Reisijad olid sunnitud Raasikul rongilt maha hüppama

659

Kolmapäeval, 22. septembril kell 20.40 väljunud Tallinna-Aegviidu rongil tekkis tehniline rike, mille tõttu ei avanenud Raasiku jaamas viimase vaguni uks.

Vagunis olnud sõitjad ei pääsenud perroonile ja rong hakkas edasi liikuma. Rongis viibinud Raasiku elaniku Mare Tammeranna sõnul tõmbasid reisijad seejärel hädapidurit: „Rong hakkas edasi sõitma, tõmbasime pidurit. Rong jäi korraks seisma ja hakkas siis jälle liikuma. Tõmbasime pidurit mitu korda, et lõpuks seisma jääks“.

Tema väitel  tuli viimaks vedurijuht ja käskis minna eespool asuvasse vagunisse ning sealtkaudu maha. Kuna rong oli sõitnud perroonist mööda, pidid seitse-kaheksa reisijat välja hüppama: „Olime sunnitud hüppama pimedas 1,5 meetri kõrguselt asfaldile“.

Elektriraudtee ASi avalike suhete juht Norbert Kaareste selgitas, et uste rikkest ei anna rongi teavitussüsteem vedurijuhile  märku. Samuti ei ole seda peeglist näha. Piduri vajutuse peale  jäi rong  seisma.

„Kui pidurit on vajutatud, siis rong edasi ei liigu. Selleks, et rong hakkaks uuesti liikuma, tuleb pidur maha võtta,“ ütles ta.  

Norbert Kaareste sõnul sai rongijuht probleemist aru siis, kui ta vagunisse jõudis ja inimesed pääsesid välja. Põhjus, miks reisijad pidid maha hüppama seisnes asjaolus, et rong oli juba perroonist möödunud.

„Raudteel on ranged eeskirjad. Eeskirja järgi ei tohi rongiga  tagurdada, mille tõttu oli inimestel võimalik väljuda kas sealsamas või järgmises jaamas“.

Kuna Parilast või Kehrast nii hilisel kellaajal enam rongi tagasi ei tule, väljusid sõitjad kohapeal.

Mare Tammeranna arvates oleksid klienditeenindaja ja vedurijuht pidanud sõitjad vagunist maha aitama: „Seda nad ei teinud. Reisijad aitasid üksteist, sel ajal kui personal selgitas, et nemad ei ole süüdi, sest ei näe viimases vagunis toimuvat.“ 

Norbert Kaareste: „Usun, et nii teenindaja kui juht käitusid vastavalt oma ametijuhendile. Klienditeenindaja tegeles oma põhitööga ehk 
piletimüügiga reisijatele. Vedurijuht pidi arvatavasti naasma vedurisse, et graafikus püsida. Vedurijuhile tehakse noomitus, kui ta graafikut ei järgi“.

Elektriraudtee avalike suhete juhi sõnul on rongid vanad ja tehnilisi rikkeid tuleb nendega mõnikord ette: „Aastal 2013 saame uued elektrirongid, seni tuleb leppida asjaoluga, et sõidu ajal võib ilmneda rikkeid.“