Miks Kuusalu ja Loksa suuna liinibussid sõidavad liiga aeglaselt?

1632

Sõitjad soovivad, et liinibusside graafikud vaadataks ümber.

Sõnumitooja toimetuse poole on pöördunud nii Harjumaa Liinide bussijuhte kui ka mitu Loksa piirkonna elanikku ning palunud uurida, kas Harjumaa Ühistranspordikeskus võiks liinibussid panna kiiremini sõitma. Et täpselt graafikus püsida, on hakanud bussid liikuma 40-45 kilomeetrit tunnis. Kuna Tallinna-Narva maanteel käib Kiiu-Tallinna vahel ja Loksa teeristi lähedal teeremont, mis aeglustab liiklust, siis jäädakse hommikuti tööle hiljaks ja õhtul jõutakse hiljem koju. Varem sõitsid bussijuhid Loksa ja Kuusalu vahel kiiremini, nüüd on neid trahvitud täpsetest väljumisaegadest mittekinnipidamise tõttu.
Üks Loksa naine, kes sõidab liinibussiga varahommikul linna tööle ja õhtul tagasi, teatas, et on saatnud mitmele poole kirju ja saadab veel, sest buss on hakanud sõitma väga aeglaselt, kõik teised masinad kihutavad nagu postist mööda: „Helistasin ühistranspordikeskusesse. Sealt öeldi, et buss tohib sõida 70 kilomeetrit tunnis, kui on püsti seisvaid sõitjaid. Kuid ühel õhtul linnast tagasiteel vaatasin, bussi kiirus oli hoopis 43 kilomeetrit tunnis. Kui võiks sõita lubatud kiirusel, oleksime kiiresti kohal. Loksalt linna ja tagasi sõitvad liinibussid on sisuliselt tööliste bussid. Inimesed peavad hommikul õigeks ajaks tööle saama ja tahavad õhtul ruttu koju jõuda. Nii hommikul kui ka õhtul on bussid reisijaid täis, õhtuti saame vahel alles Kuusalus istuma.“
Hommikune varasem buss väljub Loksalt kell 5.50, seni jõudis linna nii, et kella 8ks oli võimalik jala või linnatranspordiga tööle jõuda. Nüüd jäädakse hiljaks. Õhtul on inimesed väsinud, kõhud tühjad, mida kiiremini koju saab, seda parem ning tekitab pahameelt, kui buss jääb hoopis kusagil Kuusalu-Kolga või Kolga-Loksa vahel väikesesse peatusesse seisma ja ootab, et väljuda ettenähtud ajal.
Harjumaa Ühistranspordikeskuse (ÜTK) sõitjateveo spetsialist Kadri Krooni kinnitab, et idasuuna bussiliinide graafikud on ülevaatamisel: „Meil on statistika olemas, teada on sõitjate arvud ja kiirused, millega bussid täna sõidavad. Soovime teha sügisest sõiduaegades muudatused.“
Samas märgib ta, et bussid ei peaks peatustes seisma: „Vedajale on edastatud info, et sõita tuleb normaalkiirusega. Kui bussijuhid arvavad, et graafik on liiga kiire või aeglane, palume sellest teada anda. Kahjuks on meid teavitatud sellest vähe, pigem suhtlevad bussijuhid reisijatega.“
Trahvimise kohta sõnab sõitjateveo spetsialist, et trahvitakse siis, kui buss väljub suurematest peatustest graafikus ette nähtud ajast varem ning sõitjad jäävad bussist maha. Vahepeatuste puhul suhtutakse ajagraafikust kinnipidamisse paindlikumalt.
Ühistranspordikeskuses on võimalik tänu elektroonilistele valideerimisaparaatidele pidevalt jälgida, kus bussid parasjagu liiguvad, mis kell peatustesse jõuavad ja sealt väljuvad. Kadri Krooni rõhutab, et kindlasti tuleb bussijuhtidel valideerimisaparaat sisse lülitada,  sest  vastasel  juhul  ei  ole bussi asukohta võimalik tuvastada.

L1 ja L2 kaovad
Pärispea poolsaare inimestele on palju rahulolematust ja kõneainet tekitanud muudatus, mis tegi Tallinna ja tagasi sõitvate liinide alg- ning lõpp-peatuseks Loksa. Viinistule sõitsid edasi liinid L1 ja L2, kuigi tegu oli samade bussidega. Vastuseisu tekitas nõue, et rohelisi sõidukaarte tuli Loksal uuesti valideerida bussijuhi juures, pileti sai esmalt osta Loksani ja siis tuli pilet üle registreerida.
Kuusalu valla külavanemate viimasel koosolekul, mis toimus Kolgaküla rahvamajas, oli see teema kõne all, esinema olid kutsutud Harjumaa ÜTK juhataja Vello Jõgisoo ja Kadri Krooni.
Kadri Krooni teatab nüüd, et alates 8. juunist liinid L1 ja L2 kaovad. Pikad liinid Viinistule tulevad tagasi, piletite topeltregistreerimine Loksal jääb ära.