Raasiku vallavolikogu kiitis 10. mai istungil 9 poolthäälega heaks valla aastate 2021-2024 teehoiukavas tänavuseks aastaks planeeritud investeeringute muudatused. Hinnatõusude tõttu saab sel aastal teha vähem, kui oli varem kavandatud.
Vallavanem Raul Siem selgitas volikogu istungil, et ülemaailmse majandus- ja julgeolekukriisi tõttu on tee-ehituses vajalike materjalide hinnad palju kallinenud ning seetõttu ei ole võimalik käesolevaks aastaks eelarves kavandatud raha eest vallateid varem planeeritud mahus ehitada-rekonstrueerida. Teehoiukava muutmisel jäädi tema kinnitusel varasema printsiibi juurde, et suures osas tehakse teetöid sel aastal Raasikul, kuid kavandatust väiksemas mahus.
Vallaeelarves on teede investeeringuteks 485 000 eurot, lisaks antakse riigieelarvest 50 000 eurot Raasiku raudtee parkla rekonstrueerimiseks ning 28 900 eurot ettevõtlusega seotud tee toetust Tehase tee rekonstrueerimiseks.
Raasikul saavad tänavu kahekordse pindamise Roosi, Pargi, Mooni, Nelgi, Kannikese, Tulbi, Raudtee, Tamme ja Heina tänav, projekteeritakse ja asfalteeritakse kergtee Heina tänavast Tallinna maanteeni ning rekonstrueeritakse Raudtee tänava poolne raudteeparkla.
Uue tööna lisandus teehoiukavva Tehase tee 250 meetri pikkuse lõigu rekonstrueerimine. Selleks eraldati aasta alguses riigieelarvest 28 900 eurot ettevõtlusega seotud tee toetust. Vallavanem selgitas, et toetust saadi küsitust küll väiksemas mahus, kuid vallavalitsus otsustas toetuse vastu võtta, sest Tehase tee on Raasikul arenev piirkond: „Tehase tee lõpus on kuus-seitse eri ettevõtet, lisaks ka lastehoid. Laste turvalisus on kõikjal meie prioriteet.“
Teise uue tegevusena lisandus tänavusse teehoiukavva Aruküla lasteaia juurdeehituse esise teelõigu asfalteerimine. Raul Siem põhjendas, et see tee on äärmiselt kehvas seisukorras.
„Kui avame lasteaia uue hoone, oleks pentsik sinna üle aukude minna,“ sõnas ta.
Käesoleval aastal pinnatakse veel Kulli külatee ning projekteeritakse Aruküla-Igavere kergtee. Raha on planeeritud ka kraavitustöödeks, liikluskorraldusvahendite hooldamiseks ja korrastamiseks, suviseks teehoolduseks ning ettenägematuteks avariitöödeks.
Jätkuvale hinnatõusule viidates ei välistanud vallavanem võimalust, et paari-kolme kuu pärast ollakse olukorras, kus eelarves kavandatud 485 000 eurost ei pruugi siiski jaguda ka kõigeks nendeks juba vähendatud mahus töödeks.
Teedespetsialist Sulev Puumeister lisas, et plaan on alustada Raasiku piirkonnas pindamisest, kuna tänavune talv on teinud teed väga viletsaks: „Tegu on säilituspindamisega, olemasolevat asfalti ei lõhuta. Kulli külateed on kümme aastat lubatud ja see on nii käest ära, et inimesed kevadel enam koju ei saa.“
Ta selgitas, et tegemata jäävad teelõigud, kuhu tuleb kindlasti järgmisel aastal investeerida ning nimetas Järsi teed, mille rekonstrueerimiseks kulub tema hinnangul umbes 350 000 eurot.
Volikogu opositsiooni liikmed küsisid, mis saab nendest teedest, mis olid esialgu teehoiukavas, kuid võeti välja, sest sel aastal neile raha ei jätku. Ivar Vilberg tõi näiteks Kurgla küla Lammassaare tee, mille korda tegemist on samuti kümme aastat oodatud. Tiina Rühka ütles, et külaelanikele tuleks anda selge sõnum, kas ja millal nende tee korda saab. Lauri Betlem arvas, et tänavusest teehoiukavast välja võetud teed tuleks lisada järgmise aasta nimekirja.
Sulev Puumeister vastas, et Lammassaare teel ei piisa ainult pindamisest, vaja on kapitaalremonti. Ta selgitas ka, et teede-ehituses on otstarbekam teha rohkem töid ühes piirkonnas, nii on hind soodsam: „Kui tehnikat tuleb viia ühest kohast teise, on hind kahekordne. Käesoleval aastal teeme Raasiku kandi teid, järgmisel aastal rohkem külades.“
Teehoiukava seletuskirja lisati, et varasemas kavas 2022. aastaks ette nähtud teede investeeringud, mis jäävad tänavu tegemata, vaadatakse üle augustis, kui hakatakse koostama järgmiste aastate uut teehoiukava. Külateedest jäävad tänavu teehoiukavast välja Kiviloo küla Kanali tee ning Kurgla küla Lammassaare ja Laane tee. Raasikul lükkub edasi Kivi, Pae, Liivaku, Koidu, Aia, Okka ja Sepa tänava pindamine. Tegemata jääb ka Arukülas Piiri tänava ning Aruküla-Kostivere tee äärse kergtee projekteerimine ja ehitamine.