„Niipea, kui tee sai asfaldi, hakati seda kasutama,“ rõõmustas Anija vallavanem ARVI KAROTAM.
Paar nädalat tagasi valminud Kaunissaare-Kehra kergliiklustee ametlik avamine oli laupäeval, 26. novembril. Vallavalitsus kutsus sel puhul kohaliku rahva uue kergtee ja Hoolekande tee ristumiskohta. Tulijaid oli umbes poolsada.
Avapidu algas kergliikleja hea tuju võimlemisega Kehra gümnaasiumi kehalise kasvatuse õpetaja Piret Urmeti juhendamisel. Siis tervitas rahvast Anija vallavanem Arvi Karotam. Ta rääkis, et kergliiklustee ehitusele eelnes pikk ja keerukas ettevalmistusperiood ning tänas mõistva suhtumise eest neid, kelle maad uus tee läbib.
„Selle tee rajamisega ei ole võitnud ainult maaomanikud, vaid kogu Kehra rahvas. Tee teeb meie liikumise palju turvalisemaks, keskkonna avaramaks, on tõeline tervisespordi rada,“ ütles vallavanem.
Ta tänas kergliiklustee ehitajaid OÜst Verston Ehitus ning kinnitas, et tegu oli väga hea koostööpartneriga. Töö käigus tuli projekti muuta ja ehitaja suhtus vallavalitsuse ettepanekutesse väga loominguliselt, lausus Arvi Karotam.
Vallavalitsuse tänukirja said Verston Eesti juhatuse liige, Kehra mees Tarmo Lillsoo ja objektijuht Olavi Pukk. Vallavanem tänas ka ehituse järelevalvet teinud OÜd P.P.Ehitusjärelevalve, projekteerijat, OÜd Klotoid, Telia Eesti ASi, kolleege vallavalitsusest ning EASi, kelle kaudu saadi riigilt ligi 400 000 eurot.
Pensionär Mare Männik esitas luulevormis tänu vallavalitsusele ja ehitajaile tee eest, kus saab turgutada tervist ja virgutada vaimu.
Kergliiklustee avati traditsiooniliselt. Lindi lõikasid läbi vallavanem ja Verston Ehituse projektijuht Olaf Jaaska. Enne ühist jalutuskäiku Kaunissaare poole viis kultuurikeskuse juhataja Elvis Hrupa läbi viktoriini uue tee kohta.
Verston Ehituse juht Tarmo Lillsoo ütles Sõnumitoojale, et maaomanikega probleeme polnud, küll aga tuli muudatusi teha projektis, kuna projekteerija oli aluseks võtnud vana geoaluse, mis ei olnud päris täpne. Suvel puude ja võsaraiumisega alanud töö andis ehitaja tellijale üle 15. novembril. Viimased lõigud asfalteeriti 1. novembril, lõpetati õhtul kell 21, mõned tunnid hiljem hakkas sadama lund.
„Meie jaoks on pikad tööpäevad tavalised, siin oleksime teinud ühe päeva veel, kui olnuks võimalik. Kuid ilmateade ennustas, et kohe tuleb lumi. Ütlesin meestele, et peame valmis saama,“ jutustas Tarmo Lillsoo.
Ehitusse kaasati ka kohalikke ettevõtteid: „Marek Suik Katkerast oli kopaga abiks ja hõlbustas meie tööd palju. Kohalikest kasutasime ka Hannes Hapsalo ettevõtet OÜ Hanari Kivimeister.“