Oktoobrist Tallinnas ja Harjumaal ühine kuukaart

799

Alates 1. oktoobrist müüakse Harju maakonnasisestele ning Tallinna bussidele ühiseid kuukaarte.

Ühise kuukaardiga saab sõita Tallinna linnaliinibussides, sealhulgas ekspressbussides, ja Harjumaa kõikide tsoo­nide avalike liinide bussides, kuid mitte kommertsliinidel. Kuupileteid hakatakse müüma alates 28. septembrist kõigis kohtades, kus müüakse praegu Harjumaa busside pileteid ja kuukaarte – maakonna postkontorites, Tallinnas peapostkontoris ning Balti jaamas Edelaraudtee kassas. Harjumaa Ühistranspordikeskus (ÜTK) neid ise enam ei müü, kuid kes küsima läheb, saab ka sealt.

Harju Ühistranspordikeskuse tegevdirektor Ago Kokser ütles, et seni, kui kuukaart on üksnes paberil ja mitte elektrooniline, saab osta vaid kindla kuu esimesest kuni viimase kuupäevani kehtivaid kuukarte. Ka kehtib kuukaart esialgu vaid täispiletiga sõitjatele.

„Kuukaardid on mõeldud eelkõige neile Harjumaa elanikele, kes käivad iga päev Tallinnas tööl. Neile, kes sõidavad linna harva, ei tasu selle ostmine ära, kuid kasulik on see juba siis, kui sõidad Tallinna ja maakonna vahet kuu jooksul vähemalt viieteistkümnel päeval,“ kinnitas Ago Kokser.

Lisaks sellele, et inimestel oleks senisest soodsam tööl käia, on  ühiste kuupiletite teine eesmärk tema sõnul viia bussidest sularaha välja.

Kuupiletite hinnad sõltuvad tsoonidest. Tallinna ja Harjumaa 1. tsooni ühtne kuukaart maksab 430 krooni, 1.-2. tsooni kaart 590 krooni, 1.-3. tsooni kaart 750 krooni, 1.-4. tsooni kaart 910 krooni ning 1.-5. tsooni kaart, mis ületab Harjumaa piire Läänemaale ja Raplamaale, maksab 1070 krooni.

„Need on üsna soodsad. Hindade kujundamisel summeerisime Tallinna ja Harjumaa avalike liinide kuukaartide hinnad ning vähendasime kumbagi 20 protsenti, seega hakkab inimene, kes varem ostis kaks eraldi kuukaarti, säästma nüüd 20 protsenti,“ selgitas ÜTK tegevjuht.

Ago Kokseri sõnul on ühine kuukaart esimene samm Tallinna ja Harju maakonna ühtsele piletisüsteemile üleminekul: „See eeldab, et peame kassaaparaatidesüsteemi ühtselt paika saama. Siiani käivad meil selleks korraldatud riigihanke kohtuvaidlused, kuid arvan, et aasta lõpus kuulutame välja uue hanke. Tähtis on, et saaksime oma bussidesse ka elektroonilise pileti.“

ÜTK tegevdirektor märkis, et Tallinnaga ühtne piletisüsteem on ühistranspordikeskuse peamine eesmärk olnud selle loomisest alates.

„Siiani on kogu meie töö käinud selle nimel, et ühist toodet saada – selle jaoks oleme korraldanud riigihankeid, hakanud enda kätte koguma piletitulu, kehtestasime tsoonipileti ning nüüd siis tuli ühine kuukaart. Eeltoiminguteta poleks me sinna välja jõudnud,“ lausus ta.