Val­la suu­ri­mad teedein­ves­tee­rin­gud te­hak­se tä­na­vu Raa­si­kul

65
Raasiku vallamaja ja Aruküla rahvamaja.

Raa­si­ku val­la­vo­li­ko­gu kii­tis 10. mai is­tun­gil 9 poolt­hää­le­ga heaks val­la aas­ta­te 2021-2024 tee­hoiu­ka­vas tä­na­vu­seks aas­taks pla­nee­ri­tud in­ves­tee­rin­gute muudatused. Hin­na­tõu­su­de tõt­tu saab sel­ aas­tal te­ha vä­hem, kui oli va­rem ka­van­da­tud.

Val­la­va­nem Raul Siem sel­gi­tas vo­li­ko­gu is­tun­gil, et üle­maailm­se ma­jan­dus- ja jul­geo­le­kuk­rii­si tõt­tu on tee-ehi­tu­ses va­ja­li­ke ma­ter­ja­li­de hin­nad pal­ju kal­li­ne­nud ning see­tõt­tu ei ole või­ma­lik käe­so­le­vaks aas­taks ee­lar­ves ka­van­da­tud ra­ha eest val­la­teid va­rem pla­nee­ri­tud ma­hus ehi­ta­da-re­konst­ruee­ri­da. Tee­hoiu­ka­va muut­mi­sel jää­di te­ma kin­ni­tu­sel va­ra­se­ma print­sii­bi juur­de, et suu­res osas te­hak­se tee­töid sel aas­tal Raa­si­kul, kuid ka­van­da­tust väik­se­mas ma­hus.

Val­laee­lar­ves on tee­de in­ves­tee­rin­gu­teks 485 000 eu­rot, li­saks an­tak­se rii­giee­lar­vest 50 000 eu­rot Raa­si­ku raud­tee park­la re­konst­ruee­ri­mi­seks ning 28 900 eu­rot et­te­võt­lu­se­ga seo­tud tee toe­tust Te­ha­se tee re­konst­ruee­ri­mi­seks.

Raa­si­kul saa­vad tä­na­vu ka­he­kord­se pin­da­mi­se Roo­si, Par­gi, Moo­ni, Nel­gi, Kan­ni­ke­se, Tul­bi, Raud­tee, Tam­me ja Hei­na tä­nav, pro­jek­tee­ri­tak­se ja as­fal­tee­ri­tak­se kerg­tee Hei­na tä­na­vast Tal­lin­na maan­tee­ni ning re­konst­ruee­ri­tak­se Raud­tee tä­na­va pool­ne raud­tee­park­la.

Uue töö­na li­san­dus tee­hoiu­kav­va Te­ha­se tee 250 meet­ri pik­ku­se lõi­gu re­konst­ruee­ri­mi­ne. Selleks eral­da­ti aas­ta al­gu­ses rii­giee­lar­vest 28 900 eu­rot et­te­võt­lu­se­ga seo­tud tee toe­tust. Val­la­va­nem sel­gi­tas, et toe­tust saa­di kü­si­tust küll väik­se­mas ma­hus, kuid val­la­va­lit­sus ot­sus­tas toe­tu­se vas­tu võt­ta, sest Te­ha­se tee on Raa­si­kul are­nev piir­kond: „Te­ha­se tee lõ­pus on kuus-seit­se eri et­te­võ­tet, li­saks ka las­te­hoid. Las­te tur­va­li­sus on kõik­jal meie prio­ri­teet.“

Tei­se uue te­ge­vu­se­na li­san­dus tä­na­vus­se tee­hoiu­kav­va Aru­kü­la las­teaia juur­dee­hi­tu­se esi­se tee­lõi­gu as­fal­tee­ri­mi­ne. Raul Siem põh­jen­das, et see tee on äär­mi­selt keh­vas sei­su­kor­ras.

„Kui ava­me las­teaia uue hoo­ne, oleks pent­sik sin­na üle au­ku­de min­na,“ sõ­nas ta.
Käesoleval aas­tal pin­na­tak­se veel Kul­li kü­la­tee ning pro­jek­tee­ri­tak­se Aru­kü­la-Iga­ve­re kerg­tee. Ra­ha on pla­nee­ri­tud ka kraa­vi­tus­töö­deks, liik­lus­kor­ral­dus­va­hen­di­te hool­da­mi­seks ja kor­ras­ta­mi­seks, su­vi­seks tee­hool­du­seks ning et­te­nä­ge­ma­tu­teks ava­rii­töö­deks.

Jät­ku­va­le hin­na­tõu­su­le vii­da­tes ei vä­lis­ta­nud val­la­va­nem või­ma­lust, et paa­ri-kol­me kuu pä­rast ol­lak­se olu­kor­ras, kus ee­lar­ves ka­van­da­tud 485 000 eu­rost ei pruu­gi siis­ki ja­gu­da ka kõi­geks nen­deks ju­ba vä­hen­da­tud ma­hus töö­deks.

Teedes­pet­sia­list Su­lev Puu­meis­ter li­sas, et plaan on alus­ta­da Raa­si­ku piir­kon­nas pin­da­mi­sest, ku­na tä­na­vu­ne talv on tei­nud teed vä­ga vi­let­saks: „Te­gu on säi­li­tus­pin­da­mi­se­ga, ole­ma­s­ole­vat as­fal­ti ei lõ­hu­ta. Kul­li kü­la­teed on küm­me aas­tat lu­ba­tud ja see on nii käest ära, et ini­me­sed ke­va­del enam ko­ju ei saa.“

Ta sel­gi­tas, et te­ge­ma­ta jää­vad tee­lõi­gud, ku­hu tu­leb kind­las­ti järg­mi­sel aas­tal in­ves­tee­ri­da ning ni­me­tas Jär­si teed, mil­le re­konst­ruee­ri­mi­seks ku­lub te­ma hin­nan­gul um­bes 350 000 eu­rot.

Vo­li­ko­gu opo­sit­sioo­ni liik­med kü­si­sid, mis saab nen­dest tee­dest, mis olid esial­gu tee­hoiu­ka­vas, kuid võe­ti väl­ja, sest sel aas­tal nei­le ra­ha ei jät­ku. Ivar Vil­berg tõi näi­teks Kurg­la kü­la Lam­mas­saa­re tee, mil­le kor­da te­ge­mist on sa­mu­ti küm­me aas­tat oo­da­tud. Tii­na Rüh­ka üt­les, et kü­lae­la­ni­ke­le tu­leks an­da sel­ge sõ­num, kas ja mil­lal nen­de tee kor­da saab. Lau­ri Bet­lem ar­vas, et tä­na­vu­sest tee­hoiu­ka­vast väl­ja võe­tud teed tu­leks li­sa­da järg­mi­se aas­ta ni­me­kir­ja.

Su­lev Puu­meis­ter vas­tas, et Lam­mas­saa­re teel ei pii­sa ai­nult pin­da­mi­sest, va­ja on ka­pi­taal­re­mon­ti. Ta sel­gi­tas ka, et tee­de-ehi­tu­ses on ots­tar­be­kam te­ha roh­kem töid ühes piir­kon­nas, nii on hind sood­sam: „Kui teh­ni­kat tu­leb viia ühest ko­hast tei­se, on hind ka­he­kord­ne. Käesoleval aas­tal tee­me Raa­si­ku kan­di teid, järg­mi­sel aas­tal roh­kem kü­la­des.“

Tee­hoiu­ka­va se­le­tus­kir­ja li­sa­ti, et va­ra­se­mas ­ka­vas 2022. aas­taks et­te näh­tud tee­de in­ves­tee­rin­gud, mis jää­vad tä­na­vu te­ge­ma­ta, vaa­da­tak­se üle au­gus­tis, kui ha­ka­tak­se koos­ta­ma järg­mis­te aas­ta­te uut tee­hoiu­ka­va. Kü­la­tee­dest jää­vad tänavu tee­hoiu­ka­vast väl­ja Ki­vi­loo kü­la Ka­na­li tee ning Kurg­la kü­la Lam­mas­saa­re ja Laa­ne tee. Raa­si­kul lük­kub eda­si Ki­vi, Pae, Lii­va­ku, Koi­du, Aia, Ok­ka ja Se­pa tä­na­va pin­da­mi­ne. Te­ge­ma­ta jääb ka Aru­kü­las Pii­ri tä­na­va ning Aru­kü­la-Kos­ti­ve­re tee äär­se kerg­tee pro­jek­tee­ri­mi­ne ja ehi­ta­mi­ne.

Eelmine artikkelJAA­NUS KAL­LAS­TE­LE Tar­tu maas­ti­ku­ma­ra­to­ni nel­jas koht
Järgmine artikkelRaa­si­ku val­las tu­leb esi­me­ne kaa­sav ee­lar­ve