Kuusalu-Loksa suunal sõidavad liinibussid kiiremini septembrist

1785

Seoses tänavate remondiga jäävad liinibussid Tallinnas ummikutesse, võib esineda hilinemisi.

Maikuus olid ATKO Liinide bussidega Kuusalu ja Loksa suunal sõitnud inimesed pahased, et liinibussid liiguvad liiga aeglaselt, aga nüüd on sõiduaeg pikenenud veelgi. Kuna Tallinna kesklinnas on mitu tänavat suletud remonditööde tõttu, tekivad seal ummikud, liinibussid sõidavad linnast välja ja ka linna sisse sageli väga aeglaselt. Tipptundidel on linnast välja sõidetud peaaegu tund aega. Tänu sellele saavad küll bussid linnast väljununa läbida osa teest kiiremini, kui graafik ette näeb. Loksalt Tallinna poole sõites tuleb ikkagi pidada kinni aeglasest graafikust ning linnas kulub ummikute tõttu veel aega.
Harjumaa Ühistranspordikeskusest kommenteeriti, et liinibusside marsruudid on pealinnas Tallinna transpordiametiga kooskõlastatud, kesklinnast ei saa bussid mööda sõita, tipptundidel võib ette tulla hilinemisi. Bussidesse on palutud vedajal panna info, et teetööde tõttu võivad tekkida liinil hilinemised, Balti jaamast väljumised peavad olema täpsed. Loksalt väljumised võivad hilineda vaid Tallinnast tuleva bussi hilinemise tõttu.
Ühistranspordikeskuse haldusjuht Sirly Miltop ütles Sõnumitoojale, et busside sõidukiirused vaadatakse suve jooksul üle ja septembrist muudetakse liinid oluliselt kiiremaks: „Oleme saanud bussijuhtidelt infot, et osadel teelõikudel peavad nad praegu graafikust kinnihoidmiseks sõitma kiirusega 30-40 kilomeetrit tunnis. Kui liiniajad muutuvad, võivad hakata bussid suuremate maanteede sirgetel lõikudel liikuma kuni 90  kilomeetrit  tunnis,  kurvilisematel  teedel  oleksid  kiirused väiksemad, aga mitte nii aeglased, kui on praegu mõnedel lõikudel.“
Ta lubas, et korrigeeritakse ka Viinistu liinide sõidukiirusi. Pärispea poolsaare Turbuneeme poolses küljes, kus tee on sirgem, on sõidukiirus praegu liiga aeglane, Suurpea pool, kus tee on käänuline, on kohati liige kiire.
Sirly Miltop: „Vedajal on lepingus punkt, et edastab Harjumaa Ühistranspordikeskusele kirjalikult sõitjate ja oma töötajate ettepanekud bussiliikluse paremaks korraldamiseks. Bussijuhid on teinud ettepanekuid, oleme avatud ka sõitjate kommentaaridele ja ettepanekutele.“
Ta lisas, et Loksa inimesed on hakanud usinasti liinibusse kasutama, seetõttu on busside väljumisi lisatud. Piletimüügisüsteem näitab, et kõikide sõitjate jaoks on jätkunud istekohti. Kui keegi bussis ei seisa, võib bussijuht sõita kuni 90 kilomeetrit tunnis. Kui bussis on kas või üks püstiseisja, ei tohi sõidukiirus ületada 60 kilomeetrit tunnis. On olnud juhuseid, kus kogu päeva kontoris töötanud inimene ütleb bussijuhile, et ei soovi istuda. Kuid sellega aeglustab ta bussisõitu.

Buss jäi reedel rikke tõttu palju hiljemaks
Eelmisel reedel pahandas sõitjaid veel pikem viivitus. Kell 13.40 Balti jaamast väljunud buss nr 153 läks pärast Maardut Veterinaarjaama peatuse juures katki, oodati asendusbussi. Kella 16.40 ajal Kuusalust Tallinna suunal väljuma pidanud buss jäi hiljaks,Kuusallu jõudis Loksalt kell 17.09.
ATKO Liinidest kommenteeriti, et tehnilise rikke tõttu ei saanud buss edasi sõita, asemele saadeti teine buss, kõik see võttis aega ja nii hilines ka Loksalt tagasi Tallinna poole suundunud liinibuss, kella 16.05 asemel väljus buss Loksalt kell 16.34. Samas toonitati, et buss liinilt ära ei jäänud, sõitjad said teenindatud, ehkki hilinemisega.

Eelmine artikkelMARIANNE LAURA SAARELE Arukülast 551,2 eurot preemiat
Järgmine artikkelPikaveres lõppes 8 riigi väikekoolide ühisprojekt