Keskkonnakomisjoni liige pole rahul Kehra ÜVK ehituse kvaliteediga

1140

„Ootasime seda projekti, aga nüüd oleme hädas,“ märkis Anija volikogu keskkonna- ja turvalisuse komisjoni liige NIINA HALLIK.


NIINA HALLIK ei mõista, miks pandi tuletõrjehüdrant Kehra tehase aia taha keset kõnniteed: „Kuidas seda teed nüüd talvel lumest puhastatakse?“

Vallavolikogu komisjoni liikme Niina Halliku sõnul töötavad ehitajad Kehras väga suurte mehhanismidega, mis lõhuvad pinnast ja puid. Tema kinnitusel ei vaevuta sageli töödele ettejäävaid oksi saega lõikama, vaid püütakse murda rasketehnikaga.

Niina Hallik tõi näiteks Keskuse tänava 7 maja eest maha võetud õunapuu, mõnelt kaselt lõigati oksi, teised lihtsalt lõhuti kopaga: „Sirelipõõsast ei hakatud üldse lõikama, mis kopa ette jäi, see jäi.“

Ta nentis, et Kehra aastakümnetega kujundatud haljastus ja rohealad on keeratud pahupidi ning kulub väga palju raha, et see kõik taastada.

Komisjoni liige tõdes, et ehitajad ei arvesta sageli üldse inimestega. Näiteks tehtud tema kodumaja ees niimoodi kaevetöid, et ühe trepikoja inimesel polnud nädalavahetusel võimalik kodust lahkuda. Sageli olevat majaelanikel raske ka pärast tööpäeva lõppu koju pääseda.

Küsitavusi tekitab Niina Halliku arvates ka tuletõrjehüdrantide asukoht. Üks hüdrant on paigutatud vanasse asulasse viiva Anija maantee äärde, otse paberitehase aia taha.

„See on täpselt keset kõnniteed. Kuidas hakatakse seda talvel hooldama? Ka Välja tänaval on hüdrant väga halvas kohas, liiga tee ääres. Kui talvel hakatakse teed puhastama, on oht seda vigastada,“ lausus ta.

Veel jääb talle arusaamatuks, miks on Anija maantee äärne kõnnitee korrastamata detsembrist alates, kui kaevetööd lõppesid: „Kõnniteed siin enam pole, kõik jäi nii, nagu kaevati – visati lihtsalt liiv peale, isegi ei tasandatud, et saaks killustikku peale panna.“

Nüüd peavad vanast asulast rongile või Kehra keskusesse liikuvad jalakäijad ning tehases tööl käivad inimesed liikuma mööda porist sõiduteed.

„See tee oli juba enne väga hullus olukorras. Vallavalitsusest vastatakse, et tehakse korda, kui ÜVK ehitus on lõppenud. Kas tõesti peame senikaua käima mööda niisugust teed? Siit kõnnivad ka lapsed ja emad vankritega. Mõni autojuht on viisakas, võtab hoo maha, teine pritsib pealaest jalatallani poriga kokku,“ ütles komisjoni liige.

Ta kinnitas, et keskkonnakomisjon on tõstatanud seoses ÜVK ehitusega mitmeid probleeme, kuid tulutult: „Oleme kutsunud ametnikke vaatama, keegi ei tule.“

Vallavalitsus ootab kannatlikkust
Anija abivallavanema Urmo Sitsi sõnul on tõsiasi, kui 26 kilomeetrit trasse on planeeritud üksnes kaardimaterjali alusel, tuleb neid reaalsuses ringi teha.

Vallavanem Tiit Tammaru tõdes, et suure investeeringuga kaasnevad ebamugavused on paratamatud ning inimesed peavad olema kannatlikud: „Pole võimalik, et kui ühel päeval kaevatakse, siis järgmisel päeval on kõik silutud.“

Ta lubas, et 1. juuliks on Anija maanteel asfalt. 

Urmo Sitsi nõustus, et ÜVK ehitajate töös on puudusi, kuid märkis: „Enne viimast lumetulekut puhastati Kehra tänavaid, aga me ei saa iga kalluri taha panna harja. Kui on väga sügavad porimülkad, tuleb sinna panna killustikku. Seni on Merko kõik probleemid lahendanud, kui info on nendeni jõudnud.“

Keskkonnaspetsialist Evelin Kolbak kinnitas, et ÜVK rajajad on Kooli tänaval piiranud puuoksi ja puude mahavõtmiseks peaksid nad võtma raieloa.

Vallavalitsus pole seda nõudnud, küll aga soovib, et ehitaja neid puude raiumisest teavitaks.