Kuusalu valla teeninduspunkt Loksal on mai algusest Perepoega samas majas teisel korrusel.
Ehkki Loksa teeninduspunkt kolis senisest asukohast linnavalitsuse hoone teiselt korruselt uutesse ruumidesse aprilli lõpus ning avas uksed taas mai alguses, toimus pidulik avamine neljapäeval, 9. juunil kell 14.
Selleks ajaks tulid Kuusalu vallamajast kohale paar autotäit ametnikke eesotsas vallavanem Urmas Kirtsi, abivallavanem Tõnu Ammussaare ja vallasekretär Maire Lingiga. Võõrustas teeninduspunkti ainus töötaja, referent Esta Nurmsalu. Avamispeole oodati ka Loksa piirkonna külade rahvast, kuid neid esindas ainsana Virve külavanem Maila Velström.
Teeninduspunkti asukohta tähistavad Loksal Papli tänav 2 hoone peaukse kohal Kuusalu valla ja Eesti Vabariigi lipud ning sissekäigust vasakule jääv suur valgussilt.
Teisel korrusel suunab silt trepist ülestulija paremale, siseneda tuleb Perepoe vastas asuvast uksest. Ka uues kohas on teeninduspunkti kasutuses kaks tuba, kuid kokku on pinda rohkem, kui oli seni.
Kuusalu vallavanem lausus referendile lillekimpu üle andes, et tähtis on eristuda ning eraldi hoones on valla teeninduspunkt Loksal paremini nähtav: „Linnavalitsuse majas olime kahes väikeses toas ning silma ei paistnud. Rääkimata rahalisest kokkuhoiust, nüüd on rendihind tunduvalt odavam ja säästame märkimisväärselt.“
Esta Nurmsalu sõnas, et ka linnavalitsuse majas oli tal hea töötada: „Mul oli hea koostöö linnavalitsuse rahvaga, sai omavahel nõu pidada ja infot vahetada. Aga tähtis ei ole niivõrd väline vorm, kui sisu, nimelt see, et valla inimeste teenindamise tase ei langeks. Jätkan samamoodi, kui töötasin eelmises kohas ja seda toetavad avarad ruumid ning head töötingimused. Oluline on, et siinse piirkonna inimestel on koht, kus saab asju ajada kodu lähedal ega pea sõitma vallamajja Kiidu.“
Ta lisas, et külastajate arv on olnud erinev, sõltub sellest, milliste avalduste vastuvõtmise periood parasjagu on. Eriti arvukalt käiakse teeninduspunktis siis, kui on maamaksu vabastuse avalduse esitamise tähtaeg või metsatoetuste taotlemise periood. Ka õppeaasta algus mõjutab külastatavust, siis küsivad lapsevanemad sõidukaardi ja aabitsatoetuse taotlemise või huviringis osalemise kohta. Külastatavust mõjutavad ka volikogus vastu võetud otsused, mis puudutavad otseselt kodanike väljaminekuid, näiteks maamaksu või prügiveo teenustasude tõus. Sageli paluvad abi ka need, kellel ei ole kodus internetti.
„Minu meelest on inimesed väga vahetud ja siirad. Kui tekib küsimus, tulevad ning pärivad aru. Kui suudan sisulise vastuse anda, siis teen seda. Kui ise ei oska, küsin nõu valdkonna spetsialistilt vallamajast, helistan vastavasse ametiasutusse või leian vastuse internetist. Lahendada tuleb ka kodanike pisimuresid, näiteks ametiasutustesse avalduste koostamist või notari juurde vastuvõtu aja kinnipanekut. Tore on see, et isegi Kolgast ja Uuri külast on tulnud inimesed Loksa teeninduspunkti,“ rääkis referent.
Teeninduspunkt kuulub struktuuri järgi valla kantselei koosseisu. Kantseleid juhib vallasekretär.
Maire Link lausus, et aeg-ajalt on Loksa referendile antud ka ühekordseid tööülesandeid, mida vallamajas ei jõuta teha. Näiteks koostas Esta Nurmsalu kokkuvõtte valla hiljutisest rahulolu-uuringust.
Oluline on vallasekretäri sõnul ka see, et teeninduspunktis saab registreerida sünde ja surmasid, teha sissekandeid rahvastikuregistrisse. Avaldused ja muud dokumendid edastatakse vallamajja interneti vahendusel skaneeritult, paber saadetakse hiljem järele.
Esta Nurmsalu: „Mis sest, et inimesed avamispeole ei tulnud, paljud käisid uusi ruume vaatamas kohe, kui uksed avasime, toodi lilli, avaldati arvamust uute töörumide kohta“
Arvukamalt on teeninduspunktis rahvast neljapäeviti, kui buss toob Loksale Vihasoo pensionärid, ning reedeti, kui Loksale saavad valla tellitud bussiga sõita Juminda poolsaare pensionärid. Kolmapäeva hommikuti on kohal Joaveski inimesed, sest nemad jõuavad kooliperioodil Loksale õpilastebussiga ning pole muud kohta, kus oodata, kuni kauplused avatakse.