Pikaveres lõppes 8 riigi väikekoolide ühisprojekt

1643

2013. aasta sügisel alanud projekti käigus õppisid Raasiku valla Pikavere lasteaia-algkooli lapsed teiste riikide rahvuskombeid, jutte, laule ja pärimusi.

Möödunud nädalal pandi Pikaveres punkt rahvusvahelisele Comenius-projektile. Pikavere koolis oli projekti eestvedaja inglise keele õpetaja Aet Raudsep, kes sõnas, et paari aastaga on laste silmaring ja keeleoskus tunduvalt laienenud ning koolis oli pidevalt elevus, kui delegatsioon järjekordselt välisreisilt tagasi tuli, muljeid ja maiustusi jagas.
Kultuuri ja traditsioonide  koostööprojektis osalemise algatas Pikavere kooli endine direktor Maiu Plumer. Alates 2013. aasta sügisest on toimunud kohtumised Lätis, Iirimaal, Hispaanias, Itaalias, Saksamaal, Kreekas, Slovakkias ja Norras. Kolmapäeval, 3. juunil saabusid projektis osalenud koolide õpetajad Pikaverre, et kirjutada üheskoos projekti lõpparuanne ning teha kokkuvõtteid. Õpilasi seekord kaasa ei võetud.
Projekti eestvedaja Aet Raudsep rääkis, et projekt sai osalejatelt kiitva hinnangu: „Kõik, mis plaanis, tegime nende aastate jooksul ära. Mõõdetavat lõpp-tulemust ettevõtmisel polnud, eesmärk oligi laiendada silmaringi ning käia teise kultuuriruumi koolides. Projektile sai joon alla tõmmatud ja aruanne kirjutatud.”
Aet Raudsep märkis, et kuigi lõppkohtumisel kulus palju aega bürokraatiale, jõudsid külalised tutvuda kohaliku eluga: „Väga sügava mulje jättis neile Aruküla waldorfkool, kuhu viisime neid ringkäigule. Waldorfi süsteem oli neile põnev ning teistsugune.”
Külastati ka Raasiku vallamaja, Tallinnat, Viikingite Küla ning tehti ringreis Põhja-Eestis. Väliskülalised kiitsid Eesti rohelust ning ruumirohkust.
Koolid, mida projekti jooksul külastati, olid Aet Raudsepa sõnul Pikaverele üsna sarnased: „Saksamaal käisime koolis, kus oli ligi 30 õpilast nagu meil. Koolihoone oli sama suur, tingimused samad ehk kool nagu kool ikka. Erinevusi on õppemeetodites, need on igal pool välja kujunenud vastavalt kooli omapärale. Väga hea vastuvõtt oli meil Slovakkias, kus lisaks projektirahale toetas meie õppekohtumist ka kohalik omavalitsus.”
Igal väliskohtumisel osales Pikaverest 2-5 last, kes õppisid koos välismaalastega üksteise jõulu-, lihavõtte- ja lõikuskombeid, uurisid rahvariideid ja legende, tutvustasid laule, oma emakeelt ning panid kokku kalendri. Kui mujalt koolidest osalesid projektis vanema astme õpilased, siis Pikaverest käisid reisidel ka 4. klassi õpilased, kes suutsid inglise keeles suhelda ning olid hea õppeedukusega.
Aet Raudsep märkis, et kuigi ta ise kõigil kohtumistel ei osalenud, võib ettevõtmisega rahule jääda: „Sain Comeniuse projekti niiöelda päranduseks. Kui Maiu Plumer direktori ametikohalt lahkus, otsiti päris kaua, kes võiks seda edasi viia.  Kuna  õpetan  Pikaveres  inglise  keelt,andsin oma  nõusoleku.”
Ta sõnas, et kuigi riigid on väga erinevad, on maakoolid ikka üsna sarnased ning midagi totaalselt erinevat kusagil ei näinud, aga sai uusi kasulikke tutvusi, suhtlemiskogemust ning põnevaid teadmisi.
Iga kool sai projekti läbiviimiseks 20 000 eurot EL toetusraha.

Välisriikide külalised käisid Pikaveres, Arukülas, Tallinnas ja Põhja-Eesti ekskursioonil.
Välisriikide külalised käisid Pikaveres, Arukülas, Tallinnas ja Põhja-Eesti ekskursioonil.