Riigieksamite tulemused ja edetabelid

2420

Tundub, et riigieksamite tulemuste põhjal koolide ritta seadmine hakkab oma aega ära elama, sest erisusi on palju. Kui neid ei arvesta, ei kajasta õppeainete kaupa koostatud edetabelid ja ka üldjärjestus gümnaasiumide eksamitulemuste tegelikku pingerida. Eesti keel emakeelena ja võõrkeelena on kaks erinevat õppeainet. Lai ja kitsas matemaatika on sedavõrd erineva raskusastmega, et neid ei ole mõtet kokku panna – eriti, kui mõnes koolis tegid tublimad õpilased kitsa ja mõnes teises kehvemad õpilased laia matemaatika riigieksami. Inglise keele tulemused avalikustati protsentides ja mitme taseme kohta. Koolijuhid toonitavad, et edetabeleid võib ju teha, aga neid ei tohiks liiga tõsiselt võtta.
Haridusministeerium plaanib hakata koolide taset mõõtma õpilaste arengu järgi – kõrvutada nende 9. klassi lõpueksamite tulemust ja 12. klassi riigieksamite sooritamist.