakse taotlus Euroopa Liidu Sotsiaalfondi. Varem on projektis osalemisest teatanud ka Raasiku ja Kuusalu vald.
„See on täiendav võimalus abivajajatele,“ ütles Marge Raja.
Projekti hakkab juhtima Lääne-Virumaa Omavalitsuste Liit (VIROL). „Lääne-Virumaal oli sarnane omavalitsuste ühisprojekt ka ELi eelmisel rahastusperioodil. Kuna see õnnestus, soovivad nad kaasata ka Harjumaa,“ selgitas ta.
Sotsiaaltransporditeenus on mõeldud peamiselt puudega, liikumistakistusega või vähekindlustatud inimestele teenuste ja töökohtade kättesaadavuse võimaldamiseks. Selleks on kavas projekti eestvedajal VIROLil teha kaks ühishanget – üks operaatorfirma, teine vedaja leidmiseks: „Operaator on klienditeenindaja, kes hakkab inimeste kõnesid vastu võtma. Vedajaid, kellega tehakse raamlepinguid, on mitu – kui päevas on üks vedu, saab võtta kõige odavama, aga kui korraga on näiteks 10 vedu, on vaja rohkem vedajaid.“
Omavalitsused, kes tahavad ühisprojektis osaleda, peavad vajalikud õigusaktid vastu võtma 1. maiks, teenus käivitub 1. juulist. Teenuse sihtrühm on Anija abivallavanema kinnitusel üsna lai ning kellel vaja, saab sotsiaaltransporti tellida, kuid selle eest tuleb ka tasuda. Sotsiaaltransporditeenust on õigus kasutada Anija valda registreeritud puudega ja liikumistakistusega inimestel, vähekindlustatud leibkonna liikmel, ka inimesed, kelle transpordi on tellinud haigla või vallavalitsus, puuduva või ebasobiva ühistranspordiühendusega elanikul ning sõidukis vaba koha olemasolul teistelgi.
Marge Raja kinnitusel ei tähenda ühise sotsiaaltransporditeenuse käivitamine, et Anija vallast kaoks senine sotsiaaltransport: „Üks ei välista teist, ka praegused võimalused jäävad alles. Pigem saab edaspidi inimene, kes ei ole igapäevane vallamaja või sotsiaalkeskuse klient, helistada transpordisoovi korral otse operaatorile ja teda teenindatakse. Vallavalitsuse roll on siis selles, et peame operaatori jaoks täitma kliendiprofiili, kus on kirjas inimese puude aste, kas ta on lamav haige või vajab ratastooli, vajab saatjat või tugiisikut.“