OÜ Vilandert on esitanud Raasiku vallavalitsusele taotluse kooskõlastada Tallinn-Aruküla bussiliini number 244 sõiduplaani muudatus. Seoses reisijate vähesusega plaanitakse jätta tööpäeviti ära Tallinnast kell 11 ja 21.55 ning Arukülast 6.35, 11.55 ja 22.35 väljuvad liinid ning seni kell 18.55 Arukülast väljuvat liini lühendada selliselt, et see hakkab väljuma Pajupealt. Nädalavahetuseti soovitakse ära jätta kell 10.30 ja 18.35 väljumised Tallinnast, kell 17.50 Tallinnast väljuv liin sõidab vaid Pajupeani, Arukülast ei välju pärast muudatuste kehtima hakkamist enam 18.45 bussi, see sõidab Tallinnasse kell 18.25 Pajupealt.
„Kui saime eelmisel kevadel analoogse teate, tuli see šokina, sest käigust sooviti ära võtta hommikused liinid, millega rahvas sõidab tööle ja kooli. Vilandert põhjendas oma soovi reisijate vähesusega. Kontrollimiseks külastasin siis ise nädala jooksul neid busse ja seal oli tõesti vaid 1-4 sõitjat,“ rääkis vallavanem Andre Sepp.
Ta tõdes, et ilmselt on põhjus mugavas ja soodsamas rongiühenduses Tallinnaga.
Kuigi ettevõte ei pea sellega arvestama, otsustas Raasiku vallavalitsus ka nüüd jätta sõiduplaani muudatused kooskõlastamata: „Me pole bussiliinide vähendamisega nõus, kuna Arukülast käivad inimesed ka Jüri poole tööle ja kooli. Nende jaoks pole muud alternatiivi, sest sinna rongiga ei pääse.“
OÜ Vilandert juhataja Igor Zinets kinnitas Sõnumitoojale, et liinide vähendamise ainus põhjus on sõitjate vähesus: „Kui oleks reisijaid, oleme valmis sõitma kas või ööpäevaringselt. Varahommikul sõidab Tallinnast meie buss tühjana Arukülla, kust väljub esimesele reisile kell 6.35. Kui bussis on paar reisijat, siis ei tasu ära edasi-tagasi 50 kilomeetrit sõita. Paraku ei ole ka teistel kellaaegadel bussid nii täis, et kompenseeriksid hommikuse tühja bussi.“
Ta märkis, et Arukülas pole nende jaoks suurim konkurents avalikud bussiliinid, vaid rong, mis on kiirem ja soodsam, tiheda sõiduplaaniga, rongid on uued ja korralikud: „Kõik see kokku annabki rongile meie ees suure eelise.“
Ta lisas 22 reisijat mahutavate marsruuttaksode põhiklientuur on olnud lapsed ja naised ning kuna koolilapsed saavad nüüd nii avalikel bussiliinidel kui rongides sõita tasuta, on arusaadav, et eelistatakse neid. Seetõttu ei pea ta mõistlikuks ka bussides mõne kuu eest kallinenud piletihinda taas tõsta, sedasi võib kaotada veel reisijaid ning siis ei piisa enam sõiduplaani korrigeerimisest, vaid kogu liin tuleb sulgeda.
Küsimusele, kas on oht, et Tallinna ja Aruküla vaheline väikebussiliin üldse kaob, vastas Vilanderti juht: „Oht on olemas, kõik sõltub reisijate arvust. Kui keegi on valmis doteerima, oleme nõus sõitma tema tellitud sõiduplaani järgi. Meil on korralikud bussid ja tööjõud, puudu on vaid reisijaid või kes teenuse eest maksaks.“