Kehra ja Peterburi kooli õpilased tegidSkype kaudu online-mängu

2258
Õpetaja GÜLNARA VALS koos osadega Kehra gümnaasiumi 6.c klassi võistkonnast: DANIYIL OLLIMANN, GERMAN BURDEINÕI, DAANEL DEDERER, võistkonna juht LEONARD VALS ja DANIEL GORDIYEVYCH.

Kehra gümnaasiumi 6.c klass koos õpetajaga osales esmakordselt telesillas Peterburi kooliõpilastega.

KÜLLI KOPPELMAA

Kehra gümnaasiumi 6.c klass tegi septembris Skype vahendusel ühise mälumängu Peterburi kooli N482 õpilastega. Ühe koolitunni jooksul viidi läbi mängu „Mis? Kus? Millal?“ vormis sarnane viktoriin. Eesti õpetaja oli ette valmistanud 9 küsimust Peterburi linna kohta, sealne õpetaja Tallinna kohta. Näiteks küsiti Peterburi lastelt, kus asub nende kodulinna vanim hoone ning samale küsimusele pidid Kehra kuuendikud vastama Tallinna kohta. Veel tuli teada hümne – kehralastel riigi, Peterburi õpilastel oma linna oma. Mängu võitsid 6:3 Kehra õpilased.
„Küsimused olid põnevad, mängu käigus said õpilased teada palju huvitavat nii Peterburi kui Tallinna ajaloo, elanike ning kommete kohta,“ sõnas ettevõtmise Kehra-poolne korraldaja, vene ja inglise keele õpetaja Gülnara Vals. Tema teada pole Eesti koolid taolises telesillas varem osalenud.
Augustis käis Gülnara Vals Peterburis vene keele õpetajatele mõeldud koolitusel, kus olid koos vene keele õpetajad Euroopa ja Aasia 20st riigist. Seal tutvus ta Peterburi inglise keele õpetaja Anna Jelissejenkoga, kes korraldab oma õpilastele taolisi telesildu koolidega kogu maailmast.
„Ta küsis, kas olen nõus osalema. Muidugi, minu meelest on see väga hea idee,“ lausus Gülnara Vals.
Telesilla tund nägi välja selline, et lapsed istusid ringis ümber laua, laual oli mikrofon, klassi pandi üles kaamerad. Tahvli ees oli suur ekraan, millelt Kehra lapsed nägid vastasvõistkonda Peterburist ja vastupidi – Neevalinna koolilapsed nägid oma klassis ekraanilt Eesti lapsi.
Küsimused olid laual ümbrikus, neid esitati ja vastati kordamööda: „Omavahel said lapsed arutada, nagu ikka meeskonnamängus. Kui õiget vastust ei teadnud, sai  teine võistkond pakkuda. Mälumäng kestis 30 minutit, kuid koos ettevalmistamisega kulus terve tund.“
Järgmisel päeval pärast telesilda käis Anna Jelissejenko Peterburi õpetajate õppereisiga Tallinnas ning tõi kaasa tänukirjad ja kommid Kehra kooli õpetajaile-õpilastele.
Gülnara Vals ütles, et ka teised klassid on soovinud samasuguses ettevõtmises osaleda: „Laste jaoks on see põnev, samas annab ka uusi teadmisi. Kuna nõuab päris palju ettevalmistust, ei saa seda väga sageli teha, kuid aegajalt ikka. Järgmisena plaanime skype teel mälumängu teha Laulasmaa kooliga, kus töötab mu sõbranna.“
Gülnara Vals töötab Kehra koolis esimest aastat. Ta on pärit Aserbaidžaani pealinnast Bakuust, Eestisse tuli üle 20 aasta tagasi siit pärit abikaasaga. Esialgu elati Loksal, hiljem Tallinnas. Gülnara Vals on töötanud õpetajana Tallinnas ja Tabasalus, viimased kolm aastat Peterburis.
„Kehra koolis meeldib mulle väga. Siin on hea vaimsus, kõik on väga sõbralikud ja vastutulelikud,“ kiitis ta.