Kolga kooli pärimusõppes tehti praktilisi kursusi

959

Pärimuse õppesuuna õpilased korraldasid algklassidele pärimusmängu.

Kolga keskkool hakkas kaks aastat tagasi reklaamima pärimuskultuuri õppesuunda, et saada gümnaasiumiosasse õpilasi juurde mujalt piirkondadest. Huvilisi ei tulnud. Oma kooli õpilastest valis selle õppesuuna kahe aasta jooksul 7 noort.

Pärimuskultuuri õpetaja Melika Kindel räägib, et noored on võtnud pakutud kursustest huviga osa: „Sel poolaastal oleme läinud praktiliste kursuste suunas, pärimusmuusika- ja tantsu kursust andsid ansambli Leigarid rahvapillikoosseisu kuuluv Elina Aasa ja meie kooli rahvatantsu õpetaja Krista Kukk. Iga tunni osa oli ka laulmine ja tantsimine, õpilased tegid kaasa.“

Teine kursus keskendus muinasajale ning toimus koostöös Iisaka talu perenaise Mare Veersalu ja ta tütre Liisiga. Selle juhatas sisse arheoloog Gurly Vedru loeng Kahala järve ümbruse esiajaloo kohta.

„Rollimängude ja erinevate ülesannete kaudu pidid õpilased asetama end mõttes aastatuhandeid tagasi elanud inimeste rolli. Oleme õppinud Mare ja Liisi juhendamisel ka varasemaid käsitööoskusi, kedranud ise kedervarrega lõnga, valmistanud nõelkudumise tehnikas kotikese, teinud kõlapaela, püüdnud liiva kasutades lihvida siledaks kadakajuppi, et teha kotile pööra,“ kirjeldab Melika Kindel.

Kursusel õpitut vahendab aja­veeb: http://kolgaparimus.blog­spot.com/

Õppetöö käigus oldi abiks Iisaka talu Interreg programmist rahastatud projekti „Rahvusliku kultuuripärandi kasutamine maaturismi teenuste disainis“ elluviimisel – aidati koostada temaatilisi ülesandeid.

Melika Kindel: „Kursuste käigus veendusin, et gümnaasiumiastmes peaks olema praktilisi tegevusi rohkem, need aitavad tasakaalustada õppetööd.“

Maikuus oli kahepäevane sõit Viljandisse ja Tartusse. Viljandis käidi kultuuriakadeemias, loomeinkubaatoris ja pärimusmuusika keskuses ehk aidas.

Tartus tutvuti kirjandusmuuseumis kultuuriloolise ja rahvaluule arhiividega, samuti Eesti Rahva Muuseumi kogudega.

Melika Kindel jutustab, et mõned õpilased leidsid kartoteeke sirvides viiteid oma esivanematele – kas olid ise kogunud pärimust või käisid kogujad nende juures.

Viimane suurem ettevõtmine oli 21. mail, algklassidele korraldati pärimusmäng. Pärimuse õppesuuna õpilased tutvustasid, kuidas muinasajal elati ning õpetasid selgeks mõned mängud ja tantsud, mis kanti pärimusmängu lõpuosas kõigile ette. 

Pärimuse teemadega plaanitakse Kolga koolis jätkata ka edaspidi, kuigi 2014/2015 õppeaastast töötatakse põhikoolina.