Kuusalu vallateedel mõõdeti liikluskoormust

1290

Tihedama liiklusega teed on Kuusalu-Rehatse, Kuusalu-Kursi, Kursi-Raudoja, Kodasoo-Soodla.

Kuusalu vallavalitsus tellis seoses vallateede arengukava koostamisega  ASilt Teede Tehnokeskus vallateede sõidukoormuse mõõtmise. Mõõdikud seati kümnesse kohta, neid hoiti teedel 19.-27. maini. Eelmise nädala lõpus sai vallavalitsus firmalt mõõtmistulemused.
Kõige sõidetavamaks osutus uuritud teedest Kuusalu-Rehatse tee, sõitjaid mõõdeti lasteaia teeristist Rehatse poole. Kokku sõitis teel selle ajaga 987 autot, päevas keskmiselt 110.
Kuusalu-Kursi teel oli mõõdik Kuusalu rahvamajast Kursi poole. Loendati 796 autot, keskmiselt 88 masinat päevas.
Kursi-Raudoja teel pandi mõõdik Kursi külast puitmaju tootva firma Nordic-Housese poole. Kokku oli autosid 482, päevas keskmiselt 54.
Veidi vähem oli sõitjaid Kodasoo-Soodla teel, kus mõõdik oli Saunja kruusatee alguses. Loendati kokku 449 autot, keskmiselt 50 päevas.
Sõitjate sageduselt järgmiseks osutus Juminda tee, kus sõitjaid mõõdeti enne ristumiskohta Leesi-Hara-Loksa riigiteega. Sõitjaid oli 310, keskmiselt 34 päevas.
Järgnes Kolgaküla-Hara tee, mõõdik oli savikarjäärist Kolgaküla pool. Autosid sõitis loendamise perioodil 232, keskmiselt 26 päevas.
Muuksi-Uuri teel oli mõõdik pandud pärast lauta kruusateele. Tulemus: kokku 203 autot, päevas keskmiselt 26.
Loksa-Risti tee ehk uudismaa teel oli  mõõdik  Vihasoo  pool   kohe pärast teeristi. Kokku sõitis 179 masinat, päevas keskmiselt 20.
Peaaegu sama tulemus kujunes ka Sigula ringteel, kus mõõdik pandi väetisekuurist veidi edasi. Autosid loendati 178, keskmiselt samuti 20 päevas.
Kiius Koka-Paalijaani teel ehk Monieri-Mäepea küla teel loendati 172 masinat, keskmiselt 19 päevas.
Kuusalu valla majandusspetsialist Madis Praks kommenteeris, et mõõtmistulemused näitasid sama, mida vallamajas ka arvati: „Tegime mõõtmiseks valiku teedest, mille kohta arvasime, et need on rohkem kasutatavad. Selgus, et mitmel pool kasutatakse vallateid transiitteedena – Tallinna-Narva maanteelt Piibe maanteele sõitmiseks, Kuusalust Tallinna-Narva maanteele pääsemiseks ning Loksa teelt Juminda poolsaarele minekuks. Arengukavas teede remondiplaanide osas seetõttu suuri muutusi ei pea praegu tegema.“
Vallateede liiklussageduse mõõtmine läks maksma 1500 eurot.
Vallateede arengukava projekt suunati volikogu eelarvekomisjoni, arengukava on plaanis avalikustada pärast jaanipäeva.