Aruküla lasteaialapsed said kingituseks maanteeameti liiklusohutuse projekti käigus valminud õppevahendid – liiklusmärgid ning puidust vankri nende hoidmiseks.
Aruküla lasteaia Rukkilill lapsed saavad alates möödunud nädalast liiklust õppida liikluslinnakus – Aruküla põhikooli 6. klasside poisid valmistasid tööõpetuse tundides liiklusmärkide postid ning puidust ratastel kasti ehk vankri. Maanteeamet kinkis liiklusmärgid, maharullitava sebra, vilkuva valgusfoori ja plastmassist koonus-torbikud.
Liiklusvankri projekti korraldab maanteeamet igal aastal. Lasteaed, kes liiklusvankrit endale soovib, peab leidma koostööpartneri – kooliõpilased, kes vankri valmis meisterdavad. Liiklusteemad on lasteaedade õppekavas, liiklusvankri abil saab teadmisi kinnistada ja rikastada. Kui koostööpartnerid on käed löönud, kingib maanteeamet liiklustarvikud ning õpetused, milliseid mänge saab komplekti abil õppida.
Aruküla lasteaias haaras ideest kinni õppealajuhataja Anu Meelimäe. Talle tuli appi Aruküla kooli tööõpetuse õpetaja Aron Lips. Koostööpartneriks soovitab maanteaamet ka mõnda kohalikku puidufirmat, kuid õpetaja ütles, et koolis leidub piisavalt puitu, et vanker valmis ehitada.
Vankri ja liiklusmärkide postid tegid 6. klassi poisid valmis tööõpetuse tundides. Kingitust tulid nad koos õpetajaga üle andma Aruküla lasteaia liiklusnädala lõpus, neljapäeval, 6. aprillil. Poisid tutvustasid lasteaialastele ka iga märgi tähendust.
Õppealajuhataja rääkis, et maikuus on plaanis anda koolile ja maanteeametile tagasisidet, kuidas lastele liiklusvanker meeldib. Õppemänge on neil plaanis hakata tegema lasteaia õuealal, kus liikluse harjutamiseks pikk ja sirge tee.
Liiklusnädalal käisid Aruküla lasteaia lastel külas Lõvi Leo ja politseinikud, kes tutvustasid politseiautot. Rühmades olid töötoad helkurite, liiklusmärkide, jalgrattakiivrite ning hädaabinumbri teemal.
Anu Meelimäe: „Kuna koolieelikutel on õppekavas jalakäija ja jalgrattaga liikleja reeglid, otsustasime, et teeme tänavu liiklusteemalise nädala. Möödunud aastatel oleme keskenudnud näiteks keskkonnakasvatusele ja terviseteemadele.”