Pangabuss tuleb Kehrasse edaspidi kahel päeval kuus

1652

Pangateenused jäävad Kosel endiselt kättesaadavaks.
Pangabussil Kehra rahvamaja ees sel esmaspäeval järjekorda ei olnud.

Viimastel kuudel tekitas poleemikat Swedbanki kavatsus sulgeda mitu pangakontorit Eesti eri piirkondades. Kõne all oli ka Kose pangakontori sulgemine, mida kasutavad ka Anija ja Raasiku valla inimesed.

Kose kontor suletakse 1. juulil, väikekontor avatakse 21. juulil. Pangateenused jäävad vahepealsel ajal kättesaadavaks Kose vallale kuuluvates ruumides Pikal tänaval, kust saab telleri abi ning teha tavapäraseid pangateenuseid. Alles jäävad sularaha sisse- ja väljamakseautomaadid.

Swedbanki pressiesindaja Mart Siilivask ütles, et Kose pangakontorit külastab praegu sularahatehingute tegemiseks regulaarselt neli eraklienti kuus, nendest kaks aktiivset eraklienti ja kolm ettevõtjast klienti: „Otsustasime, et pakume Kose vallas klientidele ajutist teenust väikekontoris, mitte pangabussis.“

Sel suvel tehakse muudatusi pangabussi graafikusse. Muutuvad pangabussi Kehras peatumise ajad. Alates juulist peatub buss Kehra rahvamaja ees kolmapäeva õhtuti kolm tundi, seni on pangabuss Kehrat külastanud esmaspäeva hommikuti kaks ja pool tundi. Senise kolme korra asemel hakkab pangabuss Kehras käima kaks korda kuus.

Swedbanki pressiesindaja Mart Siilivask selgitas, et pangabussi peatused sõltuvad klientide arvust: „Vaatame statistikat ja siiani on see arv sobinud. Kehras hakkab buss peatuma kolmapäeva õhtuti, kuna graafikusse oli vaja mahutada ka uued peatused. Vaatasime, kuidas on marsruutide poolest mõistlik sõita. Pangabuss teeb esmalt peatuse Kuusalus, seejärel Aegviidus ja Kehras.“

Anija valla elanikud ütlesid Sõnumitoojale, et on pangabussiga üldiselt rahul. Vanemad inimesed kiitsid, et bussist on palju abi näiteks lepingute sõlmimisel.

Puudustena mainiti, et hommikupoolne aeg ei sobi tööl käivatele inimestele. Pakuti, et pangabuss võiks peatuda ka Alaveres ning Kehras võiks olla automaat, kuhu saab sularaha sisestada.

Mart Siilivask kommenteeris, et Kehras peatuvat pangabussi külastab keskmiselt 20-30 inimest: „Peatuskoha hoidmine suurima rahvaarvuga tõmbekeskuses on kõige mõistlikum lahendus.“

Ta nentis, et Kehra Grossi poe juures asuv sularahaautomaati kasutatakse tihti, seevastu pangabussi Kehra peatuse sisse- kui väljamakseautomaatide kasutamise statistika  näitab,  et  sissemakse­automaatide paigutamine Kehrasse ei oleks otstarbekas.
Üks Kehra elanik kurtis, et kuna nädalavahetustel võetakse Kehra automaadist palju sularaha, ei ole mõnikord esmaspäeva hommikuti sularaha enam saada.

Kehra elanikud rääkisid, et kuna Swedbanki Kehra sularahaautomaat asub Grossi poe küljes, kus ei ole katusealust ega muud varju, on päikeselise ilmaga ekraanil toimuvat halvasti näha.  Pressiesindaja ütles, et pank peab automaadi üle vaatama ja siis otsuseid tegema: „Võtame Grossi poega ühendust, et leida võimalus olukorra parandamiseks.“

Ida-Harju omavalitsustes on pangabussi klientidele tekitanud ebamugavusi ka järjekorrad, istekohtade puudumine või nende vähesus.
Mart Siilivask sõnas, et kokkuleppeid standardite osas, millele ootetingimused peaksid vastama, neil kasutusel ei ole: „Võimalikult mugava peatuskoha loomine on valla ja panga ühine huvi ja pingutus. Murede ja probleemide korral püüame alati leida neile lahendused.“